Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

|CLICHE|Gaten in blad

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    |CLICHE|Gaten in blad

    Korting op 420shop
    Graag jullie mening



    Die fucking kutgaatjes in het blad... Wie heeft ze outdoor nog niet gezien? Ik denk dat we het laatste ervan nog niet gezien hebben. Er moet een oplossing voor zijn.
    Vele van ons hebben ermee te kampen (gehad) outdoor. En ik heb altijd heilig gezworen in mijn standpunt ervover dat het kwam door een magnesium tekort in combo met de zon.
    Voor ik het zonneke de schuld verder blijf geven en al direct naar magnesium ga grijpen... vraag ik mij af of dit nu wel of geen trips-schade is. Of al dan niet van een ander beest.

    Als het dan al tripschade zou zijn moet de outdoorder dit toch opmerking in een eerder stadia?
    Tripschade begint traag maar zeker door witte puntjes in het blad... niet zozeer direct gaten. Bij verder inzoomen (zie foto loepe) lijkt het mij ook geen vreetschade te zijn, noch lijkt er bezoek aanwezig op het blad (voor- en achterkant).

    Status plant:
    Toch heeft de zon afgelopen weken flink geklopt op de dames.
    Deze dame (Amnesia Haze volle grond) waar het bij voorvalt steekt een hele kleine dosis van organische supplementen in de grond verwerkt. De restanten van haar vorig medium toen ze gepot was, die in mijn mening niet lang meer zullen meegaan.
    Ze heeft na verplanting maar 1 waterbeurt gekregen en ik schenk ze volledig aan ons moeder natuur.
    Het heeft hier al weer even gedruppeld dus kan ze er weer een tijd tegenaan.
    Puur natuur; maar toch... wat te doen met die gaten?
    De Amnesia-stek in pot en de S.A.D. in volle grond enkele meters verder hebben er helemaal geen last van. Maar zij krijgen wel hun nodige water met voeding.

    Moet ik het nu afschuiven op een tekort? Een insect? Of heeft de zon wel degelijk mijn blad gepierced in combo met een tekort?

    Als ik moet gaan spuiten met verdelgingsmiddelen...
    ...Daar gaat de "puur natuu
    Attached Files

    #2
    Re: |CLICHE|Gaten in blad

    volgens mij is het toch zeker een beestje hoor...

    mss ergens een kleine rups of slak in je plant?

    grtzzz

    Comment


      #3
      Re: |CLICHE|Gaten in blad

      Tis een beestje ik heb het vorig jaar ook gehad alleen weet niet meer hoe dat beestje heet grrr hijs plat en lijkt op een volgens mij een wants
      Tis in elk geval een beestje
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: |CLICHE|Gaten in blad

        Het enige dat ik opmerk van insecten zijn:
        Hele kleine slakjes*
        Vliegen
        Spinnen

        *De slakken tonen echter wel een hele andere schade aan dan die gaatjes. Bij de slakken zie je echt een eetpatroon in onregelmatige patronen zonder de gele (brand?)randen in de gaten zoals te zien op de foto.

        Hopelijk bedoel je de Taxuskever niet Belladonna?
        Misschien kan het wel, want die beesten komen enkel 's nachts tevoorschijn en eten van de bladeren. En hun larven erger nog, tasten de wortel aan.

        Misschien dan toch maar eens behandelen met Brimex of Bayer dan... maarja... dat is dan wel niet meer puur natuur he.

        Wat het ook mag zijn, ik MOET het weten

        Comment


          #5
          Re: |CLICHE|Gaten in blad




          Het zijn Wantsen

          Zo zag het er bij mij uit vorig jaar het zijn wantsen ik ben toen gaan spuiten met
          Bayer Garden Insecten bestrijding speciaal voor sier planten en groenten dus niet schadelijk voor de groenten/Wietje en daar mee gespoten
          En het is gestopt toen.

          Als niks doe vreten ze heel je plant op

          Suc 6


          Wantsen zuigen aan diverse niet volgroeide plantendelen. In de bladeren ontstaan talrijke gaatjes, de bloemen groeien niet of raken misvormd.
          Bron:http:http://www.zonderisgezonder.be/openb...jabloon-bijen/

          Wants in groenten Donkere kleine prikplekken of gaatjes op bladeren en jonge vruchten. Bladeren vertonen misvormingen en groeien vaak niet verder uit.



          Deze schade wordt veroorzaakt door stekend-zuigende insecten: wantsen. Typisch voor deze parasiet is het driehoekig schildje tussen de vleugels. Bij het aansteken van het blad wordt giftig speeksel in het blad gespoten waardoor de plantencellen gedood worden. Hierdoor ontstaan de typische groeimisvormingen met bruin omzoomde gaatjes.
          Er zijn diverse soorten. De gewone groene wants (6 mm) en de behaarde wants (6 mm) zijn twee gekende soorten die vrij veel schade kunnen aanrichten.

          Bronhttp://www.bayergarden.be/scgardenbl...av=MSIN-5ASD9T
          Last edited by belladonna; 6 July 2009, 09:34.
          God was never on your side..

          Comment


            #6
            Re: |CLICHE|Gaten in blad

            Aaahhhh daarom dat de vreetschade zo raar leek!

            Door de quote onderaan:
            Deze schade wordt veroorzaakt door stekend-zuigende insecten: wantsen. Typisch voor deze parasiet is het driehoekig schildje tussen de vleugels. Bij het aansteken van het blad wordt giftig speeksel in het blad gespoten waardoor de plantencellen gedood worden. Hierdoor ontstaan de typische groeimisvormingen met bruin omzoomde gaatjes.
            Hartelijk dank Belladonna. Ik behandel ze vanavond. Want ja inderdaad, als ik niets doe gaat het alleen maar erger worden.

            Toch stiekeme beesjes dan, want ik heb ze nog geen ene keer opgemerkt.

            Ok, ik schrap in mijn groen boekje dat het door te felle zon komt en schrijf in de plaats dat het door het gif van de wantsen komt.
            Weer wat geleerd se!
            Muchas gracias!

            Comment


              #7
              Re: |CLICHE|Gaten in blad



              Sommige wantsen kunnen deze afscheiding, die bestaat uit organische zuren, alcoholen en esters, zelfs gericht wegschieten.

              De fuckers.

              Grtz

              Comment


                #8

                Comment

                Bezig...
                X