Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

    je zal denk ik eerder een ec meter moeten kopen voor je dosisvoeding te meten
    je hebt waarschijnlijk verbrande bladpunten dit komt door een te hoge ec waarde dusdoor overvoeding je kan dit oplossen door een aantal dagen enkel water te geven zonder voeding alleen de juiste ph afstellen en dan kijken wanneer het wegtrekt kan je weer verder gaan met rustig voeding

    je moet daarbij wel je water wat onder uit de bak loopt eigenlijk opvangen en meten hier kan je ook aan zien of je het voedingswater nog moet aanpassen

    ik zelf heb liever een lagere dan een te hoge ec

    Comment


      #47
      Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

      @puurjointje : bedankt voor je reactie! ik heb wel een EC meter hoor! maar waarom moet ik het water wat eronder uitkomt weer meten? ik zal ze nu voorlopig alleen even water geven bedankt

      grtz!

      Comment


        #48
        Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

        @puurjointje: ik heb even gekeken, en het klopt ik heb de verkeerde EC genomen.. van de verkeerde week(ik heb zo'n schema van CANNA en dat zijn een beetje mijn richtlijnen maar die heb ik dus verkeerd bekeken, de EC waarde was 0.2 te hoog. maar hoe zit dat dan met dat water geven? waarom moet ik het water wat eruit komt meten? grtz!

        Comment


          #49
          Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

          Update!

          Comment


            #50
            Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

            Hey Pitu

            Je plantjes zien er goed en gezond uit ondertussen.
            Leuk te horen trouwens dat je de oorzaak van het rood/paars worden gevonden hebt.
            Je hebt naar je plantjes geluisterd en zo moet het, spijtig genoeg leer je meer bij tegenslagen dan bij een zorgeloze kweek.
            Maar bekijk het zo : je volgende oogst zal hiervan enkel kunnen beter worden.
            Keep it up

            greetz

            Comment


              #51
              Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

              @bodahir: Update komt er zo aan!
              @copro: thnx(H) ja klopt dankjewel, de dingen die nu fout gaan kan ik de volgende keer beter doen, zo leer je het inderdaad het beste geduld is een schone zaak he

              grtz(H)

              Comment


                #52
                Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

                Update 24-10-2009 week 5, 4 weken groei, 1 week bloei.

                Hallo allemaal, hier is weer een update de ontkiemde zaadjes zitten nu ongeveer 5 weken in de grond Onze camera is kapot dus de foto's zijn tot nu toe genomen met gewoon een 5 megapixel telefoon maar we kopen binnenkort een nieuwe camera om wat mooiere foto's te maken.

                De plantjes zien er naar mijn idee goed uit, ze staan nu 1 week op 12/12 uurs belichting, bij de Speed Devils zie je al mooie bloei Bij de andere planten is nog geen voorbloei te zien maar ik verwacht dat dat deze week zal komen Ze zijn allemaal overigens nog flink gegroeid.
                De luchtvochtigheid is gewoon 40-50% en de temperatuur tussen de 20-30 graden.

                De lengtes van de plantjes:

                -Great White Shark 68 cm(vorige week 43 cm)
                -Hawaiian Snow 82 cm(vorige week 55 cm)
                -The Church 75 cm(vorige week 48 cm)
                -Lemon Skunk 67 cm(vorige week 49 cm)
                -Arjan's Strawberry Haze 69 cm(vorige week 46 cm)
                -Speed Devil 1 75 cm(vorige 54 week)
                -Speed Devil 2 47 cm(vorige week 29 cm)

                Alle plantjes:



                Speed Devil 1 bovenkant:



                Speed Devil 1 zijkant:



                Ik ben benieuwd naar jullie reacties!
                alvast bedankt!

                grtz!

                Comment


                  #53
                  Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

                  ik heb trouwens een vraag!
                  Wanneer kan ik in de bloei het beste beginnen met PK 13/14? En hoelang? Hoe kan ik aan de plant zien dat hij het kan gebruiken?
                  ik heb namelijk zo'n schema gemaakt op canna.nl en daar staat 2 weken nadat je hem op 12/12 uurs belichting gezet hebt en dan 1 weekje meegeven. maar op de fles zelf staat 3 weken voor de oogst?

                  alvast bedankt!

                  grtz

                  Comment


                    #54
                    Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

                    Beste Pitu,

                    In het schema van canna zie je dat na het geven van de PK 13/14 ze dit doorzetten met canna boost tot de oogst. Canna boost is ook een bloeistimulator net als pk 13/14. In die zin is het belangrijk de laatste fasen van de bloei je schatjes te voorzien van een fosfor rijke voeding. Als je canna boost hebt zou ik het aangegeven schema van canna aanhouden om het maximale eruit te halen. Heb je dit niet dan zou ik de laatste drie weken pk13/14 meegeven van de bloei.

                    Greetz

                    Comment


                      #55
                      Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

                      netjes hoor allemaal............hou ze hoog he....blijf volgen
                      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                      Comment


                        #56
                        Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

                        @kweker & psycho: thnx!
                        maar psycho? Dit is mijn eerste kweek dus ik weet niet echt wanner ik kan zien dat ik over 3 weken ga oogsten? waar kan ik dat aan zien?

                        grtz

                        Comment


                          #57
                          Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

                          ik heb het antwoord al!
                          dus vanaf dat je bloemen ziet, beginnen met tellen, en dan 3 weken voor het oogsten(volgens de gegeven bloeiperiode) PK 13/14 meegeven

                          grtz!
                          update volgt vrijdag of zaterdag

                          Comment


                            #58
                            Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

                            NEE.........ik heb plantjes staan die normaal 11-12 weken moeten ook een plant die 13-14 weken moet en ook planten van 10-11 weken..maaaaaaaaaaaaaarrrrrrrrrrrrr:
                            ze staan er nog allemaal in en gaan er voorlopig NIET uit......

                            dus volg m'n advies: laat ons geregeld een fotootje zien van closeup...komt wel goed.
                            En NIET stokken op wat er op papier staat betrefd totale bloeitijd echt niet doen....zijn ze toch nog niet klaar..............echt niet
                            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                            Comment


                              #59
                              Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Psycho View Post
                              Beste Pitu,

                              In het schema van canna zie je dat na het geven van de PK 13/14 ze dit doorzetten met canna boost tot de oogst. Canna boost is ook een bloeistimulator net als pk 13/14. In die zin is het belangrijk de laatste fasen van de bloei je schatjes te voorzien van een fosfor rijke voeding. Als je canna boost hebt zou ik het aangegeven schema van canna aanhouden om het maximale eruit te halen. Heb je dit niet dan zou ik de laatste drie weken pk13/14 meegeven van de bloei.

                              Greetz

                              ??? PK13/14 en cannabooster zijn twee totaal verschillende producten met een andere werking.. PK13/14 is voeding (de hoofdelementen P en K zijn erin aanwezig) en booster is een supplement dat hormonaal en met suikers etc.. werkt


                              CANNABOOST is not feeding of itself but an additive that increases the plant's photosynthesis. This increase ensures that the fruits form more quickly. So the availability of nutrients is very important for achieving optimum results with CANNABOOST. CANNA feeding guarantees the availability of all the nutrients. Even better results can be achieved if PK13/14 is used as well as the trusted CANNA feeding. This is because PK 13/14 provides the plant with extra flowering elements while CANNABOOST ensures that the plant has the energy to be able to utilize these elements.


                              PK 13-14 is a dynamic flowering super-booster that will totally amaze you. It is an extremely concentrated formulation containing a carefully balanced and integrated blend of pure phosphorous and potassium elements for superior flowering results. This unique combination of elements can be called a super-bloomer that develops heavier, larger, sweeter crops extremely quickly. PK 13-14 has been proven by professional growers worldwide to increase the weight of your floral harvest significantly, crop after crop. Unlike substandard potash products, PK 13-14 has a guaranteed composition of 13% P205 and 14% K20. PK 13-14 is totally unique, absolutely safe, easy to use and incredibly effective. PK 13-14 is not a nutrient. It is a nutrient additive. A proven product that every grower should be using.

                              bron: canna.nl
                              Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                              A. The cop!

                              Comment


                                #60
                                Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

                                ja maar psycho heeft het over de combinatie, die zou dan volgens het schema op www.canna.nl/growguide moeten maar op de fles staat iets heel anders, maar wat op de fles staat daar is cannaboost dus niet bij betrokken, snap je?
                                grtz! thnx voor reactie

                                Comment

                                Bezig...
                                X