Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvangen

    Korting op 420shop
    03 oktober 2009
    Hallo iedereen,
    een vriend van mij en ik zijn bezig met een kweekje bij hem thuis, we hebben al wel veel informatie opgezocht maar het leek ons wel handig om hier een account aan te maken en jullie de stand van zaken te laten zien, zodat wij als het nodig is nog enige tips of adviezen kunnen ontvangen? Het is deels om voor ons zelfte gebruiken maar grotendeels voor zijn moeder want die heeft MS en die gebruikt afentoe wat wiet i.v.m de bijwerkingen van de chemische middelen etc. Ze hebben het niet zo ruim dus daarom investeren we samen en verdelen we dus ook de opbrengst.
    We zullen elke week een foto neerzetten. De plantjes zijn met het ontkiemen begonnen op 16 september
    en waren deels ontkiemt op 19 september,de rest op 20 september
    dus de plantjes zitten vanaf 19/20 september in de grond, toen waren ze al ontkiemt en ze zitten in voorbemeste grond(juiste ph waarde etc.)
    de dag erna zag je de plantjes al, we hebben ze 5 mm onder de grond gestopt.
    Vanaf woensdag 23 september staan ze onder de lamp, en zonlicht(de dagen ervoor met gewoon een paar simpele bureau lampjes omdat de lampen er nog niet waren), foto's van hoe ze er nu bij staan zal ik morgen even aan die vriend vragen.
    we gebruiken 2x 400 watt lampen master son t pia plus van philips gewoon complete set.
    potten van 14 liter
    Canna rhizotonic + canna terra + canna flores + ph- bloei + pk 13/14
    en we hebben een ph en ec meter.. ook hebben wij een Temperatuur- en Luchtvochtigheidsmeter
    verder is de ruimte helemaal wit, deels door witte muren deels door zwart wit folie.
    de lampen hangen er 40/50 m boven op 18 uurs belichting
    overdag maken we gebruik van de zon en zetten we de lampen uit.
    verder is er ook genoeg ventilatie doormiddel van het ventilatie systeem gewoon in huis.
    Alle zaadjes zijn feminised!
    De plantjes van Greenhouse Seeds:
    Hawaiian Snow
    Great White Shark
    Lemon Skunk
    The Church
    Arjan's Strawberry Haze.
    +2 Speed Devils van Sweet Seeds.

    Wij zijn ons er van op de hoogte dat elke plant een verschillende bloeitijd heeft.
    hoeveel zal hier in totaal ongeveer vanaf komen? denken jullie? de ruimte die wij gebruiken heeft een hoogte van iets meer dan 2 meter de lampen met kap kunnen tot aan het plafond opgehangen worden dus zegmaar 2 meter boven de grond. hoe hoog kunnen wij de planten laten worden?
    Alvast bedankt



    Edit:

    wij zullen steeds de foto van 1 plantje laten zien zolang er geen merkwaardige dingen gebeuren met andere planjtes maar tot nu toe zijn ze allemaal hetzelfde behalve dan de bladvorming maar zoveel kennis hebben we dan wel weer dat er geen problemen zijn tot nu toe. we hebben de grond helemaal nat gemaakt met water dus helemaal doorspoelt totdat het eronder uitkwam ongeveer zodat de hele pot vochtig was. daardoor was de grond gezakt. we hebben de zaadjes in de nacht van 19-20 september in de voorbemeste grond gestopt, ze waren al ontkiemt. De lengtexbreedtexhoogte van onze ruimte is ong. 4x2x2.20-2.40. aan 1 kant hebben we een groot schuin raam die wij ook gebruiken elke dag overdag gebruik ik het zonlicht. de temperatuur is altijd tussen de 22 en 30 graden en de luchtvochtigheid altijd rond 50%. We hebben gewoon steeds canna rhizotonic(voor de wortels) gegeven 2x gesprayd en voor de rest bijna elke dag met het water meegegeven, 3x hebben we canna terra(groeivoeding) meegegeven in 2 weken tijd. ze krijgen 18/6 licht deels zon deels lamp, 'savonds is het raam afgesloten met zwart wit folie(natuurlijk wit aan de binnenkant), de verschillende soorten licht wisselen elkaar gelijkmatig af en de plantjes reageren er volgens mij goed op ze zijn er namelijk mooi groen uit etc.
    het plantje +- 1 dag na het stoppen in de grond(was al ontkiemt) dus 21 september:


    het plantje op 27 september, we hebben de grond rondom het plantje wat opgehoogd omdat het plantje wat lager stond en dus naar licht moest zoeken en daardoor lang werd en dus niet echt stevig.. de plantjes lijken nu dus ook veel korter:

    het plantje op 2 oktober dus bijna 2 weken later, we hebben nu de grond aangevuld tot aan de rand:


    dit is de opstelling:

    het plantje nog een keer op 2 oktober maar nu van de zijkant


    naar mijn idee ziet het er redelijk goed uit zouden jullie dit voor ons kunnen beoordelen tot nu toe?
    alvast bedankt!
    Last edited by Pitu; 18 October 2009, 21:08. Reden: wat vergeten(A)

    #2
    Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

    Hallo iedereen, wij hebben een vraagje, wij hebben veel gelezen over toppen en fimmen maar heeft dat echt heel veel invloed op de opbrengst? of maar een beetje? wat zijn nou precies de voordelen ervan?

    alvast bedankt!

    Comment


      #3
      Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

      ten eerste zou ik zeggen doe je plantjes ompotten tot aan de lobbladen
      je stam kan tot aan de lobbladen wortels aanmaken dus dan zal je een
      krachtiger en groter wortelstelsel krijgen. je lobbladen zij die eerste ronde
      bladeren die nu ongeveer 4 a 5 cm nog boven de aarde uitsteken.

      ten tweede het toppen van een plant doe je voor een bredere plant te
      krijgen, je doet dit op de 3e of 4e internode en dan herhaal je het op de
      7e nog eens. je zijtakken zullen dan de zelfde hoogte halen als de hoofd
      toppen waardoor je een lagere maar bredere plant krijgt met meerdere
      hoofd toppen. ook zul je voor een maximale opbrengst je plant na 2 a 3
      weken in de bloei moeten dieven. dat is de lager gelegen toppen
      (de kleintjes wat weinig licht krijgen en langzaam ontwikkelen) verwijderen.

      Comment


        #4
        Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

        haha oke dank je wel! ik kan alleen niet meer ompotten want ik heb ze al in mijn grootste potten van 14 liter gezet direct na het ontkiemen maar ik kan nog wel wat grond toevoegen en rondom de plantjes wat ophogen. Bedankt voor het uitleggen wanneer ik moet toppen en dieven!

        mvg

        Comment


          #5
          Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

          toppen bij de 3e of 4e internode en dan bij 7e herhalen
          en dieven moet je na 2 a 3 weken bloei

          Comment


            #6
            Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

            Oke heel erg bedankt voor de uitleg en informatie! ik zal de grond rondom de plantjes nog een beetje ophogen omdat ze al in de 14 liter potten zitten en grotere potten heb ik niet.

            trouwens ik heb nog 2 vraagjes.. mijn Hawaiian Snow, daar hangen een paar blaadjes van(zie foto's) en mijn Arjan's Strawberry Haze heeft 2 paarse takjes(zie foto). DUS: hoe komt dit? en wat kan ik er tegen doen?

            Arjan's Strawberry Haze: paarse takjes



            Hawaiian Snow: gebogen/hangende bladeren







            alvast bedankt!

            mvg.

            Comment


              #7
              Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

              deze ga ik zeker volgen, ziet er al goed uit!
              & ik heb dezelfde mixpack besteld !

              pz

              Comment


                #8
                Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

                ziter fresh uit man

                doe zo voort

                Izz

                Comment


                  #9
                  Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

                  Het paars kleuren van de stengels kan verschillende reden hebben, zoek is rond met de search functie en je vindt hierover wel genoeg info. Ik aanschouw het paars kleuren als een "fase 1 warning", je plantje schreeuwt het uit dat er iets mis is.
                  En als ik kijk, naar mijn bescheiden mening, naar de foto's dan hebben je plantjes last van strekken. Wat is de afstand van je plant tot aan je lamp?

                  Comment


                    #10
                    Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

                    @Juurgenn: Bedankt!, dit is handig zo kunnen we een beetje vergelijken etc.
                    @Izthewiz13: dankjewel!
                    @copro: ja ik had ook al even in die chatroom gevraagd hoe dat nou zit en bobo zei dat hij dat ook altijd heeft maar dat het verder niet zoveel uitmaakt het kan komen door stress inderdaad zoals je zegt van dat strekken of teveel of te weinig voeding of dergelijken of temperatuur wisselingen maar het maakt niet heel veel uit zei bobo. Maar de afstand tussen mijn plantjes en de lampen is ongeveer 40/60 cm ik hang ze meestal op ongeveer 50 en dan als de plantjes zijn gegroeid naar 40 hang ik ze wat hoger. dankjewel!

                    Comment


                      #11
                      Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

                      Nou ben ik hoor.:
                      Zier er allemaal leuk en gezellig uit daar. Zoals je inmiddels weet had/heb ik bepaalde soorten ook gehad.

                      Bij deze:
                      HAWAIIAN: rare plant vanaf begin tot einde duiden op 11 weken staan maar is ECHT NIET zo.....stukje langer dus....nog niet bekend...het begin van mij was vreemd, hangende en verkleurde onderste bladeren die achteraf toch goed kwamen....in het begin d eeerste 2a3 weken hadden ze alle bladeren verrimpeld?? zal wel de soort zijn denk....verder is deze plant een mooie plant om te ruiken en zien.....wel een enorm moeilijke plant....geef deze niets te veel en niets te weinig want ze kan heel weinig hebben echt waar. ik heb deze plant vanaf begin getopt daarna nog eens in week 2 van de groei. en achteraf nog eens dichtgeknepen voor de rest die er nu ook zit..

                      Strawberry...lievertjes zijn het, helaas afscheid van genomen gisteren avond maar een enorm sterke plant die in tegendeel enorm VEEL kan hebben, wordt rond de 50 a 55 cm hoog en heeft fluweelzachte maar oersterke en dikke donkere bladeren met een enorm aantal vingers per plant.
                      Zij geeft aan als er iets mis is....die paarse steeltjes duiden wellicht op teveel voeding of water...liever iets te minder dat ze gaan hangen om ze vervolgens bij te voeden zeg maar....wees er ook voorzichtig mee. De strawberry heeft vroeg topvorming en behoorlijke toppen staan als de rest nog moet komen....zie mijn verslag inmiddels......
                      Ze ruikt sterk en is gewoon een stevige dame..........kort maar krachtig.

                      Ik zou als ik U was niet te veel water met of zonder voeding geven...zijn geen makkelijke dames allemaal...dus liever iets te min dan te veel..........veel succes met je kweekje...mocht er wat zijn....stuur me maar je vragen....greets KWEKER
                      sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                      Comment


                        #12
                        Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

                        haha oke heel erg bedankt! ja ik zal regelmatig even de foto's en info. bekijken uit jouw vorige kweekverslag!thnx(H)

                        Comment


                          #13
                          Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

                          tijd voor een update!

                          Comment


                            #14
                            Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

                            haha inderdaad Jurgen hier is dan ook de update!
                            Het is vandaag 10 oktober 2009
                            Alle plantjes zien er naar mijn idee goed uit, zoals jullie zullen zien op de foto's zijn ze flink gegroeid! Ik heb de hele week nog geen water gegeven en volgens mij hadden ze nog voldoende water en voeding. De paarse steeltjes zijn nu ook weg Maar ik merk nu toch wel dat de grond iets droger begint te worden dus zal ik over een paar dagen wel weer beginnen met water en voeding! De bladeren van The Church zijn een beetje raar maar dat komt omdat het zaadhulsje heel lang op het plantje bleef zitten dus de plant wel lang werd maar nog geen bladeren had. Maar dit komt wel goed. De stelen van de planten zijn nu ook veel dikker etc. Ik ben er best trots op ahaha. De temperatuur is verder gewono hetzelfde als in mijn eerste bericht gewono tussen 22 en 30 graden, de luchtvochtigheid is altijd rond de 50%. De plantjes beginnen nu ook al best te ruiken!

                            Dit zijn de plantjes na 2,5 weken bij een 18 uurs belichting(en 1 week na mijn 1e bericht), waarvan 10 uur lampen licht en 8 uur zonlicht:

                            (de getallen in cm na de namen van de plantjes dat zijn de lengtes van de planten, hier zou je echter nog 5 cm bij kunnen rekenen omdat ik de aarde om de plantjes ongeveer 5 cm heb opgehoogd ten opzichte van hoe ze geplant waren dus eigenlijk is bijvoorbeeld de Speed Devil 1 29 cm + 5 cm = 34 cm, maar vanaf de grond is hij dus 29 cm)

                            De Speed Devil 1 vorige week:



                            Speed Devil 1 nu(29 cm):





                            Alle plantjes bij elkaar:



                            Speed Devil 2(16 cm):



                            Lemon Skunk(28 cm):



                            Hawaiian Snow(29 cm):



                            Great White Shark(24 cm):




                            Arjan's Strawberry Haze(22 cm):



                            The Church(26 cm):



                            Naar mijn mening ziet het er allemaal wel goed uit! Ik ben nieuwsgierig naar jullie reacties dus laat graag wat horen!

                            Trouwens nog een vraag! wanneer kan ik ze het beste in de bloei zetten? zoals jullie zien zijn de meeste planten zo rond de 30 cm nu.

                            Groeten
                            Last edited by Pitu; 10 October 2009, 17:42.

                            Comment


                              #15
                              Re: Kweekverslag, ik zou graag wat advies ontvange

                              Ziet er goed uit kerel!
                              Ga zo door, en maak er wat van.
                              Ze groeien hard!

                              pz

                              Comment

                              Bezig...
                              X