Wat ligt er op jou bord vanavond?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nik
    Ultra Grower
    MemberLucky Member
    • Jan 2013
    • 2207

    #571
    Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

    Bombadil, ik ben een Belg



    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...t.php?p=379470.
    Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

    Comment

    • Escargot
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 4984

      #572
      Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

      Oorspronkelijk geplaatst door Nik

      Ohhhh maar dan is het patatje stoofvlees voor jou

      Dat vind ik zooooooo lekker
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #573
        Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

        Foto's !

        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • Nik
          Ultra Grower
          MemberLucky Member
          • Jan 2013
          • 2207

          #574
          Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

          Bij ons zeggen ze "frieten" dus als je in een Belgische frituur of zoals jullie zeggen "patat tent" staat vraag je :

          Veu mij nen middel mee stoverijsoase maar meestal vragen wij er nog mayonaise op ook :-p
          Uit dit gezegt zijnde kan je toch afleiden dat wij Belgen toch nog een beetje achter zitten op de Nederlanders.

          Ook bv. Zeggen wij : ik zit op de tram & jullie zeggen in de trem
          Ik vind het logischer klinken in de tram, want je zit er wel degelijk in en niet op .

          De volgende x in de frituur neem ik een foto van m'n bakje stoverijsaus
          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

          Comment

          • Escargot
            Amazing Grower
            MemberLucky Member
            • Jun 2013
            • 4984

            #575
            Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

            Heer heet de Tram "Tramway" de Friet "pommes frites" en het stoofvlees "bœuf Bourguignon"

            De Mayonnaise blijft gewoon gelijk echter hier is die avec "Moutarde de Dijon" ook willen ze deze wel eens met een deel Olijfolie maken
            Last edited by Escargot; 23 August 2013, 17:11.
            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

            Comment

            • Nik
              Ultra Grower
              MemberLucky Member
              • Jan 2013
              • 2207

              #576
              Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

              Hahaha, Tramway klinkt wel engel :-p
              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

              Comment

              • Escargot
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4984

                #577
                Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                Tsja.... Ik vind die hele Franse taal wel mooi, lijkt een beetje op zingen....

                Ook ben ik nu op een niveau dat ik de Poezie begin te waarderen..

                Het eten ook, dit is werkelijk, Verrukkelijk....
                Last edited by Escargot; 23 August 2013, 17:12.
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment

                • Guzzie
                  Senior Stoner
                  Member
                  • Jul 2013
                  • 39

                  #578
                  Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Escargot
                  Heer heet de Tram "Tramway" de Friet "pommes frites" en het stoofvlees "bœuf Bourguignon"

                  De Mayonnaise blijft gewoon gelijk echter hier is die avec "Moutarde de Dijon" ook willen ze deze wel eens met een deel Olijfolie maken
                  Klinkt lekker Alleen ik weet niet of ik voor de "Moutarde de Dijon" zou gaan ik zou liever voor de "Zaanse mayonaise" gaan.

                  Comment

                  • PAIN
                    Special member
                    420 MemberLucky Member
                    • Aug 2012
                    • 238

                    #579
                    Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                    IMG_0367.jpgIMG_0365.jpg Beginnen met een verse lasagne en afwerken met verse smeuïge chocolade moelleux ideaal voor een vreetkick

                    Comment

                    • Nik
                      Ultra Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2013
                      • 2207

                      #580
                      Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                      Hespenrolletjes in de kaassaus maar de zomer variant met eigen prei in plaats van witloof
                      Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                      Comment

                      • Urban
                        Amazing Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2008
                        • 4104

                        #581
                        Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                        dan kan ik maar een ding zeggen en dat is smakelijk eten

                        Comment

                        • Nik
                          Ultra Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2013
                          • 2207

                          #582
                          Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                          Thx,
                          Doe het ook verschrikkelijk mmm
                          Ik zou zeggen ik zet een bordje bij vr je, maar helaas was dit maar een portie voor mij en mijn dame
                          Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                          Comment

                          • Escargot
                            Amazing Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jun 2013
                            • 4984

                            #583
                            Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                            Oooooohhhwwwiiieee Nik, wat ziet dat er lekker uit....

                            Herinner mij eraan, als ik weer eens naar Nederland rij een pitstop te maken.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment

                            • Nik
                              Ultra Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jan 2013
                              • 2207

                              #584
                              Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                              Hahaha als je wat verse croissants kan meenemen vanbij een bakkertje in Bretagne, meer bepaald Enrique
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                              Comment

                              • Escargot
                                Amazing Grower
                                MemberLucky Member
                                • Jun 2013
                                • 4984

                                #585
                                Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                                Ja Nik ik wil je de feestvreugde niet ontnemen, een croissant is eigenlijk helemaal niet Frans, het recept komt uit Oostenrijk...

                                Jammer?
                                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                                Comment

                                Bezig...