Wat ligt er op jou bord vanavond?

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • budha54
    Grower
    MemberLucky Member
    • Apr 2013
    • 717

    #541
    Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

    Geroosterde varkens schouder ,staat al 3 dagen in de marinade , bruine suiker ,sambal , knoflook, zout,gember poeder, komijn,geelwortel !! 2tot3 uur in de oven op heel laag vuur , met alu folie erover na het aan braden !!! na 3 uur valt het vlees van de botten zo gaar !!!!! bami koken met wok groenten, roer eieren , en zie daar weer een chinees werkeloos !!!!! ( marinade gebruik ik ook op spare ribs maar die rooster ik op houtskool )

    Comment

    • Escargot
      Amazing Grower
      MemberLucky Member
      • Jun 2013
      • 4984

      #542
      Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

      Oorspronkelijk geplaatst door budha54
      Geroosterde varkens schouder ,staat al 3 dagen in de marinade , bruine suiker ,sambal , knoflook, zout,gember poeder, komijn,geelwortel !! 2tot3 uur in de oven op heel laag vuur , met alu folie erover na het aan braden !!! na 3 uur valt het vlees van de botten zo gaar !!!!! bami koken met wok groenten, roer eieren , en zie daar weer een chinees werkeloos !!!!! ( marinade gebruik ik ook op spare ribs maar die rooster ik op houtskool )
      Ohwwwlekkeeeer

      Mag ik mee eten, mjumie geen fatsoenlijk Aziatisch Restaurant te vinden hier in Frankrijk.
      Smaakt allemaal het zelfde, Filipijnse Sweet'n Sour Sauce bagger.
      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

      Comment

      • Urban
        Amazing Grower
        MemberLucky Member
        • Jan 2008
        • 4104

        #543
        Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

        4 dagen hamburgers met bier

        Comment

        • Escargot
          Amazing Grower
          MemberLucky Member
          • Jun 2013
          • 4984

          #544
          Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

          Oorspronkelijk geplaatst door Urban alien
          4 dagen hamburgers met bier
          Jamaar jij hebt geen tijd om te koken, te veel tijd in die nieuwe zaak aanwezig
          Als ik in het land ben kom ik zeker kijken.
          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

          Comment

          • budha54
            Grower
            MemberLucky Member
            • Apr 2013
            • 717

            #545
            Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

            Koken en kweken is een passie , komt hetzelfde voorkijken, namelijk geduld en tijd !!!!!!daarom kan de hedendaagse vrouw niet koken , ze vragen om half 6 , wat gaan we eten !!!! snel kook rijst !!!!!!! niet te kauwen !!!! rijst kook je s'middags , rijst in de pan 2vingers water erop , koken tot er kleine putjes verschijnen , deken of kranten erom , en om 5 of 6 uur heb je snelkook rijst , hij is al klaar!!!!!! sneller kan niet !!!!

            Comment

            • rob050
              Plantje
              Nieuw Lid
              • Aug 2013
              • 10

              #546
              Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

              Oorspronkelijk geplaatst door misto
              Hebben jullie ook wel is het probleem dat je geen idee hebt wat je moet gaan koken?

              Vandaar dit topic om wat creaties/ideeen te delen

              Helaas is junkfood nog verreweg het goedkoopste voedsel te verkrijgen en maakt het lastig om goedkoop en gezond dagelijks dagelijks te eten

              Hieronder zie je een smakelijke prak Bami-Goreng en een gebakken eitje erbij

              1x pak kant en klare bami-goreng (10 minuten) €2.70 ....."half pak gebruikt"
              1x gebakken ei (3 minuten) €0.20
              1x glas melk

              Lekker gerecht binnen 10 minuten voor slechts € 1.55 !

              Eet smakelijk dan maar

              Comment

              • Escargot
                Amazing Grower
                MemberLucky Member
                • Jun 2013
                • 4984

                #547
                Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                Oorspronkelijk geplaatst door rob050
                Eet smakelijk dan maar
                Ehh wel leuk gedekt die tafel

                Ik zit meestal met een bord op schoot....
                Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                Comment

                • Bombadil
                  Gandhi Ganjamaster
                  MemberLucky Member
                  • Dec 2011
                  • 465

                  #548
                  Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                  Bij mij wordt het vanavond Spaghetti Kipponaise (Bolognaise met kippengehakt). Waarom kippengehakt?
                  In mijn jongere jaren (nog jonger kan al bijna niet) heb ik ooit eens een artikel gelezen waar in stond dat de veeteelt en de voedselproductie daarvan een sterke invloed hebben op de klimaatsopwarming: Mocht iedereen beslissen vegetariër te worden, zou zomaar 25% van het aantal broeikasgassen teruggedrongen worden. Dit is natuurlijk het overdenken eens waard.
                  Als zware vleeseter was dit natuurlijk een kleine ramp, dus heb ik maar besloten om vegetariër te worden. Maar echt veel smaak heb ik nooit gevonden in puur vegetarisch, lekkere groentjes eet je sowieso er al bij. Daarom had ik maar besloten enkel nog vis te eten. Dit vooral omdat ik enkele vrienden had die net hetzelfde deden, het leek dus niet meer dan logisch.
                  Pas twee jaar later realiseerde ik me dat enkel vis eten misschien wel de klimaatsopwarming tegengaat, maar net bijdraagt aan de massale overbevissing, die al bijna even catastrofale proporties aan het nemen is. Maar mijn stuk "vlees" wou ik natuurlijk niet opgeven Het verdict was gevallen: Ik eet enkel nog kip en ander gevogelte. Het is misschien iets minder gevarieerd maar een pak beter voor ons milieu. Voor de vegetariër die dit doet om dierenlevens te redden: Er is een pak meer dier nodig om mensen in gevogelte te voorzien dan bij rood vlees, dus voor hen ben ik des Satans

                  Een kleine afbeelding die dit nog eens illustreert (daarin is gezwegen over de hoeveelheid methaan dat die koebeesten uitscheiden):
                  green_house_proteins.jpg(Bron)

                  Oja, voor de vegetariërs die hun dierlijke vitaminen en dergelijke uit zo veel mogelijk kaas halen: Goed kijken op de grafiek
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                  Comment

                  • belladonna
                    Guru of all Growers
                    Lucky Member
                    • Aug 2008
                    • 10674

                    #549
                    Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                    Macaronie met sla
                    God was never on your side..

                    Comment

                    • Escargot
                      Amazing Grower
                      MemberLucky Member
                      • Jun 2013
                      • 4984

                      #550
                      Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                      Chinese roerbakgroente met Cashewnoten en zwarte bonensaus, nou als daar geen smaak aan zit....
                      Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                      Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                      Comment

                      • JohnnyHaze
                        Senior Grower
                        MemberLucky Member
                        • Jan 2012
                        • 912

                        #551
                        Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                        droog brood met water

                        Comment

                        • Escargot
                          Amazing Grower
                          MemberLucky Member
                          • Jun 2013
                          • 4984

                          #552
                          Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                          Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyHaze
                          droog brood met water
                          datis eens wat je noemt "broodkweken"
                          Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                          Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                          Comment

                          • JohnnyHaze
                            Senior Grower
                            MemberLucky Member
                            • Jan 2012
                            • 912

                            #553
                            Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                            datis eens wat je noemt "broodkweken"
                            het enige verband tussen mij en ''broodkweken'' is dat ik dol ben op thc boterhammen

                            Comment

                            • Escargot
                              Amazing Grower
                              MemberLucky Member
                              • Jun 2013
                              • 4984

                              #554
                              Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                              Oorspronkelijk geplaatst door JohnnyHaze
                              het enige verband tussen mij en ''broodkweken'' is dat ik dol ben op thc boterhammen
                              Ja maar dat is niet droog.......
                              Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                              Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                              Comment

                              • JohnnyHaze
                                Senior Grower
                                MemberLucky Member
                                • Jan 2012
                                • 912

                                #555
                                Re: Wat ligt er op jou bord vanavond?

                                ja Escargot maar dat is ook wel een delicatesse hé , dat begrijp je toch wel

                                Comment

                                Bezig...