Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Electriciteits vraag , haspel/timer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Electriciteits vraag , haspel/timer

    Korting op 420shop
    Hey hallo ,

    ik heb een heavy duty timer met ingebouwde relais , deze zit in het stop contact in mijn slaapkamer , in de timer heb ik een haspel die door het plafond naar de zolder toe loopt . Op deze haspel zijn aangesloten : ballast , ventilator en extraction fan met filter . Nu is mijn vraag : kan ik de haspel rechtstreeks in de muur pluggen en de heavy duty timer in de haspel zodat alles blijft draaien zodat alleen het licht aan en uit gaat ? Ik doe het nu al weken hand matig en wil zo onder hand wel eens een keertje uitslapen op een zondag , bvd ~kaaiman~
    Attached Files

    #2
    net te horen gekregen dat ik een nieuwe baan heb , moet morgen ochtend beginnen en dit word nu dus een noodzaak , iemand een vlug antwoord aub anders moet ik het toch zo gaan doen en ga ik niet echt met een gerust hart de deur uit , als dit niet echt verstandig is dan moet ik een andere oplossing gaan zoeken. bvd

    Comment


      #3
      Die timer kan prima in je haspel. Denk je er wel aan even de haspel geheel af te rollen? Dit om spoel werking/opwarming tegen te gaan.

      groeten


      Ps wil er nog even aan toevoegen dat veel haspels op de markt bedraad zijn met 3x0,75mm of 3x1,50mm draad, en je stopcontact is voorzien van 3x 2,5mm weet zo niet wat je er allemaal achter hebt hangen, maar dit is wel iets om even naar te kijken. Je setup draait al weken zeg je, waarschijnlijk zal het dus wel goed gaan. Als je haspel 3x1,5mm heeft dan zou ik me geen zorgen maken maar 3x0,75mm is vaak wel op het randje met een kweek ruimte.
      Last edited by mafferd; 29 March 2017, 14:32.

      Comment


        #4
        Dat kan inderdaad. Maar ik zou voor een davin schakelklok gaan, veel veiliger in mijn optiek. En inderdaad de hele haspel afrollen of een korter verlengsnoer gebruiken.

        En gefeliciteerd met je nieuwe baan!
        Stemma doet het forum, stout 2017

        Stemma doet stout (2016)
        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

        Comment


          #5
          heel erg bedankt mafferd , haspel is helemaal uitgerold en er hangt een rookmelder boven (heb je niets aan als je niet thuis bent natuurlijk) maar wel handig voor als je ligt te slapen , heb er 1 in mn hok , 2 buiten me hok en 1 in mn slaapkamer die afgaat als 1 van de drie op zolder afgaan .

          Comment


            #6
            Blusgranaat werkt wel als je niet thuis bent
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment


              #7
              Goed bezig met die rookmelders die door-melden naar een volgende melder!

              mn opmerking over draad dikte ook meegekregen?

              Comment


                #8
                tnx voor de snelle reacties Stemma en mafferd , ik heb veel over die draad dikte nagedacht voordat ik mn hok ging bouwen omdat ik in schotland woon en ik niet zeker weet of de draad dikte hetzelfde is , weet wel dat we hier met 230v of 240v werken (dacht NL 220v) , ik ben naar de bouwmarkt gegaan en het dikste wat ik daar kon krijgen kwa haspel was 3x 1.0mm draad , er waren wel dikkere maar alleen van die langwerpige dingen met 4 contacten op een rij met een snoer lengte van maximaal 2 of 3 meter , die hadden dan idd 3x 1.5mm draad maar dan zou ik er iets van 4 of 5 in elkaar gaan moeten knutselen en dat leek me toen ook niet echt veilig dus heb ik de haspel gekocht en helemaal uitgerold en alles aangesloten . ik ben een bouvakkert maar electra is niet mn sterkste punt en wil toch wat veiligheid dus heb ik een rookmelder boven mn ballast de bovengenoemde haspel en in mn hok die allemaal verbonden zijn met die in mn slaapkamer want ik ken mezelf en ik slaap diep dus zou die op de zolder alleen niet horen en waarschijnlijk worden wakker gemaakt door gebonk op de deur omdat me dak in de fik staat , dat van die blusgranaat ga ik ook ff opzoeken las ik hier ook ergens in een kweekverslag van iemand.

                anyways tnx ,ik kan weer met een gerust hart naar mn nieuwe baan en genieten van mn cheese joint die na 2 dagen niet roken wel heeeeel erg lekker smaakt , ooh man man ik wou dat er een geurknop optie was op JD

                Comment


                  #9
                  Misschien kan je zoon ding boven je vsa hangen. weet niet hoe goed het werkt maar gaat denk ik wel af voordat alles afbrand.
                  suc6 met je kweek!
                  Bestel nu de Brandblusser poeder rosco automatisch 1 kg. voor maar € 34,05. Snelle verzending uit eigen voorraad.

                  Comment


                    #10
                    bigblue362 tnx ik vraag me wel af of een schuimert niet beter is dan een poedert want je zal maar in week 9 bloei zitten en een brandje krijgen , al je toppen bepoedert

                    Comment


                      #11
                      Poeder is bende want nauwelijks op te ruimen. Schuim is een stuk fijner, maar dan moet je een Knockout box nemen i.p.v. een autoblusser met sprinkler.
                      Het is nooit handig om een onnodig lange kabel te gebruiken en zeker niet als die dunne aders heeft. Door de lengte neemt de weerstand toe waardoor je veiligheidsinstallatie in je meterkast steeds minder jouw veiligheid kan garanderen. Een ander punt is dat de grotere weerstand een grotere warmteontwikkeling in je kabels tot gevolg heeft. Het hangt verder af van hoeveel vermogen je door de kabel wilt jagen. Helaas zijn er geen duidelijke richtlijnen voor verlengsnoeren, dus kies gewoon een lekkere dikke kabel, liefst 1,5mm2. Vaak staat er op een haspel of verlengsnoer hoeveel watt je maximaal mag aansluiten, ga daar niet overheen.

                      Als je huisgenoten hebt is het wellicht handig om een sticker te plakken op je haspel, zodat niet iemand eventjes een stofzuiger o.i.d. inprikt.

                      Verdere info kun je vinden in het draadje veilig hobbymatig binnenkweken.
                      Alle informatie voor beginnende kwekers. Lees de basis door, stel je beginners vragen of maak een nieuw topic aan met informatie voor beginnende kwekers.

                      Comment

                      Bezig...
                      X