Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

goede grond samenstelling

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: goede grond samenstelling

    Haal een zak ongeparfumeerde kattenbakkorrels, of een zak Seramis bij het tuincentrum, die doen hetzelfde.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      Re: goede grond samenstelling

      boerenbond aveve, heb ik er gevonden, 10 l zakjes.

      Comment


        Re: goede grond samenstelling

        toch wel growshop brussel alle merken super shop

        Comment


          Re: goede grond samenstelling

          Als je
          pro-mix van plagron mixt met de hydrodensa korrels van no mercy, dan heb je toch geen perliet meer nodig? Of wel?
          Ik wilde als bemesting de complete mix te vinden op de site van sannie gebruiken... Iemand ervaring mee?

          Comment


            Re: goede grond samenstelling

            wauw wat een respect maaat
            Geen woorden meer voor zinnen!

            Comment


              Re: goede grond samenstelling

              Oorspronkelijk geplaatst door belgian View Post
              jamaar ik ben van belgie daar vind je producten niet denk ik mvg
              Zeker wel hoor mijn vriend. Het is gewoon een kwestie van enkele tuinbouwcentra af te lopen en eens te informeren. Het oude dametje op de hoek met haar passie voor planten doet niet liever dan die boel te bestellen voor mij.

              Comment


                Re: goede grond samenstelling

                Niemand heeft perlite nodig, tenzij je een schoorsteen wil isoleren of lichtbeton wil maken.

                Hydrodensa door grond mengen is geld weggooien.
                http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                Comment


                  Re: goede grond samenstelling

                  Bedankt bobo!

                  Comment


                    Re: goede grond samenstelling

                    Ik weet niet of deze topic nog leeft maar ik waag het erop...

                    Ik heb een soort gelijke mix als Bobo, met enkele wijzigingen... Hoe lang duurt het eer je die grond kan gebruiken om op te growen?
                    Heb hier al ergens gelezen om toch minstens een maand te wachten vooraleer er iets in te planten...

                    Alvast bedankt voor de info!!

                    Comment


                      Re: goede grond samenstelling

                      Een beetje basis kennis.


                      http://edepot.wur.nl/240726
                      Attached Files
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        Re: goede grond samenstelling

                        Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
                        Een beetje basis kennis.


                        http://edepot.wur.nl/240726
                        Redelijke droge en gedateerde tekst maar toch bedankt

                        Comment


                          Re: goede grond samenstelling

                          Goede kennis is nooit gedateerd.
                          Prietpraat wel al heel snel, net als mode, populaire dipshit en stadse fratsen.
                          http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                          Comment


                            Re: goede grond samenstelling

                            Die zogenaamde "uitgangspotgrond", is veronderstel ik pure grond (mengsel van turf en klei). Waar kun je dat vinden?
                            Ik ben gaan kijken in de Aveve in Leuven aan de vaart, is 1 van de grootste, denk ik.
                            Daar hebben ze enkel potgronden met al meststoffen toegevoegd.

                            Ik ben aan het bedenken hoe ik mijn guerilla spots best ga opwaarderen.
                            Ik heb thuis wel aparte organische meststoffen staan. Doos beendermeel, bloedmeel, ...
                            Dus ik kan apart N, P, K, Mg toevoegen. Ook heb ik bentoniet staan, wat goed is om water vast te houden.
                            Ook heb ik blonde turf voorhanden en koemest.

                            Mijn guerillaspots zijn in bosrijk gebied, dus nogal zure grond. Het is ook vooral zandgrond in mij gebied.
                            Ofwel moet ik nog die potgrond zonder meststof vinden, en dan een mengeling maken zoals bobo.
                            Ofwel maak ik thuis een mengeling van die meststoffen met wat van die blonde turf, die ik dan op de spots meng met de plaatselijke bosgrond.
                            Enig idee wat voor mengeling ik ongeveer moet maken?

                            Comment


                              Re: goede grond samenstelling

                              leuke topic maar ik ben lui dus heb mij deze aangeschaft 20140531_142142_resized.jpg blijf wel deze topic meevolgen
                              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                              Comment


                                Re: goede grond samenstelling

                                bobo's samenstelling kan je ook bereiken met spullen uit den brico hoor ( van belgie )
                                P K N voeding van " DCM " inclusief een heel klein beedje lavameel ( kweet ni waarom maja leek alsof het erbij hoorde ).
                                voor een pot van 29 liter 1 plant :
                                Gewone universele compost + compost uitgezeefd (50/50 verdeeld) van de composthoop in de tuin + gele mieren , zwarte mieren , pieren en duizendpoten,...
                                2 goeie handen vol koemestbrokken
                                1 hand van elks P K N voeding van merk " DCM" van de brico
                                een paar soeplepels lavameel ( vol mineralen en dergelijke )
                                goed omroeren zodat alles lekker luchtig is en dan een weekje laten rusten , daarna verpot je je kleine plantje van 10 cm in de grote pot van 29 liter + 24/7 buiten .
                                Men plantjes krijgen vijverwater aangezien dat het daar vol leven zit zal het ook goed zijn voor de planten ( als het niet teveel regent ) .
                                kan geen foto laten zien want krijg niks via pc geupload ma kan u garanderen ik win de cannabiscup voor beginners :p blad van sativa is lang en smal ... indica korter en veel breder ,echt ze laten zich op hun mooist zien hier .

                                MERCIKES BOBO

                                Comment

                                Bezig...
                                X