Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toevoegingen voor betere smaak.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    toevoegingen voor betere smaak.

    Korting op 420shop
    Heb een leuk stukje tekst gevonden. Ik ga dit denk ik ook eens proberen.
    Als iemand hier ervaring met heeft is een reply altijd welkom!

    Smaakverbetering
    De growmarkt ontwikkelt zich in een hoog tempo. Steeds complexere methoden worden gehanteerd om zo een zo hoog mogelijke opbrengst te bereiken. Net zo belangrijk als de kwantiteit is natuurlijk ook de kwaliteit van het eindproduct. Eén of meerdere weken voor de oogst stoppen met voeding geven, leidt echt niet altijd tot zoete zachte toppen. Zelfs overmatig doorspoelen is geen garantie voor een goede smaak van het eindproduct.

    Voedingsstress is op zich een goede methode om de top goed te laten 'smaken'. Omdat de plant geen voeding meer krijgt, gaat hij complexe verbindingen afbreken. Dit om toch aan energie te komen om nieuwe cellen te kunnen vormen. Het afbreken van plantaardige verbindingen kost echter ook energie die bij de voedingsstress niet wordt bijgevuld. Suikers (sacchariden, koolhydraten) staan bekend om hun hoge energiewaarden. Snoepgoed bestaat soms voor meer dan 50% uit suikers. We weten (en zien) allemaal dat veelvuldig snoepen mensen dik maakt. Dit geldt ook voor planten. Suiker is naast een energiebron namelijk ook een bouwmateriaal. Wanneer de plant suikers krijgt toegevoegd kan hij nieuwe bloemcellen maken van de voedingsstoffen die hij opgeslagen had.

    Suikerbiet- en rietsuikerextracten zijn zwaar populair bij de aardekwekers als smaakverbeteraars. Ze bevatten natuurlijke suikers maar soms ook kaliumverbindingen. De plant neemt veel kalium op tijdens de laatste fase van de bloei. Voor de kwantiteit is dit een pluspunt maar voor de smaak kunnen suikerbiet- en rietsuikerextracten in de laatste fase van de bloei funest zijn.

    Het is dus zaak de planten suikers te geven waarin geen kaliumverbindingen zitten. Je kunt als aardetuinder zelfs overwegen om gewoon keukensuiker te gebruiken. Eén gram per liter voedingswater. Behandel een klein gedeelte van je tuin op deze manier en het andere gedeelte op jouw conventionele manier. Doe daarna eens een smaaktest.

    Smaken verschillen, maar over het algemeen heb je er echt baat bij.

    Nadeel van het toevoegen van suikerbiet- en rietsuikerextracten voor Hydro-kwekers is, dat de druppelaars verstopt kunnen raken. De viscositeit (= stroperigheid) van de extracten zijn vaak te groot. En het irrigatiesysteem is een te belangrijke factor bij het kweekgebeuren om vast te laten lopen! Ook van Hydro-kwekers hoor ik over het gebruik van keukensuiker in de laatste week van de cyclus. De suikeroplossing is niet stroperig, dus is de kans op verstopping nihil.

    Je kunt voor de zekerheid het irrigatiesysteem ook nog doorspoelen met een beetje schoon water. Keukensuiker is wat grof van structuur, je kunt het eventueel ook met fructose proberen, want ja; smaken blijven verschillen.


    Peace

    #2
    Re: toevoegingen voor betere smaak.

    Nice

    Ga ik ook eens proberen

    Grtzzz
    Take a look at my Ice-Cold-Killers!

    Comment


      #3
      Re: toevoegingen voor betere smaak.

      hahah dat is zeker wel een leuk stukje maar ja suikerbiet extract enz enz waar haal je dat vandaan
      Schutto In tha house

      Comment


        #4
        Last edited by CelisMan; 9 August 2009, 01:15.
        grow da weed, smoke it's buds

        Comment


          #5
          Re: toevoegingen voor betere smaak.

          laatste week dude

          suikerbietextract, kun je proberen bij eco of natuurvoeddings winkel denk ik.. mmm...

          Comment


            #6
            goeie tips zal ik zeker eens testen. thx

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door ashdra View Post
              laatste week dude

              suikerbietextract, kun je proberen bij eco of natuurvoeddings winkel denk ik.. mmm...
              Ik dacht dat je best in de laatste week geen water gaf? Om de plant te stressen..

              Comment


                #8
                Sommige mensen geven geen water meer in de laatste week en anderen dan weer wel. De laatste week stoppen met voeden en alleen water geven doen we om de voeding uit de toppen te halen. Anders smaakt je weed ernaar,

                Peace

                Comment


                  #9
                  kan je ook gewoon suiker gebruiken?
                  dat dan mengen met water?


                  Grtz Reub

                  Comment


                    #10
                    Ja hoor

                    Peace

                    Comment


                      #11
                      krijg je dan geen "suikerweed" zoals er een tijdje langs de straat te vinden was? of waren dit gewoon plukjes met suikertoestand op om meer te wegen?

                      maar alvast het proberen waard bij 1 plantje...

                      bedankt voor de tips

                      en dit is een nice forum trouwens
                      daarom als nieuwe gebruiker snel even mijn tribute gedaan
                      (zie post opvolgblad excel)

                      Comment


                        #12
                        das ff wat anders treve01, wat U bedoeld is na de oogst wiet verzwaren door bijvoorbeeld vlak na de oogst cocacola (of suikerwater) te schudden, duim erop en spuiten maar.

                        das erg vies en imo oplichterij oftwel meer van toepassing op broodkwekers

                        greetz

                        Comment


                          #13
                          Re: toevoegingen voor betere smaak.

                          nice zenne, als ik zover ben dan probeer ik het zeker...
                          ______Grtz______
                          ---Canna_Loop---
                          _______________

                          Comment


                            #14
                            Re: toevoegingen voor betere smaak.

                            Je kunt ook je wiet curen. hierdoor gaat het versuikeringsproces nog even door. Gewoon na het drogen wiet nog tijdje in glazen potten inmaken. Hierdoor krijg je heerlijk zoet smaakje.

                            Comment


                              #15
                              Re: toevoegingen voor betere smaak.

                              hey mannen,
                              Hoe zit het nu met de resultaten???
                              Grtz $iR
                              sigpic

                              Comment

                              Bezig...
                              X