Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

toevoegingen voor betere smaak.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: toevoegingen voor betere smaak.

    er zijn ook mensen die bv 7 up geven de laatste weken ivm t co2 toevoegen.ik zelf vind dat de combinatie van bv canna boost ,of bloombastic meegeven en lekker neutraal resultaat geven.ben dus van mening dat goed spoelen de beste smaak geeft.batmix geeft over t algemeen ook lekkere wiet.
    grtz

    Comment


      #32
      Re: toevoegingen voor betere smaak.

      Dat weet jij niet. Want je hebt namelijk geen bewijs. Het kan namelijk heel goed mogelijk zijn dat di-sachariden ( sacharose Wiki/Tafelsuiker ) worden afgebroken to mono-sachariden in de grond door bacterien en de plant. Je weet waarschijnlijk ook niet dat 99,9% van de stofwisseling van de plant in de grond, in de wortelcellen actieve stofwisseling is. Meestal heet dit actief transport (stofwisseling die energie vergt) en passief transport (stofwisseling via osmose, dus osmotische waarde en semi-permeable membraan, water verplaatsing (temperatuur, druk, klimaat) is hier voor de plant essentieel).
      wat ik wel of niet weetn laten we maar even in het midden, geef jij dan maar lekker suikerwater.

      Comment


        #33
        Re: toevoegingen voor betere smaak.

        Er zijn ook aardekwekers die gebruik maken van Appelstroop, zowel voor de smaak als voor de verbetering van het bodemleven

        Ajo
        Ventje
        Living in Second live for real

        Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

        Comment


          #34
          Re: toevoegingen voor betere smaak.

          Ik had het vorig jaar al ergens geschreven. Ik heb mijn laatste 2 rondes tijdens de laatste 2 weken vanillesuiker toegevoegd aan het water. Effect was positief. Liet wat vrienden proeven en die vonden em zelfs te zoet worden. Gebruikte ook al green sensation. Maar aangezien ge de laatste 2 weken best geen meststoffen meer toevoegt ben ik verder gegaan met vanillesuiker. Ze nemen het dus wel degelijk op.

          Comment


            #35
            Re: toevoegingen voor betere smaak.

            Vanillesuiker is suiker met vanillesmaak. Meestal is deze smaak afkomstig van synthetische vanilline en zou dus eigenlijk vanillinesuiker moeten heten. Vanillesuiker kan echter ook van natuurlijke vanille worden gemaakt of van een mengsel van synthetische met (een beetje) echte vanille. Vanillesuiker wordt gemaakt door vanilline aan de suiker toe te voegen.
            Hoewel er veel verschillende stoffen in vanille zitten, is vanilline (4-hydroxy-3-methoxybenzaldehyde) de belangrijkste aromastof die voor de typische sterke geur zorgt. Omdat echte vanille vrij duur is en de wereldproductie van natuurlijke vanille bij lange na niet voldoende is om de behoefte te dekken wordt vanilline synthetisch nagemaakt. Naast vanilline wordt vaak het drie keer sterker smakende ethylvanilline gebruikt (3-ethoxy-4-hydroxybenzaldehyde). Bron:wikki
            De vraag s dus of je de vanilline proeft of de suiker.

            Comment


              #36
              Re: toevoegingen voor betere smaak.

              Weet er iemand vanaf wanneer je dit mag geven?

              grtzz
              There is a moment for wiski, there is a moment for red whine. Give us a moment for high time!

              Comment


                #37
                Re: toevoegingen voor betere smaak.

                hahahaha xd
                ok lijkt me een leuke
                ik heb er binnekort ook weer ff 2 op me kamer
                misschien probeer ik dit wel

                Comment


                  #38
                  Re: toevoegingen voor betere smaak.

                  Ik denk dat het effect vooral suggestief is, en het originele bericht wat vervaagd is in de loop van tijd.
                  7Up, suikerwater, verdunde siroop/appelstroop.....allemaal dingen die juist over de halfnatte toppen gesproeid worden voor smaak en verzwaring van de wiet.

                  Mijn mening (!) is dat ik juist de optimale smaak van de wiet in m'n jointje wil. Als die niet goed is, heb ik iets niet goed gedaan.
                  Als ik suiker wil roken, steek ik wel een suikerklontje op.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #39
                    Re: toevoegingen voor betere smaak.

                    lijkt me te proberen waard
                    is een ervaring rijker
                    <afgerond>Kweekverslag: 3 X "AK 47"(autoflower)
                    <huidig> Super Lemon Haze + Zambeza mix

                    Comment


                      #40
                      Re: toevoegingen voor betere smaak.

                      geloof ik niet in

                      Comment


                        #41
                        Ehh, waar geloof je niet in? Of toegevoegde suiker terug komt in de smaak van het wiet? Of 7Up dan wel suikerwater wordt gebruikt ter verzwaring van het gewicht? Of je een suikerklontje kunt roken?

                        Een korte opmerking is prima maar probeer wel even de context aan te geven.

                        Comment


                          #42
                          Re: toevoegingen voor betere smaak.

                          gewoon het punt dat je suiker geeft aan je plant :s , als je de normale voeding geeft zit dar mss wle suiker in ja ok maar dan neem je dan toch ( als je een fruite weed wil ) gewoon een fruitig zoet soortje ?

                          Comment


                            #43
                            Gewoon wat bubblegumsmaak (of welke smaak dan ook)lollies kopen en die een nacht laten oplossen in water. De dag erna zijn ze helemaal opgelost, geef dat smaakwater aan je plant, doe doet een keer of 2/3. Niet achterelkaar maar om en om. Smaakwater erbij, keer erna water, dan weer smaak enz..
                            Works every time!
                            Laat t je smaken!
                            Greetzzz

                            Comment


                            • Rob Roy
                              Rob Roy commented
                              Editing a comment
                              Dit topic is 10 jaar oud....

                            #44
                            Volgens mij kunnen smaak extracten niet via de wortels overgenomen worden correct als ik fout zit wat ik nu wel een keer of 2 gedaan heb is de plant boven de grond afsnijden vlak voor het oogsten en deze een dag of 3 in water met een smaak extract na keuze te zetten door de capulaire werking komt het smaakwater wel in je toppen terecht voor een zoeter smaakje aan je wiet

                            Comment


                            • Kunichika
                              Kunichika commented
                              Editing a comment
                              Dat doen de broodkwekers veel, dan glimt en plakt de wiet beter. Kinnen ze euro xtra vragen. Het lijkt niet lekker als je dat zou doen. Maar verklaar je even nader; je zegt de plant boven de grond afsnijden vlak voor het oogsten. Dat klinkt een beetje tegenstrijdig, je hebt hen als je hem afsnijd toch al geoogst?

                            #45
                            Guano extract en Sugar Royal beweren van wel.

                            Comment

                            Bezig...
                            X