Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beginnend kweker... mijn ervaringen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Beginnend kweker... mijn ervaringen

    Korting op 420shop
    Hoi, zoals jullie kunnen lezen ben ik begin augustus begonnen met mijn eigen wiet kweken. Ik begon zelf te lezen voordat ik zaadjes bestelde maar.... ik las niet alles. De informatie op dit forum is onvoorstelbaar handig en staat meestal haaks op de info die je bij de growshops krijgt. De allerbelangrijkste punten waar ik tegenaan ben gelopen heb ik daarom maar even opgesomd.
    • Autoflowers..... lijkt heel eenvoudig, zaadje in de grond en geduldig wachten tot je kunt oogsten na 10-13 weken. Tsja wellicht als je ze inderdaad in de grond steekt en na een maand of 3 weer terugkomt dat dit een zeer bevredigende manier van kweken is, ik heb voor mezelf besloten dat dit eigenlijk juist heel moeilijk is. Gaat er iets mis in de groeifase dan kan je dit niet meer recht trekken is mijn ervaring. Groeiachterstand? Gewoon een kwestie van veel minder opbrengst. Terwijl je regulier of feminised zaad gewoon een weekje of desnoods twee extra laat doorgroeien.
    • Voeding... Je kan de allerbeste voeding kopen maar als de basis (in mijn geval potgrond) niet goed is schiet je daar weinig mee op, beter om dus van te voren te plannen welke en hoeveel voeding je wil gebruiken i.c.m. welke aarde.
    • Bloeien... Ik dacht bij mezelf, ach wat is nu 9 of 10 weken? Voor mij waren de eerste 7-8 weken geen probleem, vanaf dat moment controleerde ik dagelijks of ze al om mochten of niet en zag ik soms meer amberkleurige trichomen naarmate ik langer keek, ofwel klassiek gevalletje oogstkoorts.
    • Bewaren van de wiet... 100 gram wiet is meer dan je denkt, als je het idee hebt dat dit best in een 2 liter pot past... niet helemaal
    • VERLICHTING duidelijk is dat een tl-buis niet kan concurreren met een LED-paneel of HPS lamp. Wat minder duidelijk is dat de led-lampen die je in China koopt vaak aanzienlijk minder stroom verbruiken dan ze suggereren. Ze geven bijvoorbeeld aan dat een bepaalde ledlamp 600W is maar in de praktijk blijkt deze dan bijv. 60W te zijn. Dit komt heel veel voor dus lees goed en zoek naar de term "Actual Power Draw". Ga je van dat wattage uit kan je prima rekenen op 1 gram of meer per watt stroom.
    • Groter is niet altijd beter... toch?? Deze vraag is voor mij op dit moment nog onbeantwoord. Heb nu 4 38 liter potten in plaats van de 18 liter potten die ik hiervoor had. We zullen eind van de ronde het wortelstelsel bekijken en zien of de plant er baat bij heeft gehad. 18 liter leert in ieder geval minder problemen met luchtvochtigheid op dan de 38 liter (wellicht dat als je op een warme, droge zolder kweekt dat het wel weer een voordeel kan zijn).
    • Zaden ontkiemen... gewoon rechtstreeks in de potgrond ging bij mij toch het snelst. Heb het tevens geprobeerd met koffiefilters (werkt ook prima) en op een bedje van vochtige keukenrol (ging bij mij niet goed).
    Lopend Verslag

    #2
    Ik ben blij dat ik het mee heb mogen maken
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


    • Voor het eerst
      Voor het eerst commented
      Editing a comment
      tsja... anders ik wel

    #3
    leerzaam. dank je wel
    mn eerste rondje mn 2e rondje mn 3e rondemn 4e ronde

    Comment


      #4
      Ik kruip al een weekje door alle posts hier en deze vond ik zo duidelijk kort en leerzaam! thanx Voor het eerst

      Comment


        #5
        Bedankt voor de tips!

        Comment


          #6
          Nog iets aan toe te voegen na alweer een jaartje extra ervaring ?

          Comment


          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Ja... hoe meer je kweekt hoe meer je rookt... Of bedoelde je dat niet?

            Wat ik er nog bijgeleerd heb is dat het net iets langer duurt dan je verwacht voordat je hydro echt onder de knie hebt. En dat een systeem van duizenden euro's niet per se meer opbrengt dan een systeem van €100
            Maar daar schrijf ik nog wel een samenvatting van als ik hydro denk te snappen. Voor nu is het hele hydro gebeuren uitsluitend een leerproces (ja, zelfs terug naar potgrond heeft door mijn hoofd gespeeld)

          • Kunichika
            Kunichika commented
            Editing a comment
            Laatst zei je nog dat je beter iets meer geld kon uitgeven voor betere resultaten. Daarom is kweken net zoals friet bakken dat duurt ook jaren voordat je het echt onder de knie hebt. Hydro kweken is niet voor beginners

          • Voor het eerst
            Voor het eerst commented
            Editing a comment
            Dat ontken ik toch ook niet? Lezen...
        Bezig...
        X