Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1 grote bak versus potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Bovenstaande foto's waren planten met slecht maximaal 3 dagen groei , eigenlijk direct op 12/12. Toen alle zaden bovenkwamen ging de klok om .

    Planten zonder groeiperiode in een grote bak van een dikke meter hoogte in 11 weken klaar :
    De opzet koste ook weinig.
    Hopelijk laten de foto's zien waarom ik kweken in 1 bak grond promoot. small.gallery_4254_232_862208.jpg.976b61ed049f1cdf7625b13caf15112a.jpg small.gallery_4254_232_93581.jpg.e56b13c322da69d76a9297f303634b6c.jpg small.gallery_4254_232_46254.jpg.8372c41795e00634a9209402412015f0.jpg




    Last edited by atmosphere1; 6 September 2022, 18:59.

    Comment


    • Monkey Man
      Monkey Man commented
      Editing a comment
      Is het een dichte bak? Of zitten er gaten in net zoals een pot?

    • atmosphere1
      atmosphere1 commented
      Editing a comment
      Het is een dichte bak , maar met gaten kan het ook .

    • KnetterMug
      KnetterMug commented
      Editing a comment
      Maat deed dat ook altijd, had wel iets meer der af als in potten. Maar deze man man man mooie dike Dames...

    #17
    Snuitje : als je 12/12 vanaf zaad wil doen zijn er een aantal zaken waar je op moet letten . Ik begon in 2007 met deze methode , het gevolg was uiteindelijk dat de discussie hierover internationaal losbarste. Een voorbeeldje: https://www.growweedeasy.com/12-12-f...d-force-flower of google " atmosphere 12/12 seed "

    Je ziet dan voorbeelden van kleine plantjes in potten , maar het werkt pas echt goed in 1 grote bak.

    Comment


      #18
      En toen nog een ronde op kleine hydrokorrels , ook in 1 grote bak met nog meer planten . Dat ging nog beter, bracht meer op.
      Opvallend weinig bladeren ! weinig knipwerk ook. Ik ging van start met 100 reguliere zaden. Toen eerst de achterblijvers er uit , dan de mannen (zeer simpel )

      Geen keurig mooi gelijkmatig veldje , eerder zooitje , maar dat boeit heel weinig als er zo veel toppen zijn.
      De witte papieren op de wand waren er tijdelijk med_gallery_4254_7117_50938.jpg med_gallery_4254_7117_523010.jpg om het licht van de flitser niet te weerkaatsen.

      Comment


      • Hork
        Hork commented
        Editing a comment
        Ziet er super uit!

      • KnetterMug
        KnetterMug commented
        Editing a comment
        Dik flessen 👌

      #19
      En toch….
      ik heb ooit ergens een wetenschappelijke test gelezen over wortelnijd . Er werden twee bakken met twee dezelfde rijst soorten in een bak gepland .Een bak had een scheiding in het midden waar twee planten in werden gezet. In de ander bak werden twee planten gezet zonder wand afscheiding . De bak met een wand in de midden waar twee planten dus ieder zijn eigen grond had had meer zaad en minder wortels dan de bak waar twee planten in stonden….

      Daaruit concluderen ze dat de bak waar planten moeten concurreren met andere planten ze meer energie verbruiken om wortels te maken dan zaad.

      Comment


        #20
        Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere1 View Post
        In dit onderwerp komen interessante stukje plantkunde aan de orde als het goed is . Het doel is mijn ervaringen met beide methoden te delen en er op te laten schieten.



        Nu we tegenwoordig steeds betere female seeds hebben is het zeker relevant om op de hoogte te zijn van de voor en nadelen van 1 grote bak.
        Op basis van de commentaren zal ik de info eventueel aanpassen/aanvullen.

        Nadelen :
        - Je hebt meer grond of meer medium nodig
        - je moet iets hebben waar je 1 grote bak van kan maken
        - je kunt de planten niet verplaatsen
        - Alle planten krijgen dezelfde voedings hoeveelheden(wat geen nadeel hoeft te zijn als je maar 1 soort zet)
        - meer zaden nodig.

        Voordelen wanneer je de zaden laat starten in de zelfde grote bak waar ze in afbloeien:

        - meer grond per plant beschikbaar
        - de wortels kunnen zich direct verder zijwaarts uitbreiden.
        - stabielere grondtemperatuur
        - tijdwinst door snellere ontwikkeling van de planten.
        - wanneer je met voldoende planten start , meer opbrengst.

        De laatste 2 punten zal ik vooral gaan onderbouwen, dat komt dus nog

        Ik heb ook vaak met potjes en overpotten gewerkt
        small.gallery_4254_232_19535.jpg.3589b32bc4847d683bc6b9bc97541715.jpg small.gallery_4254_232_4010.jpg.f5601a40230c603bebe376d13b2f0721.jpg
        Ik denk ook 1 groot nadeel is als je met een mannelijke plant of herma zit dat die wortels door elkaar zullen gegroeid zijn ook.

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Die haal je gewoon weg , de wortels laat je zitten. Die sterven gewoon af , dat is nooit een probleem geweest.

        #21
        Daar heb je een schaar voor NewNoobie

        Comment


        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          De wortels van de levende planten , de vrouwen daar gebeurd juist heel weinig mee. De wortelgroei kan langer natuurlijk verlopen , en dus een penwortel slaan waarvan de zijwortels ver kunnen uitdijen. Zelfs op hydro is een klein medium toch een beperking . Cannabis groeit zonder beperking(nagenoeg) met een enorme snelheid, omdat het de plant is die het meeste licht kan verwerken van alle bekende gewassen die binnen gekweekt worden. Snelle Groei en bloei betekend, gezonde planten, geen problemen met ongedierte, minder groeitijd nodig, minder kans op rot .

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Die optimale verdeling is er wel als je gewoon met betrouwbare stabiele female seeds werkt .

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          maar omdat je gelijk op 12-12gaat heb je veel.minder blad en planten blijfen smaller lijkt .me als je zoveel zaait en voor deel de mannen laten zich snel zien dus zoveel wortels hebben die dan nog niet lijkt me niet zoon probleem

        #22
        Had deze gezien op Bol,
        zou perfect zijn voor een 60x60 tent als je de binnenwanden eruit zou knippe .

        of is een 60x60 tent te klein voor deze methode D17B1EC5-9EDB-436F-9389-C66D5F4C0288.jpg
        Runtz-Rainbow Candy | Dosidos AF | Guerilla | Original Oreoz(2)

        Comment


        • Ketelhuis
          Ketelhuis commented
          Editing a comment
          Persoonlijk toch liever iets wat in hoge nood uit de tent gesleept kan worden. Heb ooit eens via t raam wat plantjes moeten definistreren (latijns voor iets of iemand uit het raam gooien).

        • Tijnie82
          Tijnie82 commented
          Editing a comment
          als je met zoon bak moet sleepen als je ze aan de deur hebt ben je sws al te laat

        • atmosphere1
          atmosphere1 commented
          Editing a comment
          Hangt er vanaf of ze een bevel tot binnentreden hebben. Hebben ze dat niet dan heb je ook echt het recht ze de toegang te weigeren.
      Bezig...
      X