Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Reveg - Na de oogst opnieuw in groei

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Reveg - Na de oogst opnieuw in groei

    Korting op 420shop
    Sinds er veel kwekers niets afweten van de "Reveg" Methode en omdat er niet veel info over te vinden valt in het Nederlands maak ik hier even een topic over.


    Reveg - Opnieuw in groei
    Je dwingt de plant na dat deze is afgebloeit terug in groei.
    Hoe je dit juist doet zal ik in dit topic even uitleggen.




    1-Bij het oogsten laat je de onderste takken/scheuten/toppen staan.



    2-Je snijd/knipt/trekt een deel van de wortels weg en pot het plantje in een nieuwe pot gevuld met potgrond.




    3- Je dwingt de plant terug in groei te gaan door de klok op 18/6 of 24/0 te zetten.(Mag ook 20/4 ... zijn, maar zeker meer als 18 uur licht geven)

    Na een tijdje beginnen er nieuwe scheuten/bladsetjes uit de toppen te groeien. Als deze genoeg ontwikkelt zijn mag je de topjes wegknippen om rot te voorkomen.



    Voor:

    Na:


    Peace
    Last edited by Jointjedraaien; 9 March 2010, 23:44.

    #2
    De topjes wegknippen om rot te voorkomen, bedoel je dan die 3 die er nog aanhingen?
    Handig topic trouwens, hoeveel % kans op slagen is er dat je de plant kunt hergebruiken?

    Comment


      #3
      Meestal lukt het wel maar sommige planten willen wel eens niet meewerken.
      Eens de nieuwe scheuten/bladeren/takken goed ontwikkelt zijn mag je de topjes eraf knippen, hiermee bedoel ik de bloem. (Waar de Stampers/haartjes uitkomen)

      Peace
      Last edited by Smokey; 12 November 2008, 20:57.

      Comment


        #4
        Ok, dit is een manier die ik zou willen uitproberen.

        Hoelang alvorens er terug verder gekweekt kan worden? Als er nieuwe bladeren aan komen mag de cyclus herbeginnen?

        Hoelang moet hij zo'n 24u belicht worden ongeveer?
        Last edited by Smokey; 12 November 2008, 12:32. Reden: Verkeerd gebruik van de Quote Functie

        Comment


          #5
          Het kan van 1 tot ... weken duren voordat er nieuwe groei komt.
          Eens de nieuwe scheuten goed ontwikkelt zijn en je de toppen hebt weggehaald mag je de plant opnieuw beginnen voorgroeien of in bloei zetten.


          Peace

          Comment


            #6
            Ok, ik denk dat alles nu duidelijk is
            Dank u wel
            Last edited by Smokey; 12 November 2008, 12:45. Reden: Verkeerd gebruik van de Quote Functie

            Comment


              #7
              dit zou ik ook wel eens willen proberen.hoeveel %kans op slagen heeft dit?

              Comment


                #8
                Zoals ik al in het topic had gezegd
                " Meestal lukt het wel maar sommige planten willen wel eens niet meewerken "
                Een echt percentage kan ik er niet op plakken

                Peace

                Comment


                  #9
                  Prachtig threadje Smokey, mijn complimenten.

                  Dus je oogst ze, laat ze weer even groeien, laat ze weer bloeien en daarna kun je weer oogsten?
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #10
                    dat ga ik ook eens proberen

                    want dan kan je dus na je oogst je plant als moederplant laten functioneren

                    weet je gelijk dat het van goede kwaliteit is toppie
                    2 joints in the morning, 2 joints in the afternoon
                    http://i21.photobucket.com/albums/b2...r/bazecopy.png

                    Comment


                      #11
                      dit wist ik dus ook niet dat dat ging!

                      en als je ze dan weer terug hebt laten groeien en je zet ze terug in de bloei,bloeien ze dan nog altijd even goed als de 1ste keer bloei?

                      dit vind ik wel nice...

                      Comment


                        #12
                        thanx fore the tip . ENORM handige topic DE oplossing voor mijn probleem !!

                        Comment


                          #13
                          Dit is alleen een best lastige methode. Je planten hebben veel stress te verduren en zijn zeer vatbaar voor schimmels. Zorg dus dat je zeer schoon werkt. Het liefst steriel.

                          Comment


                            #14

                            Comment


                              #15
                              Kan je meerdere keren doen als het je lukt.
                              Welke soort het is maakt niet veel uit, bij de ene plant lukt het en bij de andere niet. Hetzelfde als met stekjes laten wortelen.

                              Peace

                              Comment

                              Bezig...
                              X