Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Die zullen niet altijd voor stroom betalen dus dan maakt verbruik al niets meer uit.
Dat argument is niet steekhoudend. Ledproducenten beweren bijvoorbeeld dat een ledlamp van 300 watt evenveel opbrengst genereert als een 600 watt HPS. Als dat waar zou zijn, hing het Westland vol met ledlampen. Waarom zou een broodkweker afzien van een opbrengst van tegen de 2 gram per watt? Denk je nu echt niet dat een broodkweker minder elektriciteit wil gebruiken dan wel meer opbrengst wil genereren per watt opgenomen vermogen? Immers, als er meer stroom via het verdeelstation wordt onttrokken dan de som van het individuele gebruik van de mensen die daarop zijn aangesloten, valt dat op. Het groter die hoeveelheid is, hoe sneller dit opvalt. Dus dan gaan de stroomleveranciers tussenmeters plaatsen om de illegale aftappunten te localiseren. Dat zien de broodkwekers ook -die houden dat echt wel in de gaten- en die moeten dan hun plantage afbreken en verkassen.
Heb zelf ook een LED lamp die gebruik ik alleen voor de groei periode, als ze dan boven zijn hang ik er nog een spaarlamp naast.
Het afbloeien gebeurd onder een 600Watt HPS lamp. 20130116_131636_HDR.jpg\dag 7
Zo dus.
En MrMonke, het zijn meestal de LEDfabricanten zelf die liegen om hun waren aan de man te brengen, en degene die onder zo'n lamp kweken liegen ook in sommige gevallen om ni in afronten te vallen dat ze zoveel geld eraan uitgegeven hebben en dat het sop de kool niet waard is.
Ze moeten immers achteraf hun miskoop nog kunnen recupereren door de LED's door te verkopen aan de volgende naïeveling.
Totaal mee eens; liegen & bedriegen is 't speerpunt van de commercie.
Ook reclames op tv zijn vaak kort door de bocht, overdreven, eenzijdig en vooral onaannemelijk.
Van verkooppraatjes uitgaan vind ik daarom ook klakkeloos.
Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets
Vandaar dat broodkwekers en professionele tuinders ze niet gebruiken. Die lieden hebben namelijk een hekel aan geld verdienen. Daarom zweren ze nog steeds bij die ouderwetse HPS-lampen. Kort gezegd: ze willen gewoon geen hogere winst. Dom van die jongens, niet waar? Terwijl ze toch beter zouden moeten weten. De meesten hebben immers de Hogere Landbouwschool of de Tuinbouw Hogeschool doorlopen. Van een HBO diploma of een universitaire bul word je kennelijk alleen maar dommer.
Dat argument is niet steekhoudend. Ledproducenten beweren bijvoorbeeld dat een ledlamp van 300 watt evenveel opbrengst genereert als een 600 watt HPS. Als dat waar zou zijn, hing het Westland vol met ledlampen. Waarom zou een broodkweker afzien van een opbrengst van tegen de 2 gram per watt? Denk je nu echt niet dat een broodkweker minder elektriciteit wil gebruiken dan wel meer opbrengst wil genereren per watt opgenomen vermogen? Immers, als er meer stroom via het verdeelstation wordt onttrokken dan de som van het individuele gebruik van de mensen die daarop zijn aangesloten, valt dat op. Het groter die hoeveelheid is, hoe sneller dit opvalt. Dus dan gaan de stroomleveranciers tussenmeters plaatsen om de illegale aftappunten te localiseren. Dat zien de broodkwekers ook -die houden dat echt wel in de gaten- en die moeten dan hun plantage afbreken en verkassen.
Er heeft al op het forum gestaan dat een led maar de helft van het vermogen werkelijk opneemt.
Al die opbrengsten die maar de helft waren zou je dus anders moeten berekenen.
Wat ik bedoel is dat je dus misschien 2x zoveel lampen op moet hangen om hetzelfde te oogsten en dan
heb je dus hetzelfde verbruik en alleen hogere kosten voor de aanschaf.
Verder zijn de tuinders en broodkwekers niet te vergelijken met thuis.
Van je werk rij je misschien ook wel een Prius, terwijl je privé een benzineslurper hebt die toch het meest praktisch is.
Led is waardeloos om wiet te kweken. Het kweken van planten kan prima onder led maar voor productie van goeie wiet heb je toch echt de warmtestraling van hps nodig..
Doordat de temp oploopt gaat de plant zichzelf beschermen. Dat doet ze door aanmaak van extra thc
Het volgende artikel verduidelijkt wat meer waarom warmte een belangrijke factor is om goeie wiet te produceren.
voor zover ik weet is led nog zeker niet dat . je kan led qua opbrengst ergens plaatsen tussen de spaarlamp en de hps lamp het grootste minpunt vind ikzelf de enorm dure aankoop, want als je een led wil die evenveel opbrengst bezorgd als een hps moet je al vlug naar 300 watt en meer gaan . als je een goedkopere manier wil van kweek lamp dan vind ik persoonlijk de inductielamp de betere oplossing deze gaan tot 50000 branduren mee en zijn qua verbruik minder duur dan hps lampen en geven vanaf de opstart het volledige licht spectrum ook de temperatuur tijdens het gebruik is zo goed als niet bestaande dus kan je de lamp dichter tegen de plant plaatsen het enige minpunt is dat je er ook tussen de 250 a 350 € voor moet neertellen maar bij led is dit bijna het dubbele en deze gaan beduidend langer mee dan hps lampen hoe het ook zei ik vind dat je alle voor en nadelen eens goed moet bekijken voor jezelf en dan zelf je keuze maken .
Comment