overstappen naar LED of niet???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Mogow
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Jan 2013
    • 11

    #31
    Re: overstappen naar LED of niet???

    Oke is goed :p
    ik zal binnen kort een verslagje maken, eerst deze kweek afwerken
    groeten en bedangkt

    Comment

    • Xtreme
      Banned
      • Jul 2009
      • 4271

      #32
      Re: overstappen naar LED of niet???

      Oorspronkelijk geplaatst door Ayrton S
      Die zullen niet altijd voor stroom betalen dus dan maakt verbruik al niets meer uit.
      Dat argument is niet steekhoudend. Ledproducenten beweren bijvoorbeeld dat een ledlamp van 300 watt evenveel opbrengst genereert als een 600 watt HPS. Als dat waar zou zijn, hing het Westland vol met ledlampen. Waarom zou een broodkweker afzien van een opbrengst van tegen de 2 gram per watt? Denk je nu echt niet dat een broodkweker minder elektriciteit wil gebruiken dan wel meer opbrengst wil genereren per watt opgenomen vermogen? Immers, als er meer stroom via het verdeelstation wordt onttrokken dan de som van het individuele gebruik van de mensen die daarop zijn aangesloten, valt dat op. Het groter die hoeveelheid is, hoe sneller dit opvalt. Dus dan gaan de stroomleveranciers tussenmeters plaatsen om de illegale aftappunten te localiseren. Dat zien de broodkwekers ook -die houden dat echt wel in de gaten- en die moeten dan hun plantage afbreken en verkassen.
      Last edited by Xtreme; 14 January 2013, 12:22.

      Comment

      • Thurgood Jenkins
        Grower
        MemberLucky Member
        • May 2012
        • 695

        #33
        Re: overstappen naar LED of niet???

        En zo is dat!
        "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

        Comment

        • spank
          Senior Stoner
          Member
          • May 2011
          • 36

          #34
          Re: overstappen naar LED of niet???

          Heb zelf ook een LED lamp die gebruik ik alleen voor de groei periode, als ze dan boven zijn hang ik er nog een spaarlamp naast.
          Het afbloeien gebeurd onder een 600Watt HPS lamp.
          20130116_131636_HDR.jpg\dag 7
          Zo dus.

          Gr spank

          Comment

          • WeedoHolic
            Senior Grower
            MemberLucky Member
            • May 2011
            • 780

            #35
            Re: overstappen naar LED of niet???

            Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax
            En MrMonke, het zijn meestal de LEDfabricanten zelf die liegen om hun waren aan de man te brengen, en degene die onder zo'n lamp kweken liegen ook in sommige gevallen om ni in afronten te vallen dat ze zoveel geld eraan uitgegeven hebben en dat het sop de kool niet waard is.
            Ze moeten immers achteraf hun miskoop nog kunnen recupereren door de LED's door te verkopen aan de volgende naïeveling.
            Totaal mee eens; liegen & bedriegen is 't speerpunt van de commercie.
            Ook reclames op tv zijn vaak kort door de bocht, overdreven, eenzijdig en vooral onaannemelijk.
            Van verkooppraatjes uitgaan vind ik daarom ook klakkeloos.
            Ik ben een Weed-O-Holic, noem me Weedovic.
            Je denk wattun mafkees maar 't boeit me niets

            Comment

            • Jakes
              Chronic Stoner
              • Oct 2011
              • 164

              #36
              Re: overstappen naar LED of niet???

              LEP lampen zouden beter moeten zijn dan HPS

              Comment

              • Xtreme
                Banned
                • Jul 2009
                • 4271

                #37
                Re: overstappen naar LED of niet???

                Vandaar dat broodkwekers en professionele tuinders ze niet gebruiken. Die lieden hebben namelijk een hekel aan geld verdienen. Daarom zweren ze nog steeds bij die ouderwetse HPS-lampen. Kort gezegd: ze willen gewoon geen hogere winst. Dom van die jongens, niet waar? Terwijl ze toch beter zouden moeten weten. De meesten hebben immers de Hogere Landbouwschool of de Tuinbouw Hogeschool doorlopen. Van een HBO diploma of een universitaire bul word je kennelijk alleen maar dommer.

                Comment

                • Ayrton S
                  Wicked Stoner
                  MemberLucky Member
                  • Mar 2012
                  • 297

                  #38
                  Re: overstappen naar LED of niet???

                  Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme
                  Dat argument is niet steekhoudend. Ledproducenten beweren bijvoorbeeld dat een ledlamp van 300 watt evenveel opbrengst genereert als een 600 watt HPS. Als dat waar zou zijn, hing het Westland vol met ledlampen. Waarom zou een broodkweker afzien van een opbrengst van tegen de 2 gram per watt? Denk je nu echt niet dat een broodkweker minder elektriciteit wil gebruiken dan wel meer opbrengst wil genereren per watt opgenomen vermogen? Immers, als er meer stroom via het verdeelstation wordt onttrokken dan de som van het individuele gebruik van de mensen die daarop zijn aangesloten, valt dat op. Het groter die hoeveelheid is, hoe sneller dit opvalt. Dus dan gaan de stroomleveranciers tussenmeters plaatsen om de illegale aftappunten te localiseren. Dat zien de broodkwekers ook -die houden dat echt wel in de gaten- en die moeten dan hun plantage afbreken en verkassen.
                  Er heeft al op het forum gestaan dat een led maar de helft van het vermogen werkelijk opneemt.
                  Al die opbrengsten die maar de helft waren zou je dus anders moeten berekenen.
                  Wat ik bedoel is dat je dus misschien 2x zoveel lampen op moet hangen om hetzelfde te oogsten en dan
                  heb je dus hetzelfde verbruik en alleen hogere kosten voor de aanschaf.
                  Verder zijn de tuinders en broodkwekers niet te vergelijken met thuis.
                  Van je werk rij je misschien ook wel een Prius, terwijl je privé een benzineslurper hebt die toch het meest praktisch is.

                  Comment

                  • Cheech
                    Expert Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Sep 2012
                    • 84

                    #39
                    Re: overstappen naar LED of niet???

                    Hoorde dat LED voor groei wel ok was , maar waardeloos voor bloei.

                    Comment

                    • mr pitbull
                      Retired
                      • Feb 2011
                      • 287

                      #40
                      Re: overstappen naar LED of niet???

                      Led is waardeloos om wiet te kweken. Het kweken van planten kan prima onder led maar voor productie van goeie wiet heb je toch echt de warmtestraling van hps nodig..

                      Doordat de temp oploopt gaat de plant zichzelf beschermen. Dat doet ze door aanmaak van extra thc

                      Het volgende artikel verduidelijkt wat meer waarom warmte een belangrijke factor is om goeie wiet te produceren.

                      Comment

                      • Gio5000
                        Expert Stoner
                        Member
                        • Dec 2011
                        • 79

                        #41
                        Re: overstappen naar LED of niet???

                        En dan nog je zal moeten bij verwarmen dag en nacht...... Maar die kachel van 500watt of meer rekenen we dan maar niet
                        lekker hps gebruiken

                        Verstuurd van mijn GT-S5830 met Tapatalk
                        Gij zult niet stelen, De overheid duld geen concurentie!!

                        Comment

                        • westport
                          Wicked Grower
                          420 MemberLucky Member
                          • Aug 2008
                          • 3847

                          #42
                          Re: overstappen naar LED of niet???

                          Topic moved naar de kweekruimte sectie!

                          Grtz
                          420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle

                          Comment

                          • cetje
                            Retired
                            • Feb 2013
                            • 16

                            #43
                            Re: overstappen naar LED of niet???

                            voor zover ik weet is led nog zeker niet dat . je kan led qua opbrengst ergens plaatsen tussen de spaarlamp en de hps lamp het grootste minpunt vind ikzelf de enorm dure aankoop, want als je een led wil die evenveel opbrengst bezorgd als een hps moet je al vlug naar 300 watt en meer gaan . als je een goedkopere manier wil van kweek lamp dan vind ik persoonlijk de inductielamp de betere oplossing deze gaan tot 50000 branduren mee en zijn qua verbruik minder duur dan hps lampen en geven vanaf de opstart het volledige licht spectrum ook de temperatuur tijdens het gebruik is zo goed als niet bestaande dus kan je de lamp dichter tegen de plant plaatsen het enige minpunt is dat je er ook tussen de 250 a 350 € voor moet neertellen maar bij led is dit bijna het dubbele en deze gaan beduidend langer mee dan hps lampen hoe het ook zei ik vind dat je alle voor en nadelen eens goed moet bekijken voor jezelf en dan zelf je keuze maken .

                            Comment

                            • Thurgood Jenkins
                              Grower
                              MemberLucky Member
                              • May 2012
                              • 695

                              #44
                              Re: overstappen naar LED of niet???

                              OOh ik denk ik zie inmiddels wel planten hier maar nee helaas nog niet
                              "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

                              Comment

                              • treeke
                                Advanced Stoner
                                Member
                                • Jun 2012
                                • 53

                                #45
                                Re: overstappen naar LED of niet???

                                Heb led geprobeerd maar het enige wat gebeurde was dat me plant 6weken stil heeft gestaan geen groei bloei niks.
                                Gewoon duur probeersel.
                                #lovelifesmokeoneaday

                                Comment

                                Bezig...