overstappen naar LED of niet???

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • k1
    Wicked Grower
    MemberLucky Member
    • May 2011
    • 3660

    #16
    Re: overstappen naar LED of niet???

    lol @ Q

    volgens mij is led nog steeds niet even goed als hps !!

    dus momenteel geef je mij maar hps :d zonder spaarlampjes ^^
    Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

    Comment

    • gizzmo666
      Senior Stoner
      Member
      • Oct 2012
      • 48

      #17
      Re: overstappen naar LED of niet???

      Zo zie je maar hé Limbo... ik zet 1 post met mijn positieve bevindingen over Led en de discussiebal is aan het rollen!!!

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

      Ik blijf in elk geval bij mijn standpunten... voor mensen die graag hun verbruik een beetje in het oog houden en die schrik hebben voor brandgevaar (ik heb 2 kinderen van 2.5 en 5jr) zal ik blijven Led aanraden.
      Last edited by gizzmo666; 4 January 2013, 15:35.
      Weg met de wietpas!!!

      Comment

      • Cookaap
        Elite Grower
        • Dec 2011
        • 2730

        #18
        Re: overstappen naar LED of niet???

        misschien als ze wat ouder zijn kun je 1 kweek met een hps lamp uittesten. Dan zul je het verschil wel merken.
        Sws een slotje op je kast is wel handig denk ik

        Comment

        • MrMonkE
          Retired
          • Dec 2012
          • 11

          #19
          Re: overstappen naar LED of niet???

          Helaas kunnen over LED lampen geen rationele discussies worden gevoerd.
          Zowel voor als tegenstanders vervuilen elk topic met hun hersenspinsels, vooroordelen en leugens.
          Dat veel LED fabrikanten dubieuze claims en product eigenschappen de wereld in helpen is ook treurig en helpt niet mee.
          Erg jammer want ik geloof wel in LED maar het is mij nog veel te duur en ik vertrouw die fabrikanten gewoon niet meer.
          Ik kijk over 2 jaar nog wel een keer.

          Comment

          • EL SmoKing
            Stoner
            Member
            • Nov 2012
            • 21

            #20
            Re: overstappen naar LED of niet???

            Weet niet of iemand deze al gezien heeft? www.ledgrow.eu

            Die kerel maakt zijn eigen paneel en test het ook zelf. Elke test geeft hij een klein verslagje met wat foto's. Na de kweek probeert hij zijn paneel te optimaliseren. Op de fotootjes lijkt het alvast niet slecht...

            De panelen die hij maakt zijn uiteraard ook te koop

            Comment

            • Ganjax
              Guru of all Growers
              420 MemberMemberLucky Member
              • Apr 2009
              • 10443

              #21
              Re: overstappen naar LED of niet???

              April 20, Here's what 2 of these panels can do, 153 Grams, 5.2 Ounce of Bud. Total LED power has been 56 * 2 = 112 Watt, total powerconsumption has been 103.5 KWH. It took 0.67 KWH to produce 1 Gram, each KWH was transformed into 1.48 Gram of Bud, just as with Set-Up 9, which was the best so far. The plant area was the same as always; 40 cm * 60 cm, 16" * 24", but the 153 Grams is the very best result I've had so far , Whoopie!! Thank all you guys once again for all the support.
              Yeah for sure hps'n zouden al lang massaal gedumpt zijn.
              Btw denk je ni dat elk zichzelf respecterende broodkweker de Led-piste onderzocht heeft?
              Als die kerels met minder verbruik, lampen die veel langer meegaan, minder brandgevaar etc hetzelfde of nog beter resultaat zouden halen zou je het al lang vernomen hebben in wietlandje.

              En MrMonke, het zijn meestal de LEDfabricanten zelf die liegen om hun waren aan de man te brengen, en degene die onder zo'n lamp kweken liegen ook in sommige gevallen om ni in afronten te vallen dat ze zoveel geld eraan uitgegeven hebben en dat het sop de kool niet waard is.
              Ze moeten immers achteraf hun miskoop nog kunnen recupereren door de LED's door te verkopen aan de volgende naïeveling.
              ‘A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on’

              Comment

              • Ayrton S
                Wicked Stoner
                MemberLucky Member
                • Mar 2012
                • 297

                #22
                Re: overstappen naar LED of niet???

                Oorspronkelijk geplaatst door Ganjax
                Yeah for sure hps'n zouden al lang massaal gedumpt zijn.
                Btw denk je ni dat elk zichzelf respecterende broodkweker de Led-piste onderzocht heeft?
                Als die kerels met minder verbruik, lampen die veel langer meegaan, minder brandgevaar etc hetzelfde of nog beter resultaat zouden halen zou je het al lang vernomen hebben in wietlandje.
                Die zullen niet altijd voor stroom betalen dus dan maakt verbruik al niets meer uit.

                Comment

                • Xtreme
                  Banned
                  • Jul 2009
                  • 4271

                  #23
                  Re: overstappen naar LED of niet???

                  Wat de broodkwekers willen is tempo, tempo en nog eens tempo en een hoge opbrengst in kilo's. Een ledkweek duurt langer en geeft een lagere opbrengst.

                  Comment

                  • Thurgood Jenkins
                    Grower
                    MemberLucky Member
                    • May 2012
                    • 695

                    #24
                    Re: overstappen naar LED of niet???

                    Led=ruk
                    "Need somebody to drink with?? I'm on cloud 9!!!" (3 steps ahead)

                    Comment

                    • Ayrton S
                      Wicked Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Mar 2012
                      • 297

                      #25
                      Re: overstappen naar LED of niet???

                      Een paar jaar geleden moest je ook niet aankomen met een elektrische auto en die beginnen nu gemeen goed te worden.
                      Misschien moet er maar eens een subsidie op led-panelen komen....

                      Comment

                      • Smowkie
                        Elite Grower
                        MemberLucky Member
                        • Sep 2011
                        • 2684

                        #26
                        overstappen naar LED of niet???

                        Een elektrische auto is om mee te lachen, rendement 0,0 140km en de "tank" is leeg ... Maar het zit er wel aan te komen inderdaad, net zoals leds , maar dat zal ook nog ff duren voor alles op punt staat! Wel een mooi vergelijk met leds trouwens

                        Comment

                        • Mogow
                          Plantje
                          Nieuw Lid
                          • Jan 2013
                          • 11

                          #27
                          Re: overstappen naar LED of niet???

                          Hallo, even een vraagje, ikga binnenkort 9meter 24volt leds bijhangen in mijn kastje, ikzou 6meter rood en 3meter blauw doen, zoudit helpen? Is voor extra verlichting

                          alvast bedangkt

                          Comment

                          • QnQ
                            Godlike Grower
                            Lucky Member
                            • Sep 2010
                            • 26093

                            #28
                            Re: overstappen naar LED of niet???

                            Ik zou bijna gaan denken dat je een lichtslang in je hok gaat hangen
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            • Mogow
                              Plantje
                              Nieuw Lid
                              • Jan 2013
                              • 11

                              #29
                              Re: overstappen naar LED of niet???

                              Jupp xd

                              Comment

                              • QnQ
                                Godlike Grower
                                Lucky Member
                                • Sep 2010
                                • 26093

                                #30
                                Re: overstappen naar LED of niet???

                                Je kunt er ook een petroleumlampje in zetten, of wat kaarsen.
                                Goed voor de temperatuur ook.
                                De kerstboomverlichting ligt ook het grootste deel van het jaar werkeloos, en da's ook led. th_idea2smiley.gif

                                Serieus, je kunt er wel vanalles in hangen wat in onze beleving licht geeft, maar dan is het nog niet altijd bruikbaar licht voor een plant, als je die al kunt bereiken.
                                Mgoed, ik zou zeggen, maak er een mooi kweekverslag van, ik weet zeker dat je veel reacties zult krijgen.
                                Je krijgt er zeker mooie sfeerfoto's mee

                                Hou het wel veilig !
                                Want dat is iets wat nog wel eens ontbreekt in LED hokjes.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...