Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gebruik grote potten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Re: Gebruik grote potten

    De kans is groot dat het met 4 al vol gaat staan, we zien wel. Maar in theorie passen er net 9 in.

    Comment


      #47
      Re: Gebruik grote potten

      In theorie kunnen er 16 in 11 liters in op een 120x120 ? op 9 in een 35 liter...

      Mocht je uitval krijgen met 9 dames, zal dit meer op invloed zijn dan 16 waar er uitval is ? Daarbij zul je in een 35 liter een week of 2 later klaar zijn, is de opbrengst dan zo hoog dat dit compenseert ? Gezien een jaar praat je snel over 1 kweek minder: dat zul je dan toch moeten kunnen opvangen het verschil.

      Comment


        #48
        Re: Gebruik grote potten

        Dit is echt een van de allerbeste tips, zo niet de beste.

        Oorspronkelijk geplaatst door amazing View Post
        - waarom 35L , hoe groter je pot hoe meer wortels
        - hoe meer wortels hoe meer wiet en hoe meer de dame stress en ziektes tegen kan houden.
        met name omdat meer wortels een lagere VPG betekenen.
        Je voorkomt er toprot ed mee omdat je planten minder snel verbranden of uitdrogen.
        Dat gebeurt anders bijna altijd en verpest de kwaliteit voor een groot deel.
        Dat realiseert zich bijna niemand, daarom begin ik er steeds weer over, die VPG

        Comment


          #49
          Re: Gebruik grote potten

          Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
          In theorie kunnen er 16 in 11 liters in op een 120x120 ? op 9 in een 35 liter...

          Mocht je uitval krijgen met 9 dames, zal dit meer op invloed zijn dan 16 waar er uitval is ? Daarbij zul je in een 35 liter een week of 2 later klaar zijn, is de opbrengst dan zo hoog dat dit compenseert ? Gezien een jaar praat je snel over 1 kweek minder: dat zul je dan toch moeten kunnen opvangen het verschil.
          Come again? Ik gebruik tonnen, geen kweekpotten. Van die plastieken waar mayonaise oid in zat. Die hebben een diameter van 38 cm, dus er passen er 9 in de tent. Ik moet niks opvangen, zet 1 of 2 rondes en dat is voor mij meer dan voldoende. Dat het dus allemaal wat langer duurt boeit mij niet echt. Ik heb gezonder planten als ze in zo'n grote metselkuipen/tonnen staan. Een volle tent is een volle tent. Volgende herfst ga ik wsl de ruimte proberen vol te krijgen met 1 enkele plant.

          Comment


            #50
            Re: Gebruik grote potten

            Wat moet wel dan ? Oude mayo emmers om in te kweken ? Prima dat het bij jou werkt, kans dat het bij een ander niet lukt is best aanwezig. Ligt het dan aan die ander, of aan die potten ?

            11 liter of 50 liter potten: de dames zijn in beiden net zo gezond bij me? waar ligt het dan aan dat het bij jou niet/minder lukt?

            Dat je aangeeft dat het jou niets uitmaakt, waarom zou een ander die mening met jou delen ? Het is niet alleen voor jou bedoeld, maar voor anderen zodat ze een afweging kunnen maken wel of niet minder in grotere potten.

            Dat je zelf zo gefocust bent op jou manier van, mooi om te zien. Maar er zijn meer wegen die naar Rome lijden , waarom die niet vermelden als de kans zich aanbied in een topic?

            Comment


              #51
              Re: Gebruik grote potten

              Oorspronkelijk geplaatst door Iemand uit de buurt View Post
              ...Gezien een jaar praat je snel over 1 kweek minder: dat zul je dan toch moeten kunnen opvangen het verschil...
              Als je meer dan anderhalve kilo wiet in een jaar rookt heb je wel andere dingen om je druk te maken denk ik.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #52
                Re: Gebruik grote potten

                Je kunt beter tegen een paal lullen HJM !

                LEZEN is erg Moeilijk !

                Grtz Budha



                Als ik dikke toppen krijg , pleur ik alles bij die kutplant , wat jij zegt , HJM !!!!!!!!!!!

                Comment

                Bezig...
                X