Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbloei bij zaadplanten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbloei bij zaadplanten

    Korting op 420shop
    Voorbloei:

    voorbloei vormt de eerste aanwijzing voor het geslacht van een plant.
    de voorbloei-bloemen groeien aan de tak-internode's vlak achter een bladspoor of steunblad!
    rond de 4de week van de vegetatieve groei,als de plant tussen de 6 en 8 weken oud is.
    dit is het punt van sexuele rijpheid,en het eerste teken dat de plant zich voorbereidt op de bloei (de volgende fase in zijn leven)...

    je kunt de voorbloei-bloemen met het blote oog zien,maar met een vergrootglas of loep die 10-30x vergroot wordt het een stuk gemakkelijker.

    je kunt het geslacht van de plant na 8 weken nauwkeurig vaststellen.
    met deze methode kun je sexen voordat je met de bloeiperiode begint!

    mannelijke voorbloei:



    mannelijke voorbloei-bloemen zijn normaal gesproken zichtbaar als de planten 6 tot 8 weken oud zijn,na de 4de week van vegetatieve groei.
    de voorgroei-bloemen komen tevoorschijn achter het steunblad ter hoogte van de 4de tot 5de internode en groeien gewoonlijk niet uit tot een volwaardige bloemen. hoewel,volgens bongaloid zal een mannelijke plant volwassen mannelijke bloemen ontwikkelen na langere periode van vegetatieve groei.

    wacht altijd met het in bloei zetten tot na een verschijning van de voorbloei.

    het in werking zetten van de bloei met 12uur ononderbroken duister en 12uur licht voordat de voorbloei verschijnt,zorgt voor stress bij planten.

    deze stress kan tot abnormale groei leiden,en ook kunnen planten zich tot hermafrodieten ontwikkelen.
    het overschakelen op de bloeiperiode voordat de voorbloei verschijnt zal de bloei niet versnellen.
    de bloei zal zelfs pas verschijnen op hetzelfde moment als wanneer je wel had gewacht op de voorbloei!
    planten die uit zaad worden opgekweekt met een 18/6 dag/nacht photoperiode zullen over het algemeen eerder voorbloei vertonen dan een plant met een 24/0 dag/nacht photoperiode.
    zodra de voorbloei als mannelijk of vrouwelijk te herkennen is,kan de bloei in werking worden gezet met een 12/12 dag/nacht photoperiode.
    een waarschuwing van bc-trichome-farmer: probeer niet een zaailing te seksen alleen op de basis van de allereerste voorbloei.
    wacht en zorg ervoor dat je zekerheid hebt.
    de tijd die verloopt tussen een eerste observatie van de voorbloei met een 25x vergrotende loep en de plant die stuifmeel loslaat is minstens 10dagen, dus het is veilig!

    vrouwelijke voorbloei:





    tegen het einde van de normale vegetatieve groei ontwikkelen planten die uit zaad zijn opgegroeid voorbloei-bloemen.
    dit gebeurt wanneer de vorming van de vrouwelijke bloemkelken begint,en is niet afhankelijk van de photoperiode.
    het gebeurt wanneer een plant oud genoeg is om tekenen van sexuele rijping te vertonen,rond de 4de week van vegetatieve groei,of 6weken vanaf de ontkieming van het zaad. de voorbloei verschijnt achter het steunblad ter hoogte van de 4de of de 5de internode.

    vrouwelijke voorbloei ziet eruit als een normale vrouwelijke bloem; de meesten hebben pluizige witte stampers (klierharen).
    stampers onstaan normaal gesproken nadat het lichtgroene schutblaadje van de voorbloei zicht heeft gevormt.
    wacht tot de stampers zich gevormt hebben om er zeker van te zijn dat de plant vrouwelijk en niet mannelijk is. het voorbloeistadium duurt tussen de 1 en de 2 weken. een beetje gedult is nu op zijn plaats!

    planten die uit zaad zijn opgekweekt onder een 18/6 dag/nacht photoperiode zullen doorgaans eerder voorbloei vertonen dan planten met een 24/0 dag/nacht photoperiode.
    en,bij een 18/6 dag/nacht regime, verschijnt de voorbloei sneller en vaak meer uitgesproken.
    als de voorbloei eenmaal duidelijk te onderscheiden is als mannelijke of vrouwelijke planten kunnen ze in de bloei worden gezet met een 12/12 dag/nacht photoperiode.

    wacht altijd met het in bloei zetten tot de voorbloei is verschenen.
    als de planten in bloei worden gezet met een 12uur ononderbroken duisternis en 12uur licht voordat de voorbloei is ontwikkeld,zorgt voor stress bij de plant.

    deze stress kan afwijkende groei veroorzaken,en planten kunnen in hermafrodieten veranderen.
    het in de bloei zetten voordat de voorbloei is verschenen versnelt de bloei niet.
    de bloei zal op hetzelfde moment beginnen als wanneer he zou hebben gewacht op het verschijnen van de voorbloei.
    Last edited by westport; 8 September 2009, 13:02.

    #2
    Nu ben ik dus aan het twijfelen of ik de lamp gewoon op 12/12 moet zetten of moet wachten op de voorbloei ?

    Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben ?
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Volgens de tekst zal het dus stress opleveren.

      het verbaasd me die voorbloei, bij mijn Bigbud zag ik deze al best snel, nu op 12/12 is deze kleine topjes aan het ontwikkelen. Bij de Powerplant zag ik deze niet, ik zie nu wel iets, wat best wel erg lijk op het plaatje van 'mannelijke voorbloei'. Ik zal deze week, of mss straks nog even, wat foto's schieten.
      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

      Comment


        #4
        ik heb van te voren ook nooit gewacht op de voorbloei maar nadat ik dit had gelezen heb ik het wel gedaan!

        ik ga het de volgende keer wel niet meer doen want ik vind 6weken voorgroeien te lang,dan moet je ze al lange tijd in kleine potjes houden en dan krijg je ook geen brede plant!

        grtzzz

        Comment


          #5
          I've seen things who people would never believe...

          Comment


            #6
            Re: Voorbloei bij zaadplanten

            5.2ph is wel wat aan de lage kant,die zou ik omhoog halen naar 6.0ph

            3weken om voorbloei te zien is al wel wat snel,de plant moet eerst volwassen zijn en dan is 6 tot 8 weken ongeveer,kan bij sommige soorten ook al sneller zijn en bij sommige kan het langer duren...

            als je de planten buiten zet kan je ze beter in de zon zetten dan in de schaduw dan gaan ze ook sneller groeien,anders gaat de plant opzoek naar licht en gaat hij te hard strekken!

            grtzzz

            Comment


              #7
              Re: Voorbloei bij zaadplanten

              heel hard bedankt haze 'o' lator, zeer nuttige tips!!
              cheers

              Lady Green
              I've seen things who people would never believe...

              Comment


                #8
                Re: Voorbloei bij zaadplanten

                Oorspronkelijk geplaatst door haze'o'lator View Post
                ik heb van te voren ook nooit gewacht op de voorbloei maar nadat ik dit had gelezen heb ik het wel gedaan!

                ik ga het de volgende keer wel niet meer doen want ik vind 6weken voorgroeien te lang,dan moet je ze al lange tijd in kleine potjes houden en dan krijg je ook geen brede plant!

                grtzzz
                leuke topic hier, ik versta het helemaal.

                maar 6weken groeien vind ik op het eerste gezicht wat duur!!!! en als je ze zolang laat groeien dan krijg je tochwel mega grote planten????? en daar heb ik geen plaats voor.

                Greetzzz

                ik heb ze 3weken laten groeien op 18/6 maar daardoor hebben ze idd wel wat stress gekregen denk ik
                Why drink & drive i'f you can smoke & fly

                Comment


                  #9
                  Re: Voorbloei bij zaadplanten

                  Hoezo duur? Je kan ze toch ook 6 weken laten voorgroeien onder TL buizen of spaarlampen? (En dan afbloeien onder HPS als je dat wilt).

                  Dat kost niet echt veel..
                  [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                  Comment


                    #10
                    Re: Voorbloei bij zaadplanten

                    Die zes weken voorgroei onder tl of spaarlamp staat gelijk aan 2 weken voorgroei onder hps .

                    Grtz

                    Comment


                      #11
                      Re: Voorbloei bij zaadplanten

                      Ik bedoel maar, als je die 6 weken wilt bereiken kan dat zo goed.

                      (Enneh, ligt er wel aan welke HPS, 250, 400, 600 watt )
                      [B][URL="https://420shop.nl"][COLOR=#008000][B]420Shop.NL: uw head- & seedshop!

                      Comment


                        #12
                        Re: Voorbloei bij zaadplanten

                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                        Die zes weken voorgroei onder tl of spaarlamp staat gelijk aan 2 weken voorgroei onder hps .

                        Grtz

                        ok thx Bobo alweer een leuk weetje
                        het was onder een 600W hps, maar miss moet ik me toch eens een TL lamp aanschaffen.

                        greetzzz
                        Why drink & drive i'f you can smoke & fly

                        Comment


                          #13
                          Re: Voorbloei bij zaadplanten

                          Oorspronkelijk geplaatst door Lady Green View Post
                          Iemand ervaring met skunk#1 van royal seeds op dat vlak met de voorgroei? Weet niet of ik goed bezig ben..

                          Ik zit nu op 3 weken, en ik zie enkel 2 kiemblaadjes en 2 gekartelde (?) blaadjes van iets meer dan een halve cm.. Met een vergrootglas zie ik 2 zeeeer kleine komende bladje in het midden van die 4 blaadjes.. Oh ja, en het steeltje is ongeveer een milimeter dik, en 3 cm boven de grond, vermoedelijk nog 7 onder de potgrond = 10 cm.. Het jonge ding zit in een afbreekbaar potje dat op zich nog later in een bloempot is gepot... Ik gebruik nu 18/6 maar met 2 TL (even met 2 spaarlampen, maar gelukkig las ik hier dat dat niet echt goed is )
                          Last edited by DonnyNarko; 10 June 2009, 00:51.

                          Comment


                            #14
                            Re: Voorbloei bij zaadplanten

                            ik heb dus mjn buitenplant binnen op 12 12 gezet en k zie nog geen thc haartjes is dit slecht krijg k nogwel groten toppen ?

                            Comment


                              #15
                              Re: Voorbloei bij zaadplanten

                              Geef die plant wat tijd man dat gaat niet in 1 dag de bloei komt vanzelf hoor en in de toekomst kijken naar of het nog wat gaat op leveren kan niemand
                              geef je plant tijd
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X