Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Klieven/Splitten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kweektip: Klieven/Splitten

    Korting op 420shop
    Sinds ik deze techniek heb toegepast bij mijn dame zal ik het maar online zetten.

    Klieven
    Wanneer de vrouwelijke bloemtoppen goed ontwikkeld zijn, passen we een kunstgreep toe om de planten tot een hogere THC-produktie aan te zetten. Dit is het zogenaamde klieven. Het kan ook toegepast worden op planten met zaad; het juiste moment is dan wanneer de eerste zaden volledig rijp zijn. Het klieven is afkomstig uit Zuidoost Azië en gaat als volgt in zijn werk.
    Op 20 tot 25 cm. van de grond binden we de onder de onderste zijtakken een stuk touw vrij stevig om de stengel. Vervolgens drukken we een scherp mes in de vezelrichting dwars door de stengel heen, juist onder het touw. We drukken dit mes naar beneden tot ca. 5 cm van de grond. Trek het mes er nog niet uit. De stengel is nu over een lengte van 15 tot 20 cm. doormidden gesneden.
    Door deze snede drukken we vervolgens een stokje dat de dikte heeft van een potlood. Dit gaat het beste door het mes terug te drukken tot iets boven het midden en het mes vervolgens 90ø te kantelen. De beide helften wijken dan enigszins uiteen, zodat we het stokje er in het midden gemakkelijk door kunnen steken. Breng het mes terug in rechte positie en trek het eruit. Het stokje moet voorkomen dat beide stengeldelen weer tegen elkaar trekken. Het touwtje boven de snede dient om verder inscheuren van de stengel te voorkomen.
    Deze ingreep heeft tot gevolg dat de opwaartse sapstroom van de plant gestoord wordt. Dit dood de plant niet; wel worden er daardoor minder voedingsstoffen en water naar de toppen vervoerd. Als gevolg daarvan stopt de vegetatieve groei. In plaats daarvan gaan de kliertjes extra THC afscheiden om de nu sterkere uitdroging te voorkomen.

    Ik heb foto's gezien dat de toppen voller en zwaarder waren tegenover niet geklieft, maar dit was met planten uit zaad gekweekt dus door geno en fenotypes is dit niet een betrouwbaar resultaat, een goeie test hier voor zou zijn stekjes en dan zo identiek mogelijk proberen te houden en dan vergelijken.
    en boven in het verhaal zeggen ze een potlood, maar als de stam niet zo dik is dan kan sate-prikkers ook, ik heb der 4 gebruikt. Het gaat erom dat de stam daar niet meer raakt, maar met dikkere (buiten) planten/stammen kan je misschien nog iets dikkers proberen.



    mvg road

    #2
    hay road mooi werk van je!
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Nice, probeer ik mss eens.
      Heb wel nog een vraagje. Hoeveel weken moet de plant in bloei zijn voor je deze methode toepast? Stel ik heb een plant die 8 weken moet bloeien...

      Greetz,
      zion

      Comment


        #4
        Handig topic . Zal het zeker ook eens uitproberen .

        GRTZZZ

        Comment


          #5
          Je doet het maximaal 7 dagen voor de oogst, 1 dag ervoor heeft misschien weinig zin, en met de sate-prikkers blijft de plant nog op eigen kracht staan.

          Comment


            #6
            Thanks RoadManiacIk heb het nog eens volledig gelezen en er is nog iets. Misschien een erg domme vraag, maar stel hem toch
            Wat is juist het nut van het touwtje?

            Greetz,
            zion

            Comment


              #7
              is geen domme vraag maar dat is om te voorkomen dat die verder splijt
              maar bij mij is dat niet het geval

              Comment


                #8
                ik heb gehoord, ???of het waar is ??? dit is ook juist mijn vraag: als je de stam half door snijd & laat sterven in den donker de LAATSTE 48 uur dat deze methode ook van toepassing is en voor de smaak & thc toevoer, weet jij misschien toevallig of hier iets van waarheid in zit ? grtz .................. rudeboy

                Comment


                  #9
                  Rudeboy,
                  de plant de laatste 2 tot 3 dagen in het donker zetten helpt inderdaad om de thc productie te verhogen.
                  Door dat de plant in het donker komt te staan voor een langere periode, begint te plant te stressen omdat ze nog niet bevrucht is geworden.
                  De plant smijt dan als het ware met de rest van haar krachten nog wat extra thc in de hoop zo toch nog wat mannelijke pollen te mogen ontvangen.
                  Wat je bedoeld met de stam half weg te halen begrijp ik niet, deze truc ken ik niet.

                  Klieven heb ik nog eens getest en dit werkt niet slecht.
                  Normaal zou de plant niet enkel meer thc moeten smijten, maar ook vroeger afbloeien.
                  Dat sneller afbloeien heb ik niets van gemerkt, maar die meer thc is waar.
                  Heb aan enkele kennissen een rookverslagje gevraagd en van de gekliefde dames kregen ze meer een stoned gevoel dan van de niet gekliefde (buiten ik wist niemand wat de gekliefde planten waren, dus een eerlijke test).

                  Comment


                    #10
                    Je plant in het donker zetten zou mss wel kunnen helpen, maar volgens mij is dit dan enkel doordat de temperatuur dan eneens daalt.

                    @ Prutser : Stuifmeel vangt een cannabis plant op met de stampers en niet met de trichomes.

                    Trichomes zijn er eigenlijk om:

                    - De plant te beschermen tegen insecten, dieren & de kou.

                    - THC absorbeerd UV-B licht.( UV-B licht is schadelijk voor alle levende wezens)

                    - De trichomes beschermen ook de stampers tegen een te lage LV en tegen harde wind.

                    Peace
                    Last edited by Smokey; 6 April 2009, 20:40.

                    Comment


                      #11
                      Re: Klieven/Splitten

                      Hey mooi stukkie RoadManiac..
                      Klief zelf ook altijd en het werkt echt wel goed.
                      Ik klief altijd zo'n 2 weken voor het knippen..
                      Heb afgelopen jaar met mijn buitenplanten ook het in het donker zetten geprobeerd en dat werkt ook goed om extra hars te krijgen..hierbij had de plant 2 dagen in het donker gestaan.

                      Gr,
                      NN

                      Comment


                        #12
                        Re: Klieven/Splitten

                        ik vind het altijd moeilijk om te zien wanneer ik moet klieven ik doe meestal als er hier daar paar trichomes melk achtig zijn.

                        Comment


                          #13
                          Re: Klieven/Splitten

                          Als ik het dan goed begrijp zijn je trocomen amberkleurig voor je gaat knippen.

                          Gr,
                          NNS

                          Comment


                            #14
                            Re: Klieven/Splitten

                            Dit ziet er echt wel intressant uit...kzit er nog enkele weken vanaf van dat klieven,
                            men dames zijn nu 2.5 weken geleden geplant...

                            kheb ook al es gehoord van de laatste dagen geen water mer te geven, gwn nx meer...
                            geeft dit dan ook een meerwaarde aan thc of niet?
                            ______Grtz______
                            ---Canna_Loop---
                            _______________

                            Comment


                              #15
                              Re: Klieven/Splitten

                              mooi topic road! Alles is mooi duidelijk.

                              gtzz

                              Comment

                              Bezig...
                              X