Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

overwatering en onderwatering

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Heb ergens gelezen (weet niet meer waar het was want heb mij al te pletter gegoogled) dat je ong. 10 a 20% van je pot inhoud aan water moet geven. Ik heb nu 18l potten en geef elke 2 a 4 dagen, afhankelijk van de snelheid waarmee de aarde opdroogt (vinger in aarde steken) zo'n 2 liter water per plant/pot (ong 11% dus mooi in de midden wat aangeraden werd). Ik doe dit nu al een maand en dit lijkt heel goed te verlopen. Geen hangende of krullende bladeren meer

    Comment


    • Flip Hasjkip
      Flip Hasjkip commented
      Editing a comment
      10 % Is een mooie richtlijn inderdaad echter je kan beter iedere dag een beetje geven dan om de paar dagen heel veel. De truc is om de middenweg te vinden zodat ze iedere dag genoeg krijgen.

      Maar, als het voor jou goed werkt nu, wie ben ik dan om dat tegen te spreken, dan haal ik even Barry aan en zeg “vooral doorgaan!”

    • Zors
      Zors commented
      Editing a comment
      Ah, ok. Is dat dan geen probleem voor de nat-droog cyclus?

    #32
    Ik gebruik in mijn potgrond

    Perliet/vermiculiet
    Bokashi
    Mycorizza
    Trichoderma

    En onderaan hydrokorrels , vooral deze korrels samen met een beetje meer perliet en vermiculiet zorgt voor luchtige grond en goeie drainage, waardoor je een grotere marge voor fouten creeert.

    Grow bags zorgen voor ook voor luchtigere grond doordat de gehele zijwand kan ademen. Dan hebben hydrokorrels denkelijk minder effect.

    de combo grow bag en extra perliet/vermiculiet is voor mij dus best, 40l bags met de gieter zonder afmeten hoeveel water precies. En nagenoeg geen watergiftproblemen meer. Succes!

    Ganja always does the trick.

    Comment


      #33
      Steenwol door de potgrond mengen helpt ook om het medium luchtiger te maken. Dat kan prima met bouwmarkt steenwol, budgettechnisch de betere keus dan die van de growshop, maar het vergt wel wat extra voorbereidend werk.
      Horks Fototopic 2.0

      Comment

      Bezig...
      X