Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

600 watt hps kost veel geld per jaar ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

    Als die techniek evolueert zit je daar binnen 5 jaar met je pannelen die een fractie opleveren van de nieuwe. Heb je wel een verbintenis aangegaan van 20 jaar waar je aan vast zit. Maar zolang je niks zelf kan opslaan zie ik er het nut niet van in. Dan gaat het naar het openbaar net. Als je dan teveel elektriciteit opwekt dan steekt de overheid daar wel een stokje voor. Je mag break even draaien op lange termijn, maar eraan verdienen? Ze hebben hun hier al serieus mispakt met hun certificaten en subsidies.

    Comment


      #17
      Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
      Bezint eer gij begint GPS

      Goed voorwaarden etc. lezen, kijken of je verbruik te monitoren is op afstand.

      En kweek vooral stiekum! De rechtszaak waar jij het over hebt gebruikten denk ik wel meer dan 600W. Zij leverden bedrijfsmatig aan coffeeshops een hele andere tak van sport of er ook tot huisuitzetting is overgegaan stond niet vermeld bij de berichtgeving over deze rechtszaak volgens mij. Zowel burgemeester als woningbouw kunnen beslissen om je op straat te zetten. Als je een partner hebt is het misschien handig om haar/hem ook als woningzoekende in te schrijven, dan kan je altijd op een andere naam wat proberen te huren mocht je op een zwarte lijst komen te staan.
      Er werd niet tot huisuitzetting over gegaan, dat wilde de woningbouw wel, maar de rechter ging niet akkoord, want ze deden het niet stiekum en betaalde gewoon belasting en stroom.

      Er zijn helaas geen garanties, maar ik zit in een gemeente (Amsterdam) die de (binnen) wiet teelt wil regelen. Helaas ligt de minister dwars.
      Last edited by Gps; 24 June 2016, 23:55.
      Lets not criticize but legalize

      Comment


        #18
        Gone are the days of HPS and HIDs. It's time for LEDs mate.
        Spoiled very first grow with HPS. Wasted money on electricity as well as on other things.

        In LEDs i think what matters is selection of right grow light. Consider researching a bit before buying.
        I opted for Viparspectra Reflector Series 600W. after reading a guide and reviews.

        Currently growing with the same. No problem so far and it helps in saving further on electricity costs as well.
        Last edited by QnQ; 9 December 2019, 10:42. Reden: Removed link

        Comment


          #19
          Bucht van den aldi.

          Comment


            #20
            Oorspronkelijk geplaatst door NicolasBlair View Post
            Gone are the days of HPS and HIDs. It's time for LEDs mate.
            Spoiled very first grow with HPS. Wasted money on electricity as well as on other things.

            In LEDs i think what matters is selection of right grow light. Consider researching a bit before buying.
            I opted for Viparspectra Reflector Series 600W. after reading a guide and reviews.

            Currently growing with the same. No problem so far and it helps in saving further on electricity costs as well.
            Also, I've extended my grow space and hence now i've upgraded with viparspectra 1200W which is also doing great for my plants.
            Last edited by QnQ; 9 December 2019, 10:41. Reden: Removed link

            Comment


              #21
              Even zoeken op de site hier daar kun je het vinden
              anders bij je degene die je het bij je thuis levert.
              Daar hoeft hier geen nieuwe melding van gemaakt
              worden sinds drie jaar geleden.....

              Prijzen zijn de laatste drie jaar verandert....................

              Comment


                #22
                Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                Re: 600 watt hps kost veel geld per jaar ?

                Als je 't zelf doet, zul je ook zelf alles moeten betalen neem ik aan.
                Als zij het laten doen, dan ga je die panelen "huren", en betaal je een fractie, per maand.
                Als je weet wat je verhuurder extra rekent als er zonnepanelen op je dak liggen, zou je kunnen bekijken wat het best is.

                Maar als je het zelf moet doen, zal het wel duurder zijn.
                Zij kunnen de kostprijs uitsmeren over de verwachtte levensduur van de panelen, misschien blijf je daar niet zolang wonen.

                Ik betaal hier, vrijstaand, trouwens ruim 3 meier per maand aan gas/licht.
                Dus voor die 100 die jij betaald heb je een koopje.

                Ik heb van de panelen afgezien.

                Het contract wat ze wilde dat ik tekende was de reden.

                Ik kan / kon niet opzeggen, maar nog leuker, hun mochten de voorwaarden aanpassen nadat ik getekend had.

                Het is bijna grappig.
                Lets not criticize but legalize

                Comment

                Bezig...
                X