Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vochtgehalte in weckpot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Oogsten en Drogen: Vochtgehalte in weckpot?

    Korting op 420shop
    Allemaal,

    Ik ben al even aan het zoeken maar zonder succes.
    Hoeveel mag het vochtgehalte maximum in de weckpot zijn om geen toprot te krijgen?

    Ik heb voor de eerste keer curen geprobeerd.
    Nu moet ik mijn potten minder openen maar ik zou toch graag zeker willen zijn dat ik geen pot open die ik kan weggooien na zoveel werk..

    Nu is het vochtgehalte rond de 50%

    #2
    Re: Vochtgehalte in weckpot?

    Onder de 90 % blijven vanaf 93% kiemen schimmelsporen. bij een 97% is pas echt feest en gaat dat heel snel.

    Let wel. Reeds besmette toppen en toppen waarbij je nog geen schimmelpluis ziet maar de schimmel wel al inwendig is doorgedrongen kunnen heel snel ook bij lagere lv je topje verwoesten.

    Bij "schone wiet" hoef je bij een lv van 50% dus echt niet bang te zijn 60 % zou zelf beter zijn om het niet te snet te droog te laten worden.

    Maar bij toppen waar rot uitgeknipt is moet je gewoon heel goed blijven controleren.

    Knip alles goed los van stam en takjes. ALs je 1 dikke bud gaat curen dan droogt de buitenkant snel uit en de bud voelt droog. Doe je het dan in de weckpot dan trekt vocht vanuit de steeltjes terug naar de buitenkant van je bud. Je weedje voelt weer nat en flexibel en gister was die crispie.
    . Enkel luchten is dan niet afdoende, dan moet je de wiet opniew uitleggen op een net.Knip dus alles al goed uit elkaar.

    Comment


      #3
      Re: Vochtgehalte in weckpot?

      sluit me aan bij de woorden van flint curen is een lastig proces.

      Comment


        #4
        Re: Vochtgehalte in weckpot?

        Maar het is het zo waard na een tijd.
        Al moet ik zeggen dat vanmorgen een wietje dat net droog was toch ook wel weer eens heel lekker fris en jong smaakte.

        Comment


          #5
          Re: Vochtgehalte in weckpot?

          anders van die kleine metertjes bestellen die een paar mensen hier ook gebruiken in hun potten - gewoon ter controlle

          en 2 maanden elke dag trouw de weckpot even 10 tot 15 min open zetten en de stash na dat doen ff omschudden voor je de deksel er weer op doet.


          Verder sluit ik me aan bij de bovenstaande opmerkingen = curen is best lastig

          maar het is wel te doen

          Ik heb me trouwens de ratte........ (censuur) gezocht op google maar echt ace kwekers doen nadat het uit de droogruimte komt het 5 tot 14 dagen in papieren zakken.
          en daarna pas in een weckpot.
          Ik lees dat veel bij mensen/kwekers uit de US maar zag en hoorde het ook in de strainhunters/kweek verslagen van Arjan van Greenhouse.

          suc6
          sigpic
          LED there be light

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: Vochtgehalte in weckpot?

              Ik zag een gast uit US op een USA forum die een paar dollar fooi geeft aan een Burger king medewerkerster en dan zegt doe mij dan 5 van die zakken.

              volgens mij hebben groenten boeren -> dus echt zo groenten winkel die zakken ook ! gewoon die bruin papieren zakken bedoel ik dan. (wel chloorvrije)

              Ik wil bij me volgende kweek ook vriendjes worden met de groenten boer hier en het is proberen !
              het schijnt dat het chlorofyl in wiet sneller word afgebroken en meer geleidelijk in papieren zakken.

              Oja en zorgen dat je weckpotten schoon zijn -> ook als je ze nieuw koopt
              sigpic
              LED there be light

              Comment


                #8
                Re: Vochtgehalte in weckpot?

                Ik ben dat gaan doen nadat ik dat stuk van jou heb gelezen kanon

                Ik weet nog niet of het werkt en verschil maakt. Maar slechter wordt het er ook niet van. En toen ik vandaag het eerste jointje rookte was ik aangenaam verrast van smaak en werking.

                Dus bij de volgende plant die omgaat doe ik de helft niet in de zak voor ze de pot in gaan en de andere helft wel. Weet ik gelijk of het door de zak kwam

                Comment


                  #9
                  Re: Vochtgehalte in weckpot?

                  Ik weet ook niet of het uitmaakt daarom ga ik het zelf ook proberen de volgende ronde en het was niet om zo moet het te zijn maar meer als tip!

                  voor elkaar en met elkaar hier toch ?

                  Als jij eerder bent en het doet laat dan even wat weten kwa test en smaak!

                  tips altijd leuk en weetjes.
                  sigpic
                  LED there be light

                  Comment


                    #10
                    Re: Vochtgehalte in weckpot?

                    Uiteraard

                    Comment


                      #11
                      Re: Vochtgehalte in weckpot?

                      Kheb al een pot schimmel wiet weg kunnen gooien
                      Dus beste elke dag 10 minuten pot effe open
                      God was never on your side..

                      Comment


                        #12
                        Re: Vochtgehalte in weckpot?

                        Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
                        Kheb al een pot schimmel wiet weg kunnen gooien
                        Dus beste elke dag 10 minuten pot effe open

                        JA das dus gewoon echt zonde.
                        Geeft ook het belang van curen maar weer een aan.
                        sigpic
                        LED there be light

                        Comment


                          #13
                          Re: Vochtgehalte in weckpot?

                          Zucht wat ruikt m'n net gepotte skunk toch lekker


                          Naar hooi😂😎

                          Elke keer verwonder ik me toch weer dat die geur zo kan veranderen in een weekje of 3

                          Comment


                            #14
                            Re: Vochtgehalte in weckpot?

                            Oorspronkelijk geplaatst door ikhebeennaam View Post
                            Zucht wat ruikt m'n net gepotte skunk toch lekker


                            Naar hooi

                            Elke keer verwonder ik me toch weer dat die geur zo kan veranderen in een weekje of 3

                            Geduld man zodra al het vocht en chorofyl begint te verdampen krijg je echte geur.
                            sigpic
                            LED there be light

                            Comment


                              #15
                              Re: Vochtgehalte in weckpot?

                              Sjah ik weet het. Blijft toch grappig hoe dat verandert elke keer

                              Comment

                              Bezig...
                              X