Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vochtgehalte in weckpot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Vochtgehalte in weckpot?

    Ik hou alvast het vochtgehalte in de pot dagelijks in de gaten. En openen zoals eerder vermeld.
    Die al een maand of 2 staat die open ik eenmaal de week. Tot nog toe alles goed. Ik raad die mini vochtmeters plus temperatuur toch aan. Kost nog geen 2€ per stuk. Meten is weten. Ik heb graag een gerust geweten.

    Ik lees pas van die zakken (waar te verkrijgen) en dat is een super idee dat gewoon onder je neus ligt. Dank daarvoor.

    Comment


      #17
      Re: Vochtgehalte in weckpot?

      Heeft iemand een link naar een geschikte meter? Die caliber 3 vind ik prijzig.
      Baas in eigen brein.

      Comment


        #18
        Re: Vochtgehalte in weckpot?

        Gewoon op Aliexpress die kleine dingetjes:
        https://www.aliexpress.com/item/Hot-...697442514.html

        Soms hebben ze geen LR44 batterijen erin, dan moet je die er los bij kopen, maar deze zit het wel in zo te zien.

        Ik had een paar jaar terug een zooi van die dingen gekocht. Allemaal in een weckpot gedaan met vochtig zout en gekeken welke er het meeste afweken. Waren er geloof ik 2 en die heb ik weggedaan. Al scheelde dat ook niet eens zo heel veel.

        Het restant doet het nog steeds prima:
        20160508_BP_Oogst_DSC0262.jpg

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          Re: Vochtgehalte in weckpot?

          Heb er 10 besteld. Als er geen batterijen bij zitten ga ik wel langs de Action. Thanks!
          Baas in eigen brein.

          Comment


            #20
            Re: Vochtgehalte in weckpot?

            Er zitten geen batterijen bij. Die kan je hier bestellen.
            Gratis Verzending Hot Selling 20 stks knoopcel AG13 LR44 SR44SW SP76 L1154 RW82 RW42 357A voor Groothandel
            http://s.aliexpress.com/7RZNVBfU
            (from AliExpress Android)

            Ik heb Mini digitale LCD temperatuur instrumenten meten temperatuurmeter Vochtigheid Meter kleurrijke
            http://s.aliexpress.com/BFZrummA
            (from AliExpress Android)

            Hier zit maar 1 knoopbatterij in en bij de vierkante zitten er 2.
            Ik heb ze beide.

            Ter info, je kan de kleur kiezen en moest je er 10 willen bvb en er worden plots bij 3 artikelen verzendkosten bijgerekend.
            Doe dan 5 bestellingen van 2 stuks.
            Last edited by The Gardenerr; 2 October 2016, 13:21.

            Comment


              #21
              Re: Vochtgehalte in weckpot?

              In de beschrijving staat: Operating Voltage: 1.5v, or LR44 batteries(Include)

              Het is even de vraag wat dat betekent, maar je zou kunnen opmaken dat ze erbij zitten.

              Die ronde vond ik persoonlijk niet zo denderend werken. Misschien pech gehad dan, maar die gebruik ik zelf niet meer.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #22
                Re: Vochtgehalte in weckpot?

                Ok. Ik heb net even 20 besteld op http://www.batterijtjes.nl/LR44 voor 8 euro incl verzending. Stel dat de meters er eerder zijn dan de batterijen.. ik wil dan niet nog een week wachten op batterijen.
                Baas in eigen brein.

                Comment


                  #23
                  Re: Vochtgehalte in weckpot?

                  Die batterijtjes zijn iets van 1,50 voor 20 stuks op Aliexpress.

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #24
                    Re: Vochtgehalte in weckpot?

                    Klopt maar wachten vind ik erger
                    Baas in eigen brein.

                    Comment


                      #25
                      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                      Doch ik begrijp, wachten vindt niemand leuk. Including me.

                      Comment


                        #26
                        Re: Vochtgehalte in weckpot?

                        Precies. Ik heb best een paar euro over voor zekerheid. Stel ik krijg rot dan moet ik eerder drogen en ik wil het goed. Die link is goed voor later, voor backup.
                        Baas in eigen brein.

                        Comment


                          #27
                          Re: Vochtgehalte in weckpot?

                          Oorspronkelijk geplaatst door The Gardenerr View Post
                          Er zitten geen batterijen bij. Die kan je hier bestellen.
                          Gratis Verzending Hot Selling 20 stks knoopcel AG13 LR44 SR44SW SP76 L1154 RW82 RW42 357A voor Groothandel
                          http://s.aliexpress.com/7RZNVBfU
                          (from AliExpress Android)

                          Ik heb Mini digitale LCD temperatuur instrumenten meten temperatuurmeter Vochtigheid Meter kleurrijke
                          http://s.aliexpress.com/BFZrummA
                          (from AliExpress Android)

                          Hier zit maar 1 knoopbatterij in en bij de vierkante zitten er 2.
                          Ik heb ze beide.

                          Ter info, je kan de kleur kiezen en moest je er 10 willen bvb en er worden plots bij 3 artikelen verzendkosten bijgerekend.
                          Doe dan 5 bestellingen van 2 stuks.
                          Super tip en links. Gauw 4 stuks besteld, topic maakt ook een hoop duidelijk!
                          Wat fijn dat er Jders zijn die de info zo hapklaar kunnen maken en delen.

                          Comment


                            #28
                            Re: Vochtgehalte in weckpot?

                            Het is binnen. Best snel. Er zit wat afwijking in maar vast en paar goeie. Morgen even de grote hydrometer er naast en dan de uitschieters weggooien. Er zaten batterijen in. 1 kapot, maar ze kosten ook niks.
                            Baas in eigen brein.

                            Comment


                              #29
                              Re: Vochtgehalte in weckpot?

                              Ik had er zo ook twee weggedaan inderdaad. Aan de andere kant, zo nauw luistert het toch allemaal niet dus een paar procent meer of minder kan geen kwaad. Eventueel kun je ook de meters met een iets hogere en iets lagere waarde markeren.

                              Zou het wel nog even proberen in een afgesloten bak of weckpor. Misschien ook met een klein bakje vochtig zout erbij. Als je dat een dag laat staan dan geeft dat voor alle meters een constante luchtvochtigheid en temperatuur binnen in die bak. Dan weet je zeker dat ze echt allemaal hetzelfde aan zouden moeten geven.

                              Vochtig keukenzout in een afgesloten bak zou een luchtvochtigheid van 75% moeten geven, maar dan moet je wel puur NaCl hebben. Doorgaans zit er wel wat verontreiniging in en dan kun je een iets andere waarde krijgen.

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment


                                #30
                                Re: Vochtgehalte in weckpot?

                                dtlg1.pngdtlg2.png

                                Ik heb tijden lopen rommelen met meters. Nu heb ik voor 30 piek een Misol logger aangeschaft. Ergens uit china via ebay. Die exporteert in excel, pdf(?) en plaatjes. Kan ik mooi allemaal zelf instellen. Ook qua meetmomenten, intervals.
                                Da's best handig. Vooral omdat ik de momenten juist wil meten waarbij ik niet aanwezig ben. Als er dan opeens een dood plantje is, dan kan ik terugkijken naar wat er gebeurd is. Of de temp of LV in orde zijn, dat voel en zie ik wel. Maar of dat gisteren ook zo was, dat kan ik nu terugzien.
                                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                                Comment

                                Bezig...
                                X