Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LST low stress training maximale opbrengst

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

Yo smokers,

Voor het plaatsen van het derde haakje was het nog een beetje vroeg. Wacht nog een 24u zodat het plantje nog wat verder kan uitschieten en ik haar beter aan de boord van de pot kan vasthechten. Hoofdstammetje wordt al lekker dik en overal zitten al nieuwe groeischeuten klaar...
    Toch nog enkele foto's voor jullie pixelverslaving
    Rode haakjes vervangen door fijnere ijzerdraad met groene plastik rond, als je goed kijkt kun je ze wel zien hoor. Meer ruimte voor de nieuwe scheuten om uit te komen dan met die dikke haken.
    Enjoy, grtz $iR
    Attached Files
    sigpic

Comment

$ir is op stoom en gaat helemaal los, euhm bedoel vast, euhm hoked, dam sir wat doe je ons aan, weer een dwangmatigvolgdraadje. mooi werk. je gaat ons verbluffen denk ik. ga zo door.

grtz

Comment

Yo JD'ers,

Ben hier nog eens met een fotoupdate'je voor jullie.
        De plant staat nu ongeveer een 16 dagen op 24/24 in batmix en groeit eigenlijk bliksemsnel. De hoofdstam is opmerkelijk dik en ook de zijscheuten zien er super uit. Nergens paarse verkleuringen op de stammetjes ofzo en temp constant op 26°C. LV eerder aan de lage kant maar doe niet echt inspanningen meer om dit op te krikken buiten dagelijks herhaaldelijk besproeien. Eerste bijlage is fotootje om wortelvorming aan te tonen na een dikke twee weken, ben zeer tevreden... De andere plantjes die nog moeten getopt worden blijven precies wat steken met de derde groeiknop.
        Echter, zoals je kunt zien op de foto's heb ik een geelverkleuring van het blad vastgesteld. Dit vooral bij de jonge nieuwe blaadjes terwijl de oudere nog mooi groen blijven. Ook heb ik het bij een iets jongere soortgenoot kunnen vaststellen en daar hebben de bladpuntjes ook wat last. Ik vraag me af of dit komt omdat de plant echt ongelofelijk snel groeit en nu al best een beetje moet worden bijgevoed. Vandaag heb ik nog niets gegeven omdat ik van plan ben ze morgen toch in een grotere pot te gaan zetten. Toch had ik graag jullie mening hierover gehoord, want ingrijpen is nodig. Zou het wel vreemd vinden dat de 5l batmix nu al is uitgeput op gebied van stikstof, want dat is wat ik denk dat ze nodig heeft (razendsnelle groei he). Graag hulp aub! Ze staat ook wat verder van de ventilator, mayb gebrek aan frisse lucht ofwel gewoon te warm. Ben wat ten einde raad...
        Bijlage 2 tot 5 zijn de plant zoals ik ze even heb laten groeien, op bijlage 6 tot 9 zie je het resultaat van het vasthechten aan de potrand. Voorlaatste is na behandeling met rhizotonic en laatste het bladprobleem waar ik volgens mij mee te kampen heb. Great stuff!!!

Grtz $iR
        Attached Files
        sigpic

Comment

Hee $ir!

Dat ziet er goed uit ondanks het bladprobleem.. Al op het forum gekeken voor mogelijke oorzaken?
          Grtz
          node voor node van klein naar groot
          LST LEMON SKUNK VERSLAG

Comment

16 dagen op 24/24 hn sir waarom dat¿ denk dat je plant lijd aan sukerfile en zo. kan door de constante fotosynthese de aangemaakte suiker nie verwerken, en sluit haar blad dan tijdelijk (huidmondjes) batmix kan onmogelijk l arm zijn, das te korten denk ik niet zit eerder aan verwerkingsproblemen te denken maar das gewoon ff een denkballonetje he, geen acties aan vastknopen denk gewoon ff liudop

Grtz

Comment

$ir_Smoke_Allot

Zoals belooft zou ik je mijn idee te kennen geven.
              Ik heb vandaag de post gemaakt, deze is hier te vinden.
              low-stress-training

Met vriendelijke groet Oscar,
              Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 18:03.

Comment

Iepz...
                Tijdje geleden dat ik nog heb geupdate of langs ben geweest, maar veel gewerkt en gesmoord en dus bijgevolg weinig geslapen
                Ga eerst antwoorden op al mijn trouwe volgelingen hun vragen lol

@ Bassie: heb van Westport vernomen dat hij en Haze-o-lator dat ook wel al eens hebben voorgehad op batmix. Twas geen kwestie van tekort maar blijkbaar van teveel. Zoals je kunt zien op de toegevoegde foto's hebben mn schatje er al geen last meer van (kleinste nooit echt last van gehad), misschien nog iets lichter dan soortgenootje, maar toch... groeit eruit zoals west zei. En deze gaat echt wel heel snel vooruit
                Over je opmerking of het plantje zichzelf uit de grond zou kunnen trekken moet ik zeggen dat het eerder de haakjes uit de grond trekt. Das wel klote... nu de plant iets langer is heb ik de eerst haakjes (tot in de bocht, dus waar ze aan de pot vast werd gemaakt, in haar geval 2x) vervangen door een gespannen draadje. Tbegint wel meer weg te hebben van een scrogg uiteraard zo maar het maakt het werken eenvoudiger.

@ Monty: Zoals je net hebt gelezen denk ik wel dat de oorzaak is achterhaald. Heb zo eens rondgezocht en dat is mayb wel mogelijk, maar het zou moeten mogelijk zijn bvb voor het maken van een moeder. Was ooit eens heel goed op weg maar heb die dan moeten laten uitbloeien. Was er niet zo heel content van maar wist toen ook nog niet half wat ik nu wist. Jammer dat het overlaatst 10 mannetjes waren he

@ Oscar: Ik begrijp nu wat je bedoeld. Dit ga ik de volgende keer proberen op te lossen door de planten verder van de lamp te zetten zodat die gaan uitschieten. De tekening is mooi op papier maar volgens mij een beetje onrealistisch of je moet idd met een 1000Watter gaan werken zodat je om de 8 uur een haakje kunt plaatsen, en dan nog... Zelf volg ik zoveel mogelijk de raad op van alle mensen die voor me komen en bind ik de plant zoveel mogelijk vast door alle oppervlakte te benutten en zelf de plant aan de zijkant vast te gaan binden of werken met een touwtje ofzo, zie foto's.

Mijn bevindingen zijn dus: dit is voorlopig.

- Wacht niet te lang met het vasthechten van de plantjes want verharding treed redelijk vlug op en maakt het werk zeker niet makkelijker. Doe het zo vroeg mogelijk maar ook niet te vroeg zodat de nieuwe groeischeut vast komt te zitten onder het haakje.
                In de toekomst zal ik de plantjes wat verder van de lamp plaatsen zodat ze ‘berekend’ gaan strekken. Daar ben ik een paar dagjes geleden mee begonnen en je ziet het resultaat wat in het strekken van de zijscheuten.
                De plant heeft mijn plannen in de war gestuurd en dus heb ik na lang beraad besloten de zijscheuten te gaan behandelen net als de hoofdstam. Uiteraard zou het beter zijn moest je de hele pot kunnen vullen met de hoofdstam maar dat zal moeilijk worden. Als ze ergens op hun einde komen ben ik van plan ze te toppen en kunnen die vertakkingen beter tot ontwikkeling komen.
                Naar mijn mening is dit beter te bereiken met een echt sativatje dan met een overheersend indica omdat ik uit ervaring heb dat de internodes iets langer zijn.
                - Maak je haakjes lang genoeg zodat ze tamelijk diep in de bodem zitten. Een haakje is naar mijn mening eigenlijk niet voldoende maar ik heb nog niet echt iets beters gevonden. Zoals ik reeds zei, vervang ik ze na het verharden door een gespannen draadje in voorgeboorde gaatjes.
                - Vul de pot voldoende tot (bijna) aan de rand. Anders zit je met een soort van S in je stam. Duw je later op de ene kant om ze vast te hechten heeft de andere de neiging omhoog te komen, je snapt het wel…
                - Na al dit minder nieuws ook goed nieuws, en wat voor nieuws… LST levert dikke stammetjes, veel nieuwe scheuten en bladvorming. Een plant die je gaat verbazen en razendsnel groeit. Ter verduidelijking van mijn stelling heb ik enkele foto’s toegevoegd van een zusje uit hetzelfde pakje dat 36 uur later de kop opstak uit zaaigrond (naar mijn mening is het ook een zeer snelle groeier maar jammer genoeg is het niet hetzelfde…).
                De andere soortgenoot stak de kop op op datzelfde moment en werd ook neergebonden, daar zie je ongeveer hetzelfde zei het met enige vertraging. Ik trek hieruit uiteraard nog geen al te voorbarige conclusies.

That’s it for now… voeg nog enkele geile plantenfoto’s toe voor jullie pixel-addiction!!! Enjoy...

Grtz $iR
                Attached Files
                Last edited by SirSmokeAllot; 3 August 2009, 02:36.
                sigpic

Comment

Goed werk en goede tips. Kan ik straks weer goed gebruiken in mijn kweekje! Zou je me kunnen zeggen wanneer ik bij mijn kweekje moet gaan beginnen met buigen?
                  Thanks en props

Grtz
                  Last edited by bassassin; 2 August 2009, 15:34.
                  LST LEMON SKUNK VERSLAG

Comment

Bassassin,

Beginnen met buigen, zodra er wat te buigen valt.

~ Oscar,

Comment

Yo bass, ik ben begonnen na de derde internode (zelfde als met toppen).
                      Dan is je plantje al wat aangesterkt en nog makkelijk buigbaar, daarna verhard het plantje redelijk snel uiteraard van onderaan te beginnen.
                      Grtz $iR
                      sigpic

Comment

Dit is hoe het eruit zag na 36 uur.
                        De scheuten richten zich uiteraard opnieuw naar het licht en door het iets verder af plaatsen van de tl wordt het geheel wat overzichterlijker door de langere internodes. Dagelijks zul je haakjes moeten plaatsen en alles gaat nu veel veel sneller. Ik zeg het er nu al bij, onderschat het niet want het is wel een heus werkje...
                        Heb voor mezelf een plant net na het vasthechten aan de potrand getopt om te zien wat het verschil geeft.
                        Ik bedenk me namelijk, stel je voor: je plant de kiem helemaal aan de ene kant van de pot en laat de hoofdstam doorlopen tot volledig aan de andere kant waar deze wordt getopt. de zijscheuten hecht je vast tot deze ook de rand berijken en je ze gaat toppen... Krijg je hoofdstam over de hele lengte van de pot en om de zoveel cm zijvertakkingen die ook tot het einde van de pot rijken. versta je het plaatje? Foto's hou ik jullie nog te goed, wacht graag eerst eens wat resultaat af want dit is uiteraard nog niet beproefd.
                        De eerste 4 foto's zijn de planten zoals ik ze aantrof bij het openen van de kast en de laatste 2 zijn het vervolg over de soortgenoot die enkel, zei het wat te laat maar wel wanneer uiterst stevig, werd getopt.
                        smoke on!

Grtz $iR
                        Attached Files
                        Last edited by SirSmokeAllot; 3 August 2009, 02:45.
                        sigpic

Comment

Nice work $ir, gaat prima zie ik. Wel een heel werkje neem ik aan maar daarvoor is het hobby he. Ga zo door.

Grtz

Comment

yo growers,

Ben hier nog met enkele foto-updates.
                            De bladproblemen van de grootste super lemon haze zijn eruit gegroeid, echter is ze nog wat lichter dan andere soortgenoten en vooral opvallend lichter dan de getopte zusjes.
                            Op foto's 1 tot 3 zie je de plant na het openen van de kast (24u na laatste snoeibeurt ongeveer) en op de volgende 2 opnieuw het resultaat. De laatste dagen iets meer gesnoeid om duidelijk aan te tonen dat het niet eenvoudig is de plant te buigen naar je hand. Op het einde van deze post ga ik daar nog even dieper op in.
                            Foto's 6 & 7 heb ik toegevoegd om het grote verschil in kleur aan te tonen. Ook deze planten beginnen nu na het toppen echt wel serieus te groeien. De topstekken staan fier rechtop en we zien wel wat ervan komt he.
                            Kbegin het al wat beter onder de knie te krijgen en had wat zaden die niet waren ontkiemt. Heb er nog wat bijgezet aangezien de andere geLST'de planten toch ook laag blijven. Kon het weer niet laten en heb nog 2 Black Jacks tegen de grond gewerkt. Zoals je kunt zien begin ik er al wat vaardiger in te worden en wordt het geheel al duidelijk overzichtelijker.
                            De tekening die ik heb gevonden is volgens mij onmogelijk te behalen, voor mij toch... Na enkele 'slapeloze' nachten en misschien wel wat mindere ideeën heb ik een nieuwe tekening gemaakt die meer de realiteit benaderd. Verwarrend? Wel ja, dat is het ook, vooral in het begin. Ik had reeds in vorige post een visgraat-model voorgesteld maar een U-vorm zal naar mijn bescheiden mening (nog niet getest, maar de volgende keer zeker!!! to be continued...) vlugger klaar zijn, beter controleerbaar en ook je hele pot bedekken. De bocht die je moet maken om de cirkel in te zetten vind ik veel te scherp en daar zit het vol nieuwe scheuten die je met enig beraad moet gaan snoeien. Ik kan me voorstellen dat als je deze scheuten allemaal laat groeien, je op het einde wel eens last van schimmel zou kunnen krijgen in je dicht opeenstaande toppen.
                            De u vorm zal ook aan de binnenkant veel scheuten geven om de pot te vullen en met de buitenkant doe je hetzelfde of je plooit ze gewoon over naar de binnenkant van de U (enige voorzichtigheid geboden en zorg dat je er vlug bij bent). Snoeien kan uiteraard ook... Uiteraard wanneer je met plaatsnood zit (waar je plant meer voorzien dan waar je wil eindigen uiteraard) zul je de scheut moeten gaan toppen.
                            Het enige probleem hiermee is dat ik niet weet of het wel mag, je plant ipv in het midden aan de zijkant van je pot te gaan planten (eventueel daar ook al een beetje mee beginnen bij het planten in zaaigrond). Kan iemand me hier een antwoord opgeven???
                            tis allemaal nog niet zo eenvoudig en een serieus werkje, maar je ziet het resultaat van de 2e ronde en ik vind dat het er al beter uitziet...

Grtz $iR
                            Attached Files
                            Last edited by SirSmokeAllot; 4 August 2009, 19:12.
                            sigpic

Comment

Geweldig! Goed denkwerk en dit ga ik zeker nabootsen in mijn kweekje. De plant blijft aan het eind van de rit wel mooi laag. Als ik dit eerder had geweten had ik m iets dichter bij de rand vd pot geplant. Maar het is dan nog steeds goed te doen. Baanbrekend onderzoek

Grtzzz
                              LST LEMON SKUNK VERSLAG

Comment

yeah, gaat de goede kant uit.

Grtz

Comment

Bezig...
                                X