Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LST low stress training maximale opbrengst

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

    Heel interessant initiatief, ik blijf deze proef goed volgen.

    Comment


      #32
      Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

      Yo groupies

      De proef is al een heuse arbeid geworden. Tgaat echter al veel makkelijker nu, want a ja... ben het al wat gewoon he. Er moet nu ook niet veel meer geplooid en gezocht worden, gewoon vasthaken. Heb er al uit geleerd en ben hele avond bezig geweest haakjes te maken, kwestie van wat tijd uit te sparen in de kast zelf. Laat jullie wel na het oogsten eens weten hoeveel haakjes ik gemiddeld per pot heb geplaatst
      Heb eigenlijk niets speciaals te melden, alles loopt lekker. Iets te warm misschien maar ik denk dat iedereen daar wel wat last van heeft. Sproei nog dagelijks (soms herhaaldelijk) met rhizotronic oplossing.
      De eerste 3 foto's zijn ice cool van woensdag (eergisteren). Ik voeg steeds foto's toe omdat dit een indica is. Je ziet zelf hoe kort alles op elkaar ligt en hoe moeilijk het wordt haakjes te plaatsen (plant staat verder dan normaal van tl-lampen om wat te gaan strekken). 1 van de planten heb ik reeds getopt voor het einde van de pot vooral om te kijken wat het geeft, maar ook vind ik dat ze niet zo buigzaam is als een sativa en bijgevolg veel vlugger verhard. Spijtig dus voor de scroggers, alhoewel ik nog niet te vroeg conclusies trek!!!
      De 4e foto is een trio van black jack Zoals je reeds heb kunnen zien en lezen in vorige posts is dit een schatje om mee te werken. De zijscheuten komen tegelijk op en er is ruimte, zei het weinig, om te werken. Ook in de scherpe bocht houdt ze goed baan LST lijkt ze goed te doen want de getopte planten schieten niet op naar mijn goesting. 5 zijn de schatjes onder zonnebank.
      De volgende zijn van het echte werk, super lemon haze. eerst is uiteraard overzichtsfoto...kben bijna rond, joepie!!! Volgende 3 de vergelijking met een SLH die enkel werd getopt en even oud is... Deze stond uit noodzaak in een kleiner potje en ik heb ze even verpot he.
      Ook geef ik graag fotootje mee van topstekken die er lekker bij staan in prop. Verwacht elk moment worteltjes te gaan zien in de 2 linkse.
      Daarnaast moet ik tot mijn spijt melden dat ik met hardnekkig ongedierte zit in mijn kast... Lol, stoute Ramses kan er nie vanaf blijven he. Moet me maar omdraaien en hij is eraan bezig, zit erop te wachten gvd! Gelukkig zien we hem graag en kunnen onze schatjes veel verdragen.
      Laatste foto is buitenplantje getopt door hem na eerste getande blaadjes, den aap... Tkomt er helemaal door met de laatste warmteprik.
      Enjoy

      $iR
      Attached Files
      Last edited by SirSmokeAllot; 7 August 2009, 23:08.
      sigpic

      Comment


        #33
        Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

        Gaat super!! Ben erg benieuwd naar wat het uiteindelijk gaat opleveren. Maar deze thread is zeker nuttig. Ga zo door

        Grtz
        node voor node van klein naar groot
        LST LEMON SKUNK VERSLAG

        Comment


          #34
          Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

          Hi Sir,blijft een boeiend experiment.
          Super dat je het zo netjes en duidelijk blijft updaten met veel foto's en duidelijke handleiding van wat je allemaal doet,heerlijk om te volgen zo.

          Over dat "ongedierte" in de kast zou ik me niet zo druk maken,is wellicht hardnekkig maar vermenigvuldigd zich niet dusdanig snel dat verdelgen nodig zal zijn.

          Grts
          Daniella
          Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

          Misty's ABC

          Comment


            #35
            Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

            Yo Jd'ers,

            Is alweer een weekje geleden zeg...
            De planten zijn goed opgeschoten en ik heb ze stelselmatig al onder de 400Wer geplaatst, kwestie van wat groeiachterstand in te halen ten opzichte van de super lemon haze.
            Eigenlijk valt er weinig te melden. Het haakjes zetten heb ik al volledig onder de knie en het neemt nu niet veel tijd meer in beslag. Als mijn vriendin me bezig ziet zegt ze dat ik net een aapje ben op zoek naar luizen. Mijn 50m draad is vandaag opgeraakt en ik ben nu beginnen met "recycleren" van haakjes. Dus van in de binnenkant wegnemen en langs buiten zetten he. Dit versnelt alles uiteraard nog eens. Alles blijft mooi zitten zoals ik het wil en ik kon er eigenlijk al vroeger mee begonnen zijn.
            De foto's, eerst en vooral melden dat de batterijen op waren en ik ze jullie dus nog tegoed hou.
            - eerste 2 zijn van mijn stokpaardje he. Super lemon haze, die zet ik zeker nog terug. Jammer genoeg heb ik geen foto's van de getopte kunnen nemen maar de planten zijn ongev uniform en vooral, even groot. De geLSTde die je steeds ziet op de foto's groeit naar mijn mening het snelst, maar de andere 4 (2 getopt en nog 2 lst) groeien volledig gelijk. Ook de blaadjes zijn een streling voor het oog en door de iets langere internodes wordt het niet te druk rond de hoofdstam. Denk dat ik verliefd ben geworden, hoop dat ze evengoed smaakt als dat ze eruit ziet. Van de andere planten heb ik nog geen foto's kunnen nemen, maar dat geeft niet erg want er was veel snoeiwerk en het zag er eigenlijk niet meer uit. Na een goeie 24 is dat al veel beter en dus...
            - Ook het stekken van een SLH blijkt heel goed te lukken. Moet eerlijk toegeven dat het wat langer heeft geduurd dan verwacht, maar normaal is het ook geen stek van de hoofdstam, is die dunner en wortelt die bijgevolg sneller. Toch vind ik dat ze er nog steeds goed uitziet.
            De laatste stek is de top van de ice cool. Deze echter vind ik een kreng... Ze toonde nog steeds niets van worteltjes en er begon net meeldauw op de blaadjes te komen of mayb schimmel van de steeltjes van de blaadjes die er nog aanhingen, geen idee. Heb die wat afgeknipt en goed gecheckt, kon het niet laten en heb ze uit haar steenwol gehaald. Was blijkbaar wel bezig maar ja. Heb ze geplant in batmix waarvan de eerste 10 cm zaaigrond, well c.
            Het zal niet lang meer duren voor ik alles op 12uur zet, maar ik wil graag optimaal profiteren van het werk dat ik erin heb gestoken en de pot kan nog iets meer gevuld worden naar mijn mening. Kwestie van de test zo representatief mogelijk te houden he. Kleine zijscheutjes komen in het midden al naar boven (bind ik niet meer vast want ook geen plaats meer), maar aan de rand mag het nog wat meer.
            That's it for now...

            Grtz $iR
            Attached Files
            sigpic

            Comment


              #36
              Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

              Yo growers,

              Eerst en vooral sorry voor de dubble post mods, maar hier zijn de overzichtsfoto's!!! Alles staat nu onder 400W in mijn grote hok. Van de ge'LSTde planten heb ik van alle dikke zijscheuten de toppen afgedaan en van de kleintjes hier en daar. Dit laatste omdat soms vele scheutjes op dezelfde plaats zullen uitkomen en ik ze zo in laagjes heb geknipt. Hiermee bedoel ik dat de onderste bvb 3 cm zijn, die erboven 2 en die er nog eens boven 1. Het snoeien zal naar mijn mening het opkomen van de andere scheutjes in de oksels bevorderen en vele scheuten die kunnen bloeien is uiteraard de bedoeling. Het snoeien stopt echter hier niet, maar ik laat ze nu wel enkele dagen tot zichzelf komen.
              Nog een klein weekje 18uur, want sommigen komen nog van 24/24 en daarna kan het beginnen. De ge'LSTde planten staan 30 cm hoger dan de getopte maar ik heb nagedacht over 'het systeem' en ben gewoon indica's en sativa's te combineren. Hopelijk loopt het goed af maar ik heb er vertouwen in en mn opstelling heb ik zeer flexibel gemaakt voorzien op deze kweek. Het wateren kan een pain in the ass zijn, maar ik heb dit opgelost dmv: Home made druppelaarsysteem gewoon erin kappen en that's it.
              OPMERKING: laat het niet te traag druppelen he, ik ga na augustus eens kijken hoe ik het beter kan laten verlopen.
              - de eerste 3 foto's zijn Black Jacks, lst en getopt (22 & 24 cm)
              - de volgende 4 foto's zijn Ice Cool, allen ge'lstt maar bij de eerst en laatste foto hoort een woordje uitleg. Zoals je zelf ook wel ziet heeft de plant aan de linkerkant veel beter de oppervlakte van de pot kunnen bedekken. Deze plant heb ik herhaald maar een beetje uitvergroot in de laatste van 4 foto's. Als je goed kijkt zie je in het midden de wond waar ik de plant heb getopt. Dit heb ik gedaan net voor de plant de rand van de pot bereikte, 6e internode ongeveer maar de plant zat al op 8. Kwestie van een steviger stammetje te hebben. Of je daaruit kunt concluderen dat toppen voor het einde van de pot wenselijk is zou ik nu nog niet durven zeggen. Nog een grote 2 maandjes wachten he. Wat ik wel kan besluiten is dat het ze tijdens de groei deugd heeft gedaan. Ik zou dus niet direct gaan panikeren moest je een foutje hebben gemaakt en er wat is afgebroken. Gewoon verder doen zoals je bezig was. Geknakte stammetjes ga ik mee verder
              - de volgende 8 zijn uiteraard mn favoriet, super lemon haze. De eerste 2 zijn de getopte 23 & 26 cm groot de volgende 4 foto's zijn die van de ge'lstde SLH. De derde is het resultaat van onze voorbeeldplant na snoeiwerk en zo zijn ze allemaal (ook IC & BJ) onder de 400Wer gegaan. De laatste foto in het rijtje SLH is de plant die we gedurende het gehele lst-groeiproces onder tl hebben zien opgroeien.
              - de volgende 2 zijn van de topstek. Heb ze ook maar bij de ge'lstde planten gezet want er was nog plaats over. Het gaat toch goed hoor ermee en ik verwacht elk moment dat ze het op een spurtje gaat zetten tegen de andere planten. Dit gaf me ook de nodige ruimte om dichtere planten rond te zetten. Eens zien of ik er een hele dikke bud aan kan laten komen om zo nog meer te kunnen vergelijken.
              - volgende foto is van snoeibeurt van vandaag. Uiteraard was het vandaag wel een groot onderhoud, maar gisteren was de berg bijna even groot en de dag daarvoor net iets minder enz... Ik sta dagelijks versteld van de groeikracht van onze schatjes.

              Bevindingen:
              - het voorgroeien als een lst-plant heeft mij 2 weken langer geduurd dan bij een getopte plant onder tl, echter... ik had nog enkele plantjes (ice cool bvb) die de SLH moesten inhalen en vind dat het onder een 400W misschien wel verwaarloosbaar zou kunnen zijn als het resultaat superieur is. Ik werk met een voorgroeikamer en mits een goeie timing vind ik dit zeker geen onoverkomelijk probleem.
              - de groeischeuten zijn veel talrijker en de stammetjes veel dikker. De bladmassa die een ge'LSTde plant aanmaakt is ongelofelijk en bijna niet bij te houden. Wees niet bang om hier en daar bladeren af te knippen, schimmelvorming en meeldauw zijn niet ondenkelijk. Hou alles lekker luchtig daarbeneden!!!
              - toppen kan bevorderlijk zijn. Zoals uitgelegd bij de ice cool indica heb ik er veel baat bij gehad.
              - snoei ook hier en daar eens een scheut weg waarvan je toch zegt, hier in de buurt is het oncontroleerbaar geworden. Dit bevorderd de aanmaak van de/nog nieuwe
              - nog steeds ben ik van mening dat je beter een sativa of op zijn minst een 50/50 neemt. De Black Jack leent zich wel goed omdat ze mooi symmetrisch groeit. Te felle bochten zijn een ramp en kunnen zelf barsten in de stammetjes maken.
              - ik heb wat zitten klagen maar het is idd niet te onderschatten. Onlangs is aan mijn oren gekomen dat er ook zoiets bestaat als high stress training HST. Dit wordt vooral toegepast door commerciele gebruikers die de tijd niet hebben om elke dag haakjes te gaan plaatsen. Lees meer: knakken van buiten wiet
              tis een manier van werken en eenmaal je het gewoon bent en de plant vertrokken is... Meer dan 10 planten zou ik nog eens over nadenken, dat moet ik er ook wel bij zeggen...
              - gebruik lange haken om de hoofdstam vast te zetten of span een draad van links naar rechts. Deze is echt hardnekkig en niet te onderschatten. De zijscheuten leg je vast en na een haakje of 3 kun je naar mijn recente ervaring ze opnieuw gaan gebruiken en naar voor schuiven. Voor het schaden van de worteltjes hoef je naar mijn mening niet te kijken en zo denken mensen er blijkbaar nog over (anderen uiteraard niet...): wortelsnoei
              Wel raad ik een goede wortelstimulator aan en wijs er nog eens op dat ik mijn vuur in het hand wil steken voor rhizotonic.
              - vermijd al te scherpe bochten of ga eerst je stammetje wat masseren voor je eraan begint. Afbreken kan geen kwaad, maar zou de hoofdstam zo lang mogelijk sparen! Vermijd teveel gebruik van zijscheut op zijscheut op zijscheut.
              - LST is de ideale manier om vroeg een probleem met je plant of eventuele plaag op te merken omdat je er elke dag 'verplicht' met je neus op moet zitten staren.

              Vraagjes: Hoop dat ik vooral hier wat reactie op krijg. Het gaat hem hier om de laatste 4 foto's.
              - de lamp staat momenteel op 80 cm van de planten. Nog iets verhogen of gewoon laten zo? Nog een weekje en dan 12/12 + temperatuur is mooi onder controle.
              - de eerste is een foto van een blaadje van mijn black jack die ik heb afgeknipt. Tis een van de eerste blaadjes want heeft maar 3 vingers en was bedekt onder het bladerdek. Het zit vol witte stippen en aan de achterkant, tziet er niet super uit maar ook niet doods. Echt ongedierte tref ik niet aan in mijn kast: soms wel eens een vlieg of een spin, een mug, ... Maar zeker geen zwermen. Ik zoek zelf nog even verder maar hoop dat iemand me verder kan helpen. Heb het al eens gehad op mijn buitenplant ook. Tis nog enkel op deze ene en ook maar dat ene blaadje, de rest niets...
              - de volgende is eentje van een ge'LSTde SLH, jonger dan de bovenstaande. Ze ziet er niet goed uit, zo geelig. Zou het al nodig zijn om te beginnen voeden? Je ziet zelf het verschil in kleur met bvb de foto links erboven. Of zou dit kunnen komen door teveel water? Heb vandaag een keertje overgeslaan en voor de rest nog niets speciaal gedaan. Ze staat op batmix en is een kleine 2 weken verpot van 5 naar 10l met onderin goeie laag hydrokorrels. Help me aub...
              - dit is minder belangrijk. maar ik heb een plant die nu telkens 3 okselbladeren gaat aanmaken met 7 vingers ipv 2... iemand enige ervaring hiermee?
              - ter preventie (of mayb ist al te laat) heb ik behandeld met bioshark soil attack, biologisch extract van...een of andere boom iemand daar enige ervaring mee? En moest ik met een plaag zitten, zou het helpen? Ik geef dit nochtans om de 3 weken ongeveer preventief mee in minimale dosis. Alien heeft het maar ik vind het niet bij beestjes weg.

              Dit zal het zijn voorlopig want het is alweer een serieus postje geworden. Hope you enjoyed it en ik je misschien al wat heb laten kunnen dromen van een lst-kweekje.

              Grtz $iR
              Attached Files
              Last edited by Jointjedraaien; 15 May 2011, 17:05.
              sigpic

              Comment


                #37
                Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

                Hee $ir!

                Wauw das een heel epos wat je daar ff neerkalkt. Wederom weer heel veel nuttige tips. Over die vergeelde bladeren kan ik niks zeggen, heb dat zelf nooit gehad. Het lijkt op ondervoeding maar kan geloof ik ook overvoeding zijn. Mss ff zoeken hier en daar op de site voor oplossingen. Koop anders een vochtigheidsmeter voor in je grond. Ik heb er 2 ingestoken zodat je een goed idee kan krijgen van hoe vochtig de wortels zijn. Succes en ik ga je zeker volgen als ze mooi de bloei in gaan

                Jo
                node voor node van klein naar groot
                LST LEMON SKUNK VERSLAG

                Comment


                  #38
                  Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

                  Balen van die gele bladeren man!
                  Verder ziet het er goed uit....
                  Last edited by green farmer; 20 August 2009, 11:41.

                  Comment


                    #39
                    Niet onbelangrijk: als je besluit te LST’en, zorg voor een degelijke (ik zou opteren voor de beste) potgrond en vooral een goede snelwekende voeding voor je schatjes!!!! Hou ze dagelijks goed in de gaten en probeer dit te doen aan de hand van bvb een foto (best in de donkere fase).
                    Batmix is voor 6 weken voorbemest maar zo lang heb ik het echt niet getrokken. Tuincentra aarde voor 3 weken, dit kan volgens mij heel snel grote problemen opleveren maar is uiteraard nog niet getest...
                    Enjoy en zopas besloten nog een pintje te gaan drinken!

                    Grtz $iR
                    Attached Files
                    Last edited by SirSmokeAllot; 22 August 2009, 17:08.
                    sigpic

                    Comment


                      #40
                      Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

                      Lijkt mij een stikstoftekort i.d.d.
                      Vorm van vergeling komt hier het dichtst bij in de buurt.

                      Grts
                      Daniella
                      Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

                      Misty's ABC

                      Comment


                        #41
                        Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

                        Respect+ voor iemand die zijn mening durft te ventileren ookal ben je het niet 100% zeker.
                        Grtz $iR
                        sigpic

                        Comment


                          #42
                          Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

                          Geel lichtgroen leek het me
                          Is dat niet normaal voor bloei verschijnselen ?
                          God was never on your side..

                          Comment


                            #43
                            Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

                            Toch merci voor je reply bella, maar de planten staan nog op 18/6 onder 400W en komen van 24u onder tl.
                            Grtz $iR
                            sigpic

                            Comment


                              #44
                              Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

                              Smoke Allot,

                              echt super wat voor werk je hier allemaal ingestopt hebt. Echt niet te geloven en ben er vrij zeker van dat ik het de volgende sessie ook eens ga proberen.
                              Zou je met plezier willen helpen met je vragen maar aangezien ik zelf nog maar aan 1ste sessie bezig ben zal er bij mij waarschijnlijk niet veel goeds loskomen. Hoop echt dat je het verder goed afgaat.
                              Te topen da ter nen berg ges vanaf komt!!!
                              Peace.

                              Comment


                                #45
                                Re: LST (low stress training): maximale opbrengst!

                                mooie plantjes sir
                                jij brengt veel tijd door met je damesik denk dat je verkleuring te maken heeft met een stikstof tekort(n),maar tzijn steeds de verse blaadjes die wat lichter zijn,dus t kan t ook zijn dat deze bladeren nog wat weinig chlorofiel hebben aangemaakt.dit doen je planten overdag,en snachts groeien ze.daarom kan t dus ook zijn dat de nieuwe scheuten lichter zijn,en dit is gewoon normaalgrtz

                                Comment

                                Bezig...
                                X