Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Verlichting: Je plantjes bekijken tijdens de donkere periode

    Korting op 420shop
    Last edited by SirSmokeAllot; 1 June 2010, 22:39.

    #2
    Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

    groene gloeilamp uit mijn kerstverlichting...da zal nie lukken zeker monty?
    Grtz $iR
    sigpic

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

        Of een gloeilamp?

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

            Met gloeilamp zou t dan toch niet uit moeten maken?

            Comment


              #7
              Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

              Een gewone gloeilamp zend meer dan alleen groen licht uit wig. Je plant zal dan op de donkerfase onderbreking reageren.

              Als de de donkerfase, tijdens de bloei, bijvoorbeeld een maal per week word onderbroken door spieken. Dan resulteerd dat in lossere. minder dichte toppen.Hoe vaker dit gebeurd, deste slechter ontwikkelen de toppen zich, en dat zie je terug in een lagere opbrengst. Het bevordert ook de stengel groei, wat gestrekte enigszins kale toppen oplevert.De bloei van cannabis wordt geactiveerd door de rode kant van het lichtspectrum. de plant is echter ongevoelig voor groen licht en zal hierop niet reageren. Ze neemt het gewoonweg niet waar. Planten hebben verschillende soorten "oogjes". Oogjes voor rood en oogjes voor blauw. groen zien ze niet.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

                Yep het kleur dat wij waarnemen van een lamp is ook niet altijd hetzelfde kleur als de plant waarneemt.
                Sommige kleuren uit het lichtspectrum kunnen wij zelfs niet waarnemen of onderscheiden.

                Een vraagje mont, op vele fora`s vragen ze om je foto`s te nemen tijdens de nachtcyclus. Uit principe doe ik dit bijna nooit maar zou het veel uitmaken moest dit maar voor een minuutje ofzo zijn?
                Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

                A. The cop!

                Comment


                  #9
                  Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

                  ikzelf steek vaak een gloeilamp aan die helemaal boven in de hoek van mijn kast hangt tijdens de nachtcyclus. Een minuutje is wat kort maar veel zal het niet schelen. Ik heb daar nog totaal geen problemen mee ervaren.
                  In het aquarium pas ik een middagpauze toe. Deze moet meer dan een halfuurtje zijn, omdat de planten dit anders niet als een pauze beschouwen (wolk voor de zon of een tropische regenbui bvb). Mensen raden mij het vaak af, maar vaak trek ik de rode draad door en heb me daar nog niet veel in vergist...
                  Ik moet dan spontaan zo gaan denken aan de volle maan...

                  Grtz $iR
                  sigpic

                  Comment


                    #10
                    Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

                    Volle maan is minder dan 0.01 lumen. de planten zien dit niet als licht.

                    Onder invloed van (rood) licht zal de plant het bloeihormoon Pr (actieve vorm)weer gaan omzetten in Pfr (inactieve vorm). Dit proces duurt 2 uur. dus ff een lamp aanknippen zal niet zo heel erg veel effect op de plant hebben. maar de massa Pr neemt hierdoor dus wel af en bevorderd de bloei dus zeker niet.

                    Voordelen van het inlassen van een middagdutje voor de dames zie ik eigenlijk niet. Je verkort het aantal lichturen (lees energie voor de plant) en De plant zal dus tijdens deze dut reeds beginnen met het omzetten van inactief bloeihormoon naar actief. Als de lamp dan weer aangaat draait dit hele proces zich weer om, in mijn ogen verloren energie. Pr moet minimaal een uur of 10 in de plant in voldoende concentratie aanwezig zijn wil de plant in bloei komen en blijven.

                    Grtz

                    p.s. Ff een foto knippen lijkt me niet zoon probleem fifi.
                    Last edited by monty; 18 September 2009, 14:28.

                    Comment


                      #11
                      Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

                      Hey monty,
                      Dat van de maan wist ik niet, maar 1 lumen kan soms wel heel veel licht geven dan...
                      De middagpauze gebruik ik in het aquarium en heb dit er hier even bij getrokken om aan te tonen dat ff je lamp aanknippen volgens mij niet zo heel erg is. Adhv zon pauze kan ik de dag in het aquarium langer laten lijken met evenveel licht wat de planten positief stimuleert om te groeien en vooral algen tegengaat.
                      Ik denk dat ik de gloeilamp de vorige keer zelf een keer heb aan laten staan op toch bijna een anderhalve meter hoogte van de planten (pothead dat ik ben...). Bevorderlijk zal het niet geweest zijn maar veel negatieve ervaringen heb ik er niet aan overgehouden. De toppen waren uiteindelijk te zwaar voor de stammen, jeppah!

                      Grtz $iR
                      Last edited by monty; 18 September 2009, 14:28.
                      sigpic

                      Comment


                        #12
                        Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

                        's-nachts is er hoe dan ook altijd een beperkte hoeveelheid licht in het UV-spectrum. Buitenplanten raken daar kennelijk aan gewend en gaan gewoon in de bloei. Bij een binnenteelt gebeurt alles geforceerd. Een permanente lichtbron gedurende vastgestelde tijden en een vaste hoeveelheid licht en een vaste absolute donker periode. Het onderbreken van de vaste donkerperiode gedurende een korte tijd met een beperkte hoeveelheid licht is niet fataal maar de plant kan wel gedesorienteerd raken.

                        Xtreme

                        Comment


                          #13

                          Comment


                            #14
                            Re: Je plantjes bekijken tijdens de donkere period

                            als ik mijn donkerperiode onderbreek , dan doe ik dat maar 30 sec of zo , ff snel kijken temperatuur water checke en dicht die rits. meestal doe ik dan de ganglamp aan , die geeft net voeldoende licht door het kamerraampje zodat ik mijn plantjes kan bekijken

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X