Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Transformator bijna in de brand!! - Nog een paar vragen.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Transformator bijna in de brand!! - Nog een paar vragen.

    Wellicht nu een EVSA aanschaffen ??,.....zijn veel veiliger, en geven een beter rendement

    Comment


      #17
      Re: Transformator bijna in de brand!! - Nog een paar vragen.

      pas wel op met solderen kan gaan breken op den duur tin droogt uit gebruik dikke voedings draad het liefst 2.5 kwadraad en idd koel je trafo en koop een meter kast die je er voor zet met een wissel stop kost 45 euries bij de gamma heb je kortsluiting dan klapt die gelijk uit. het lijkt ook wel of er vocht bijgekomen is. check ook steeds of het geheel niet te warm wordt een trafo mag best warmte genereren maar koel hem wel

      Comment


        #18
        Re: Transformator bijna in de brand!! - Nog een paar vragen.

        ik zie nl oxidatie op de koper

        Comment


          #19
          Re: Transformator bijna in de brand!! - Nog een paar vragen.

          controleer ook regelmatig of de schroeven van de aansluitingen in de kroon steentjes niet los zitten. Zo ja aandraaien.
          Slechte contacten kunnen je ook op die manier verassen.
          Uiteraard ook bij de lamp fitting, wand contact doos enz.

          Comment


            #20
            Re: Transformator bijna in de brand!! - Nog een paar vragen.

            Wat ik ook ondervonden heb , vele mensen zetten een fan op de vsa , heb dit nu ook gedaan , vroeger kon ik er m'n hand niet opleggen. Maar met de fan erop scheelt dit echt massa's , en niet te vergeten dat ie minder stroom vreet. Greetz.

            Comment


              #21
              Re: Transformator bijna in de brand!! - Nog een paar vragen.

              dat ie minder warm is klopt... maar
              en niet te vergeten dat ie minder stroom vreet
              kan ik me niet helemaal voorstellen
              In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

              Comment


                #22
                Na meer dan 11 jaar later dit opnieuw te lezen. Oh wat was ik onbezorgd en nonchalant vroeger.(tot dan, ik stopte de kweek en deed mijn plantjes onmiddellijk weg) Dit was de reden dat ik voorgoed stopte met binnen kweken.

                ik rook niet veel meer dus koop ik het nu liever, dit had mijn leven kunnen veranderen.
                -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                Comment


                • Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  De oorzaak was waarschijnlijk een boogvlam door slecht contact.

                • Silas
                  Silas commented
                  Editing a comment
                  Een account uit 2008 komt weer tot leven. Das wel tof, ondanks je reden om te stoppen. Wat had jouw leven kunnen doen veranderen?

                #23
                Rreppellsteeltjam, ja ik weet het, maar meerdere redenen wezen in de richting dat stoppen beter was voor mij.

                Silas: in dit geval brand, maar indirect ook aangifte door buren.

                Pas later ben ik te weten gekomen dat ik in onze wijk bekend stond als dealer, ik was het niet, maar bij een inval was ik wel alles kwijt en misschien ook een strafblad ter gevolg.

                Ik ging nooit gestopt zijn zonder deze gebeurtenis, ondanks de vele waarschuwingen van geur overlast. (Wat ik wel kon oplossen).

                Ik ken nog mensen die al vele jaren probleemloos kweken, en het is een hobby die ik ooit nog terug wil opnemen, maar nooit meer in een wijk.Iedereen woont gewoon te dicht op elkaar.

                Ik rook ook nog zelden, maar het blijft een bijzondere plant en het is een mooie hobby. Legalisering en het recht om te kweken is iets waar ik nog steeds naar streef.

                Ik vergeet nooit mijn roots.
                -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

                Comment

                Bezig...
                X