Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

This is led

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    This is led

    Korting op 420shop
    Hallo Allemaal


    Na twee weken heb ik me verdiept in LED te hebben. Snap ik het een klein beetje. Het duizeld me wel hoor. Wat een hoop vershillende meningen en vooral nog erger dat blijkt dat de kant en klare merk Leds panelen van rond de 1000,- waarschijnlijk slechter presteren dan de zelfbouw Cree cobs. Maar zelf een led lampen in elkaar zetten, nee niet mijn ding(liever niet betaal liever wat meer.



    NU zit ik te denken aan deze: https://www.todogrowled.com/gb/led-g...t-tgl-220.html
    Of deze kwam ik tegen bij ali.express op papier leken de specs mijn wel goed.. Ja ik weet het : invoerechten en de garantie in China is meestal dat je meestal geen garantie hebt
    . Dit leek me dus ook wel een goede lamp zie link

    https://nl.aliexpress.com/item/CREE-...e-f259ec2f60ca



    Welke zou nou de betere zijn kwa specs om op 1 vierkante meter te plaatsen bijvoorbaat dank LED IT BE LED

    #2
    Die TGL is voor een oppervlakte van 60 x 120 cm, die is voor 1 m2 niet geschikt. Die van Ali denk ik ook niet en die vind ik bovendien erg prijzig, met een beetje pech betaal je ook nog invoerrechten en inklaringskosten.

    Dan kun je beter 4 van deze ophangen ; https://www.todogrowled.com/gb/led-g...l-star-60.html

    Die zijn weer zo makkelijk zelf te maken (kwestie van schroefjes draaien), als je een beetje slim inkoopt kun je voor niet al teveel geld 4 lampen ophangen en het hele oppervlak belichten.

    Ik heb zelf die TGL, geupgrade naar CXB3590 en ik ben er heel erg tevreden over. Mijn hok is 120 x 120 cm en ik ben nu aan het sparen om een 2de lamp aan te schaffen welke ik zelf in elkaar wil gaan zetten.




    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment


      #3
      Hoi < ja dat is een goeie zeg, dus kan ik 4 van die tgl star 60 kopen en dat is dan goed voor een vierkante meter? stekker in het stopcontact en klaro
      later kan ik altijd de cob(led vervangen in de toekomst als ik bijvoorbeeld de cxb3590 er op wil hebben. Ga nog ff neuzen over of als ik ooit de Cxb cobs(led) ga vervangen of ik dan ook weer een andere driver moet kopen of dergelijke Kijk 4 x 119.= = 476..- ik kan ook 3x tgl star 100 kopen voor 597.- maar dan denk ik dat die 4x tgl star 60 meer rendement heeft dan 3x tgl star 100 .. of denkt iemand anders daar anders over....? voor mij is het best wel pittig hoor dat led verhaal. . Als led werkt is het echt top!!! LED IT BE LED


      Comment


        #4
        oooh wacht ff.... je kunt daar natuurlijk ook losse componenten bestellen en dan zelf in elkaar schroeven.....dat is dan misschien nog goedkoper......!!! Maar wat heb je dan allemaal nodig Ai jai

        Ga ff neuzen...

        Comment


          #5
          Hadden we maar een groot led topic
          Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
          Vapers Hydro avontuur (voltooid)

          Comment


            #6
            Weet iemand trouwens wat de perfecte led lamp is voor 2 planten..?

            Dat buiten kweken ben ik een beetje klaar mee en wil voor m'n 3e kweekje nu eens ergens binnen proberen met led.

            Ik zie veel Chinees spul te koop staan maar zijn deze leds wel goed en betrouwbaar..?

            Hoeveel zou een kweekje kosten met 1 goede led lamp..?

            Als dit offtopic is dan maak ik wel even een nieuw topic aan.

            Comment


              #7
              Of je kunt de mega sticky lezen over het topic!

              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...or-noobs/page8
              Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
              Vapers Hydro avontuur (voltooid)

              Comment


                #8
                . ja klopt ik heb wel die grote topic gelezen hoor. Maar ging duizelen in me hooft . Ga nog een keer alle lezen maar nu bij pagina 8 van jou link. Thx led it rain

                Comment


                  #9
                  Zie hier het voorbeeld van 4 X TGL60 in een tent van 1m2.

                  Comment


                    #10
                    Ik vind het echt super fris er uitzien. Mooie kleur bladeren. Zelfs insecten kaartje Helemaal goed. Nu zat ik op de site te kijken maar die tgl 60 . zijn volgens mij maar 55 watt per stuk dat x 4 = 220 watt Dan zou je als je 1 gram per watt draait 220 gram pakken. in jou geval per meter. Opzich wel okey . of denk ik verkeerd ? want met hps zou je dan weer meer oogst gewicht draaien per meter......... Bedankt voor de foto trouwens


                    leds go on

                    Comment


                      #11
                      Dan zou ik beter een ruimte van 1,20 bij 1,20 kunnen nemen en dan 2 x TGL-220Upgraded option with CXB3590, er in kunnen doen. Dan zou ik 435 watt hebben . 1 gram per watt is 435 gram
                      of ben ik nu gek... Led me think

                      Comment


                        #12
                        ik draai met mijn leds op 1.3g/W. Maar dat is niet alleen door de leds. Er komt iets meer bij kijken. Maar het is een goed begin
                        Vapers 2de Hydro avontoor (actief)
                        Vapers Hydro avontuur (voltooid)

                        Comment


                          #13
                          @Ronthebudman:

                          Hey Ron,allereerst wat een prachtige planten heb je!

                          hoeveel planten heb je nu onder je TGL staan..? zijn dat er nu 4..?

                          Als ik het goed bekijk dan heb je 1 lamp per plant nodig dan..? of zou ik ook 2 kleine autoflowers eronder kwijt kunnen zodat ze als nog genoeg licht krijgt..?
                          Last edited by QnQ; 26 September 2017, 19:20. Reden: overbodige quote weggetoverd

                          Comment


                            #14
                            https://www.gpled.eu/nl/gpled-tgl-st...horti-led.html

                            Wat bedoeld men met een footprint..? er staat hier dat het een footprint heeft van 70 x 70 cm,is dit dan het oppervlak wat deze lamp kan reiken of.?

                            Als ik het goed begrijpt kan ik dan een kweekhokje maken van 70 x 70 cm waar ik 1 plant en 1 lamp in kwijt kan voor een perfecte groei en bloei..?

                            De TGL star 100 lijk mij een goede lamp om mee te beginnen.


                            Ik ben bezig om het topic led voor noobs te lezen,veel informatie!

                            Moet mezelf verder gaan verdiepen in lumen,heatsinks,lenzen,drivers want ik zie en hoor hele goede toppen/verhalen van LED

                            Comment


                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door vaperke View Post
                              Hadden we maar een groot led topic
                              wacht, ik zal eentje aanmaken anders

                              Comment

                              Bezig...
                              X