Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wiet van de chinees ? Tweaks soms nodig.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wiet van de chinees ? Tweaks soms nodig.

    Korting op 420shop
    Disclaimer: Ik weet wat ik doe, sommige stappen kan ik vergeten te coveren, blijf altijd veilig bezig, als je niet weet waar je mee bezig bent, DOE HET NIET!



    Iedereen kent het verhaal, goedkoop is duurkoop, chinees is rommel, maar soms denk ik dat sommige producten heel mooi aan te passen zijn naar een bijna perfect werkbaar object
    Na wat op het internet te hebben gelezen heb ik een tweetal Roleadro 400W COB lampen aangeschaft voor 99 euro per stuk ( https://www.amazon.de/gp/product/B01N0NQ6ZY/ )
    200W uit de muur aan echte cob is interessant genoeg om te testen, dus die laat ik lekker zitten, maar de krengen waren ZO LUIDRUCHTIG, en ze werden niet eens een beetje warm!

    Maf genoeg 2x dezelfde lamp besteld, 2 verschillende reflectors.


    Dus de lampen ging open, en we namen even een kijkje



    Interessant, de lampen hebben elk 2 drivers, 1200 mAh per stuk, wat neerkomt op 100W per cob, de ventilatoren hadden een eigen power supply gelukkig!


    Hoppa, die hadden we nodig, 1A is genoeg om de ventilatoren in series te draaien!

    Met de uitmuntende paint skills nog even een diagrammetje gemaakt



    Alles zat mooi vast met stekkertjes, dit kan wel eens heel erg simpel worden!

    Gaan we van dit:


    Naar dit:


    Normaal gesproken zou ik een soldeerbout of wago clips gebruiken, vandaag moet het wat provisorischer.

    Stekkertje terug, nieuw tie-ripje om alles weer vast te zetten.





    Super, ding wordt niet luider dan een gemiddelde laptop, en en de behuizing zowel als de lucht binnenin is lauw, goed genoeg.
    Temp in de tent wordt gemiddeld 1 graad hoger, nu midden op de dag met lampen aan de 25C, goed goed!



    Worden wel mooie studiolampen zo


    Hebben jullie nog dit soort producten waar iets mis mee is, maar toch simpel te fixen? leuk om een verzameltopicje oid te starten.
    Last edited by Bringdown; 29 September 2017, 16:14.

    #2
    ik moet eerlijk zeggen dat ik het niet allemaal snap, maar ik zie wel dat ze het aan het einde doen, dus goed gedaan gok ik

    Was wel leuk om te lezen hoor

    Grappig dat je 2 soorten reflectoren kreeg!
    Gezien het beide dezelfde lamp is, zou je zo lief willen zijn te checken of ze beide evenveel licht geven? Daar ben ik nieuwsgierig naar, en is misschien voor jezelf ook fijn om te weten

    Hopend dat je android hebt, type ff op je mobiel bij het bellen in: *#0*# en een soort developers-scherm of hoe je het ook moet noemen komt tevoorschijn, klik op Sensors en dan Light Sensor en je kan de 2 sensortjes naast je selfie-camera, die je mobiel gebruikt voor automatische helderheid, gebruiken om te meten hoeveel licht er van de lampen af komt. Het zal niet exact kloppend zijn, hou daar rekening mee, maar het laat wel duidelijk zien waar het meeste en waar het minste licht is, en je kan wel het licht van beide lampen in "sterkte" met elkaar vergelijken op deze manier

    Comment


    • Bringdown
      Bringdown commented
      Editing a comment
      Scheelt elkaar niet zoveel, krijg 22738 Lx op light meter met de witte reflector, en 21731 Lx met de Zilveren, wat gewoon binnen de marge van error blijft.

    • Bringdown
      Bringdown commented
      Editing a comment
      En thx, vergeet soms dat maar weinig mensen electro snappen, heb even disclaimertje toegevoegd.

    • BackYardPlant
      BackYardPlant commented
      Editing a comment
      ah ja das wel een goeie inderdaad, die disclaimer!

      Hmm, lekker dicht bij elkaar dus toch. Met de android lux-meter is dat verschil inderdaad verwaarloosbaar

    #3
    ziet er toppie uit hoop voor je dat ze het goed doen
    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

    Comment


      #4
      Is dit niet slecht voor de ventilators dat ze nu opeens het dubbele aan ampaire krijgen?

      Comment


      • Bringdown
        Bringdown commented
        Editing a comment
        Zo werken DC adapters niet, die hebben een vast voltage, en een maximaal ampere, ampere wordt bepaald door het apparaat, niet de adapter.

      #5
      hoe bevalt deze tent. Ik ben vanplan deze te kopen of een 80 bij 80.

      Comment


      #6
      Een klein nadeel van serieel is als 1 ventilator er mee stopt, dat de andere dan ook stopt.
      Bij de originele bedrading kan er 1 fan kapot gaan, dan blijft de andere doordraaien.

      ahja, +1 voor dit topic. Alsnog
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


      • Bringdown
        Bringdown commented
        Editing a comment
        Klopt, gelukkig gaat het leven van een ventilator meer over draaiuren en belasting dan minder voltage, maar het is op blijven letten idd.
    Bezig...
    X