Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd afzuigsysteem

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Advies gevraagd afzuigsysteem

    Korting op 420shop
    Hallo
    Binnenkort wil ik beginnen met kweken in een afgesloten berging bij mij in huis.

    Afmetingen 1.5 x 1.5 x 2 m hoog. 6 planten met 400w output led (180w verbruik)
    Diameter van afzuig opening in de muur is 125mm

    Heb vernomen dat je met led stuk minder kracht nodig bent, tussen 30-60 m3.
    Wil het graag zo STIL en goedkoop mogelijk, hoeft niet professioneel maar moet je klus klaren.

    Kan iemand me iets aanbevelen box/buis met filter? Wat advies op maat zou fijn zijn, bedankt!
    Last edited by Krueg3r; 19 December 2017, 03:09.

    #2
    Dit misschien iets voor je?
    In alle soorten en maten verkrijgbaar....

    https://www.conrad.nl/nl/axiaalventi...s1-560544.html

    Comment


      #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
      Dit misschien iets voor je?
      In alle soorten en maten verkrijgbaar....

      https://www.conrad.nl/nl/axiaalventi...s1-560544.html
      Bedankt voor reactie, zie mijn afmetingen er niet bij, ook geen ronde.
      Had mijn oog op dit ding, volstaat deze? met klein koolstof filtertje erbij
      https://www.cityplants.nl/winflex-12...BoCW7QQAvD_BwE

      Kan weinig vinden over het geluid, maar is 2400 rpm, dus als ik het met een pc fan moet vergelijken is dit mooi stil, in ieder geval niet te horen buiten de kamer & in andere woningen.
      Hoe krijgen deze fans eigenlijk stroom, zelf kabel verbinden 230 volt?
      Last edited by Krueg3r; 19 December 2017, 13:29.

      Comment


        #4
        ja met een kabel met snoer eraan, ik geef ze er altijd bij.

        https://www.nomercy.shop/Klimaat_en_...et-demper.html

        Hetzelfde setje alleen met demper ertussen.
        No Mercy Supply - No Mercy Shop

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door roy View Post
          ja met een kabel met snoer eraan, ik geef ze er altijd bij.

          https://www.nomercy.shop/Klimaat_en_...et-demper.html

          Hetzelfde setje alleen met demper ertussen.
          Vraag me af of ik dan niet beter deze kan halen met losse filter https://www.ventilatieland.nl/artike...125-e2-01.html
          Heb je ervaring met die winflex? Klinkt goed met de demper

          Comment


            #6
            Ik had die kleinere versie van die Ruck nog niet gezien, ziet er wel flitsend uit!
            Maar hij doet precies hetzelfde als die winflex, ik verkoop die al jaren en krijg daar nooit klachten over. Meestal worden ze gebruikt al een actieve inlaat, in een droogtentje of gewoon in een ruimte met een lage wattage lamp (waar het niet gauw te warm wordt). De demper is erbij verzonnen omdat zo'n kleine afzuiger toch wat meer geluid maakt.
            No Mercy Supply - No Mercy Shop

            Comment


            • QnQ
              QnQ commented
              Editing a comment
              Exact.
              Stil en goedkoop gaan niet samen.

              Voor je op zoiets bespaart mag je best even bedenken dat zo'n ding 24 uur, 7 dagen per week voor 4 maanden achter elkaar moet draaien.
              Ga je dan voor iets van goedkoop plastic zonder lagers/smering of investeer je in iets wat je kunt vertrouwen.

            #7
            De bovengenoemde ven die ik plaatste is zeer stil en werk er al vele jaren mee mare, denk als ik het lees dat die andere ven meer in jou richting komt.
            Mijn ervaring met deze ven is zeer goed en stil, zelfs nog te dimmen voor minder vermogen en stroomkabel leverbaar maar ik heb het zelf gemaakt.
            Om eerlijk te zijn zou ik voor dat setje van No Mary kiezen maar kent het niet, succes !

            Comment


              #8
              Exact.
              Stil en goedkoop gaan niet samen.

              Voor je op zoiets bespaart mag je best even bedenken dat zo'n ding 24 uur, 7 dagen per week voor 4 maanden achter elkaar moet draaien.
              Ga je dan voor iets van goedkoop plastic zonder lagers/smering of investeer je in iets wat je kunt vertrouwen.
              Klopt als een zwerende vinger!
              Maar goed als je niet naar geld hoeft te kijken neem je al gauw een softbox met een simpele controller. Maar niet iedereen heeft daar het budget voor....
              Last edited by roy; 20 December 2017, 18:28.
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

              Comment


                #9
                Bedankt allen voor de zeer nuttige informatie.
                Ik heb nog 1 vraag, had ik eigelijk in mijn post moeten zetten om mee te beginnen.

                Er zit dus wel al een ventilator in die afzuigbuis, deze is stil, zuigt niet super veel maarja hij zuigt wel en staat altijd aan, standaard washok afzuiger, dus zal wel afgestemt zijn op een wasmachine en droger combinatie.
                Ging ervanuit (waarom weet ik niet) dat deze niet goed genoeg is, maar als dit voldoet wil ik deze gewoon proberen met een koolstoffilter ervoor. Ook weet ik niet of en hoe ik deze eventueel iets harder kan laten draaien, regelt de woningbouw dit niet?, ik huur een flatwoning. Ik heb werkelijk geen idee hoe dit werkt met stroomtoevoer, en wil liever niet knooien met 230v kabels of geld uitgeven als het niet nodig is, waar leiden die kabels heen en kan ik de stroom afzetten via de meterkast?

                Met led en een niet zo grote ruimte, twijfel ik of dit voldoet. Budget is niet ruim en geef die 80 van die fan liever uit aan een extra LED, als het niet nodig is.
                Hoor het graag wat jullie ervan denken
                Last edited by Krueg3r; 20 December 2017, 17:42.

                Comment


                  #10
                  Dat is een centrale afzuiging van de fkat neem ik aan ? Daar zou ik niet mijn afzuiging op aansluiten. Mocht je filter niet meer goed werken dan ruiken je buren wietlucht en jij niet. Voor je het weet heb je iemand voor de deur staan.
                  Een dag zonder wiet kent Flip niet.

                  Comment


                    #11
                    Als je een appartement huurt ga je toch geen risico's lopen met eventuele geurhinder? Ofwel koop je je een deftige afzuiger met filter (en zo'n winflex voldoet ofwel niet, ofwel trekt die het niet lang) ofwel kweek je gewoon beter niet. Als er 1 ding is waarmee ze je pakken is het wel geurhinder. En als je met een lek zit dan ben jij er na 5 minuten al aan gewend, dus je zal het zelf niet ruiken. Echt onnodig risico. Desnoods koop je een tweedehands afzuiger, maar een nieuwe filter.
                    Als het stil moet heb je sowieso al een combi van een 150-180 euro. Het is gewoon niet anders. Je hebt nl overcapaciteit nodig om dan terug te dimmen, enige manier om het stil te krijgen.

                    Comment


                      #12
                      Oorspronkelijk geplaatst door beowulf View Post
                      Als je een appartement huurt ga je toch geen risico's lopen met eventuele geurhinder? Ofwel koop je je een deftige afzuiger met filter (en zo'n winflex voldoet ofwel niet, ofwel trekt die het niet lang) ofwel kweek je gewoon beter niet. Als er 1 ding is waarmee ze je pakken is het wel geurhinder. En als je met een lek zit dan ben jij er na 5 minuten al aan gewend, dus je zal het zelf niet ruiken. Echt onnodig risico. Desnoods koop je een tweedehands afzuiger, maar een nieuwe filter.
                      Als het stil moet heb je sowieso al een combi van een 150-180 euro. Het is gewoon niet anders. Je hebt nl overcapaciteit nodig om dan terug te dimmen, enige manier om het stil te krijgen.
                      Bedankt voor je tips (flip ook).

                      Misschien inderdaad maar even sparen en een goede halen.
                      https://www.ventilatieshop.com/venti...luiting-125mm/

                      Zoiets misschien als ventilator? En ik neem aan dat ik deze ook makkelijker kan aansluiten kwa stroom, omdat de stekker niet naar achter in de buis loopt, maar ik die gewoon direct in de kamer zelf kan aansluiten. En filter is uiteraard noodzakelijk, welke raden jullie aan, of voldoet zo'n goedkope die bij een winflex zit bijv wel gewoon,? en dan maar gewoon eens in de zoveel tijd vervangen. Ik zit in een jongerenflat en ken de buren, maar wil geen stank overlast veroorzaken natuurlijk.

                      Comment


                        #13
                        Ik dacht meer aan zoiets.

                        https://www.greensell.nl/a-26573634/...r/#description
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                        Comment


                          #14
                          Zo'n standaard fan die er nu al inzit , gecombineerd met een nieuwe filter erop zal dus niet voldoende capaciteit leveren voor mijn setup?

                          Comment


                            #15

                            Comment

                            Bezig...
                            X