Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke dimmer

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke dimmer

    Korting op 420shop
    welke dimmer adviseren jullie voor een Torin softbox van 2500m3.
    wil probleemloos kunnen dimmen.
    Er is er een van sms com van 50 euro ik neem aan dat die niet geschikt is.

    #2
    Een variac.
    Of moet er een thermostaat aanhangen ?

    Als die smscom geschikt is voor het wattage van de softbox dan kan dat gewoon. Of dat ook goed werkt zul je dan moeten proberen.
    Anders moet je richting een Cli-mate gaan denken, die zijn een stuk duurder, maar als je een softbox van 2500m3 gebruikt dan hebben we het al niet meer over 2 plantjes onder 1 lampje.
    Bij grotere kweken is je investering ook hoger.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Cli mate van 12 A, kosten rond 150 eur

      2500m3 / 240(volt) = 10,8 A

      klopt dit dat ik zo moet bereken en bepalen welke type dimmer geschikt is?

      Comment


        #4
        Met die Cli-mate zit je in ieder geval wel goed, maar die berekening klopt niet.
        Ik denk dat je het het best even kunt opgoogelen ofzo.
        Het staat ook op de slak, maar om daar nou die box voor open te gaan maken is ook weer zoiets, en zal je net zien dat die sticker aan de onderkant zit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          Met die Cli-mate zit je in ieder geval wel goed, maar die berekening klopt niet.
          Ik denk dat je het het best even kunt opgoogelen ofzo.
          Het staat ook op de slak, maar om daar nou die box voor open te gaan maken is ook weer zoiets, en zal je net zien dat die sticker aan de onderkant zit.
          Op google staan volgende technische gegevens

          ampere 2,55
          watt 540

          dan zou een kleinere dimmer wel kunnen volstaan van 2 of 3 ampere

          Comment


            #6
            Voila, dan weet je dat. Als je dat wat ruimer neemt wordt het wat minder belast, dat kan geen kwaad.
            Het loont wel om even precies te zoeken op het type dat je uitkiest, een paar jaar geleden was er een modelletje van Cli-mate dat nogal wat problemen kende.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7

              Zou jij voor de sms com gaan of voor de climate, alleen om die softbox te dimmen
              Last edited by QnQ; 15 January 2018, 16:39.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Dat weet ik zo niet, dat zou ik eerst helemaal moeten gaan uitzoeken.

              #8
              Als je alleen de softbox wil dimmen zonder dat je de temperatuur onder controle wilt houden volstaat zo'n eenvoudige dimmer gewoon.
              Zo'n simpele dimmer met een enkel knopje kost nog geen 3 tientjes.
              Smscom heeft de smartcontroller daar kan je als je wil nog een temperatuursensor bij kopen dan kan je wel de temperatuur controleren
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

              Comment


                #9
                Deze fan controller van Elf electro moet inhet hokje neem ik aan en moet het ook op een bepaalde plek gezet worden?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment

                Bezig...
                X