Welke dimmer

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • vk250015
    Advanced Stoner
    Member
    • Aug 2015
    • 50

    #1

    Welke dimmer

    Korting op 420shop
    welke dimmer adviseren jullie voor een Torin softbox van 2500m3.
    wil probleemloos kunnen dimmen.
    Er is er een van sms com van 50 euro ik neem aan dat die niet geschikt is.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Een variac.
    Of moet er een thermostaat aanhangen ?

    Als die smscom geschikt is voor het wattage van de softbox dan kan dat gewoon. Of dat ook goed werkt zul je dan moeten proberen.
    Anders moet je richting een Cli-mate gaan denken, die zijn een stuk duurder, maar als je een softbox van 2500m3 gebruikt dan hebben we het al niet meer over 2 plantjes onder 1 lampje.
    Bij grotere kweken is je investering ook hoger.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • vk250015
      Advanced Stoner
      Member
      • Aug 2015
      • 50

      #3
      Cli mate van 12 A, kosten rond 150 eur

      2500m3 / 240(volt) = 10,8 A

      klopt dit dat ik zo moet bereken en bepalen welke type dimmer geschikt is?

      Comment

      • QnQ
        Godlike Grower
        Lucky Member
        • Sep 2010
        • 26093

        #4
        Met die Cli-mate zit je in ieder geval wel goed, maar die berekening klopt niet.
        Ik denk dat je het het best even kunt opgoogelen ofzo.
        Het staat ook op de slak, maar om daar nou die box voor open te gaan maken is ook weer zoiets, en zal je net zien dat die sticker aan de onderkant zit.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment

        • vk250015
          Advanced Stoner
          Member
          • Aug 2015
          • 50

          #5
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
          Met die Cli-mate zit je in ieder geval wel goed, maar die berekening klopt niet.
          Ik denk dat je het het best even kunt opgoogelen ofzo.
          Het staat ook op de slak, maar om daar nou die box voor open te gaan maken is ook weer zoiets, en zal je net zien dat die sticker aan de onderkant zit.
          Op google staan volgende technische gegevens

          ampere 2,55
          watt 540

          dan zou een kleinere dimmer wel kunnen volstaan van 2 of 3 ampere

          Comment

          • QnQ
            Godlike Grower
            Lucky Member
            • Sep 2010
            • 26093

            #6
            Voila, dan weet je dat. Als je dat wat ruimer neemt wordt het wat minder belast, dat kan geen kwaad.
            Het loont wel om even precies te zoeken op het type dat je uitkiest, een paar jaar geleden was er een modelletje van Cli-mate dat nogal wat problemen kende.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            • vk250015
              Advanced Stoner
              Member
              • Aug 2015
              • 50

              #7

              Zou jij voor de sms com gaan of voor de climate, alleen om die softbox te dimmen
              Last edited by QnQ; 15 January 2018, 16:39.

              Comment


              • QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Dat weet ik zo niet, dat zou ik eerst helemaal moeten gaan uitzoeken.
            • roy
              Son of the Bong
              MemberLucky Member
              • May 2010
              • 433

              #8
              Als je alleen de softbox wil dimmen zonder dat je de temperatuur onder controle wilt houden volstaat zo'n eenvoudige dimmer gewoon.
              Zo'n simpele dimmer met een enkel knopje kost nog geen 3 tientjes.
              Smscom heeft de smartcontroller daar kan je als je wil nog een temperatuursensor bij kopen dan kan je wel de temperatuur controleren
              No Mercy Supply - No Mercy Shop

              Comment

              • vk250015
                Advanced Stoner
                Member
                • Aug 2015
                • 50

                #9
                Deze fan controller van Elf electro moet inhet hokje neem ik aan en moet het ook op een bepaalde plek gezet worden?
                You do not have permission to view this gallery.
                This gallery has 1 photos.

                Comment

                Bezig...