Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiging droogtent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Afzuiging droogtent

    Korting op 420shop
    Voorgaande jaren deed ik m'n buitenwiet altijd drogen in een hok dat aangesloten stond op de centrale afzuiging van het huis, wat af en toe lichtelijk vreemde situaties opleverde met visite, omdat je het gewoon door het halve huis rook.. hier wil ik dus vanaf. Dat drogen ging wel altijd perfect, maar omdat ik een tijdje terug een nieuwe box heb opgehangen kan ik er dus niet meer achter komen met hoeveel m3 deze afzoog. Nu is mijn vraag; iemand enig idee aan hoeveel m3's ik moet denken? Het hok is 120x120x200. Dacht zelf aan een 500m3 softbox en dan terugregelen met een variac.. ik had online gevonden dat je softboxen tot max 30% van hun maximale vermogen mag terugregelen in verband met de koeling van de motor zelf, wat dan uit zou komen op 150m3 minimaal. zou dit te hard gaan? Wil niet dat de wiet te snel droogt .

    #2
    Het geheim zit in het filter.
    Er moet natuurlijk wel een passend koolstoffilter op, en dan ruik je er niets van.
    Dus niet eentje van 500m3 als je de afzuiger terugregelt tot 150m2

    Als het echt alleen om te drogen is zou je aan een 250m3 al genoeg hebben.
    Variac erop (of desnoods een goedkope regelaar, want die 250 hoeft niet zo heel ver teruggeregeld)
    Daar een 200-250m3 (effectief) filter bij zoeken en that's it.

    Of een 500 + variac + 350m3 filter
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Last edited by 072; 18 June 2018, 16:25.

      Comment


        #4
        Hoi allemaal

        Ik volg hier even mee, want wil ongeveer dezelfde setup gaan doen dit jaar


        Comment

        Bezig...
        X