Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Droogkast van Slome Joop

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Droogkast van Slome Joop

    Korting op 420shop
    IMG_4514.JPG

    De droogkast en afzuig/filter kast.
    IMG_4516.JPG IMG_4517.JPG

    Dit zijn de roosters waar ik straks alles op te drogen leg. Ik wil er nog een latje boven op maken, zodat er iets meer ruimte tussen de rooster is en de wiet er niet vanaf kan rollen.
    IMG_4515.JPG

    En zo ziet het er uit als alles in elkaar zit.
    IMG_4518.JPG

    #2
    Hoe wil je de LV omlaag brengen?
    Als de kamer ( ik zeg maar wat 70 % LV bevat ) zal dat ook aangezogen worden toch?

    Comment


      #3
      Wow mooi hokje ben jij timmer man? zag ook al dat leuke rekje waar de planten op staan
      God was never on your side..

      Comment


      • Slome Joop
        Slome Joop commented
        Editing a comment
        haha, bedankt gewoon een beetje handig met hout enzo. Dat rekje gebruik ik inmiddels niet meer, want ik heb golfplat weggehaald en nu hoeven die planjes dus niet meer omhoog om licht te krijgen.

      #4
      Dat is een mooi kastje, hopelijk zijn de mazen van je roosters afdoende en anders heb je er altijd een kleinere maas in een gezet voor het knipafval/kleine topjes.
      Mooi werkje hoor. Dat hout zelf zal al zorgen voor een lage LV in de kast denk ik. Anders kun je er altijd nog wat cederhout of rijst bij leggen.
      Het doet me een beetje denken aan een humidor waar men sigaren in bewaard. Qua uiterlijk, de werking is precies andersom.
      Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

      Comment


        #5
        Pas op, onderschat dat niet. De meeste worden gepakt tijdens het knippen !
        Er komt dan veel meer geur vrij (denk aan 10x zoveel) dan tijdens het drogen, daarom knipt men vaak in de kweektent, met afzuiger en filter aan.

        Mooi kassie inderdaad
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #6
          Oorspronkelijk geplaatst door Ongeldig View Post
          ... hopelijk zijn de mazen van je roosters afdoende...
          Dat is een foutje van mij bij de aankoop. Ik heb al eens voor iets anders gaas gebruikt en dat was veel fijner. Ik dacht dat ik hetzelfde gaas gekocht had, maar het was twee keer zo groot, ben daar ook niet heel blij mee, maar ik had geen bon meer om te ruilen. Als het echt een probleem is, dat ga ik toch nog ander gaas kopen.


          ...

          Comment


          • Ongeldig
            Ongeldig commented
            Editing a comment
            Ah oke. Dat is dan inderdaad een beetje jammer maar heel makkelijk op te lossen.
            (Zelf gebruik ik van die vliegenhorren van de Action. Goedkoop en effectief. die kan jij er ook makkelijk omheen spannen met een nietmachine.)
            Blijft een mooi hokje en voor de grote toppen zal het niks uitmaken, mogelijk kun je het gaas ook nog als draad gebruiken en de topjes eraan hangen.

          #7
          Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          ... daarom knipt men vaak in de kweektent, met afzuiger en filter aan...

          Comment


            #8
            Aangezien ik elke dag blow zijn ze het hier in de buurt gewend dat het afentoe ruikt naar wiet.

            Tijdens het knippen heb ik de Lampe Berger aan, helpt ook.

            https://www.lampeberger.nl/
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment


              #9
              Ik zit toch een beetje met een vraag. Hoe ga ik nu weten of ik genoeg lucht afzuig? Ik kan het regelen, maar waar moet ik op letten om te zien of het goed gaat? Ik snap best, als het gaat schimmelen, dan moet de afzuiger harder en als het in 3 dagen droog is, dan moet het zachter Maar ik hoop op een betere sugestie
              ...

              Comment


                #10
                Drogen moet je toch minimaal een week voor uittrekken.
                Jammer dat ik geen reactie heb gekregen op mijn bovengenoemde vraag.......

                Comment


                  #11
                  ik droog gewoon op geisoleerde zolder met dakraam op kipstand en verduisterd en na 2 weken prima gedroogd en geen reukhinder

                  Comment


                    #12
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ipie View Post
                    Drogen moet je toch minimaal een week voor uittrekken.
                    Jammer dat ik geen reactie heb gekregen op mijn bovengenoemde vraag.......
                    ...

                    Comment


                      #13
                      Oorspronkelijk geplaatst door DannyDeVito View Post
                      ik droog gewoon op geisoleerde zolder met dakraam op kipstand en verduisterd en na 2 weken prima gedroogd en geen reukhinder
                      Tja, maar ik heb geen zolder op mijn flat. Ik denk niet dat mijn bovenburen er plezier in hebben als ik mijn wiet bij hun in de slaapkamer of keuken te drogen hang
                      Maar je hebt wel een punt en mischien heb ik wel iets overdreven met mijn droogkast. Nu die er al is ga ik hem naturlijk wel gebruiken
                      ...

                      Comment


                        #14
                        Hoi,

                        Nog even een update over mijn droogkast.
                        Ik vond het rooster toch te grof en heb daarom insectenhor over het rooster gespannen. Daar heb ik vervolgens weer een lijst op gezet van houten latten, zodat de wiet er niet af kan rollen en dat de afstand tussen de droogroosters iets groter is. Dat is wel handig voor de dikkere toppen. En als laatste heb iknylon handvaten aan de zijkant gemaakt, zodat ik de roosters makelijker uit de droogkast kan halen.
                        Zo zien de roosters er nu uit:

                        IMG_4882.JPGIMG_4884.JPG

                        Meer over deze oogst is te vinden in mijn kweekverslag:
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...t-balkon/page4
                        Ik moet daar wel nog even een update plaatsen over deze oogst, dus als je te snel bent, dan lees je daar nu niets

                        Nu komt het drogen. Vanwege de hoge temperaturen heb ik in eerste instantie de fan op een laag toerental gezet. Ik ga later vandaag controleren wat er daarbinnen gebeurt. Ik heb eigenlijk geen idee wat de beste stand is, dus het wordt een kwestie van proberen. Als er nog tips zijn, kom maar op.
                        Ik weet dat als het naar amonia gaat ruiken dat het foute boel is en als het morgen helemaal droog is, dan is het ook niet goed

                        Comment


                        • DannyDeVito
                          DannyDeVito commented
                          Editing a comment
                          zoals ik eerder schreef droog ik op zolder maar ik droog mijn dames als volledige plant onderste boven en laat bij knippen 0,5 cm blad zitten dat droogt mooi in en zitten veel trichomen op en zo kan je ook in je tent drogen wat ik laatste keer deed maar ik ga vandaag oogsten en mijn tent nodig voor volgende kweek (die dames staan al voor te groeien onder 50 watt ledlampje in potjes van 0,7 liter)

                        • Cleargreen
                          Cleargreen commented
                          Editing a comment
                          Die latten waren waarschijnlijk overbodig als je die droog rekken omgedraait had
                          Mooie droogkast hoor

                        #15
                        Prachtige droogkast Joop. Levert een like op! Je zou ze haast in productie nemen zo mooi.

                        "We are stardust, we are golden.
                        And we've got to get ourselves back to the garden".

                        Comment


                        • Slome Joop
                          Slome Joop commented
                          Editing a comment
                          Haha ja, maar dat loont niet hoor. Ik ben er veel tijd aan kwijt met het maken, dan wordt die kast 500 euro ofzo Ik ben sloom weet je nog, het werktempo ligt niet zo hoog bij mij
                      Bezig...
                      X