Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dinamed CBD, Critical CBD, Gnomo en Jack op het balkon.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Volgens mij zit je nu op 12 weken vanaf de start. Ik zou, net als wat ze hierboven aangeven, toch nog even wachten Joop. Ik zie nog steeds veel clear. Misschien dat het tussen nu en twee weken ineens omslaat.

    "We are stardust, we are golden.
    And we've got to get ourselves back to the garden".

    Comment


      #47
      Kan nog wel een tijdje lijkt me. En ik zou vergelende bladeren ook gewoon laten zitten, dan kan de plant daar zn tekorten uithalen. Prachtige plant is het!

      Kweking Eend

      Comment


      • belladonna
        belladonna commented
        Editing a comment
        Gele bladeren zijn leeg dat haal je niks meer uit, trekt alleen beestjes aan om nestje in te gaan maken en die beesten eten heel je plant op

      #48
      Komende 2 weken nog niet oogsten
      God was never on your side..

      Comment


        #49
        Hoe is het nou afgelopen met de Auto CBD? vanaf zo'n twee weken geleded wordt die ineens niet meer vermeld of heb ik iets gemist?
        http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

        Comment


          #50
          Meglow geeft wel een goede tip. Over die selectieve waarneming. Ik betrap mezelf hier ook regelmatig op. Hersenen kunnen je mooi voor de gek houden. Wat een mooie foto's heb je geschoten van die trichomes. is dat van je Canon in macrostand?
          Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

          Comment


            #51
            Ongeldig Dank je, dat is met mijn Cannon

            Cleargreenbelladonna 2 weken gaat lastig worden, het is of andelhalve week, of twee en een halve week. Ik kijk het komende week wel aan en houd jullie op de hoogte.

            Kweking Eend Bedankt hoor voor je compliment, ben zelf ook best wel blij met deze plant. Ik laat de gele bladeren zitten tot het steeltje ook verdroogt is, dan komt er niets meer uit het blad lijkt me en verwijder ik het. Er is inmiddels wel al heel veel blad weg, iig al het grote blad. Zou het komen omdat ik niet bijmest? Ik heb 25l Batmix en nooit voeding gegeven bij het water.

            Comment


              #52
              Dat verklaart het
              Gelukkig maar want ik maakte me een beetje zorgen, heb zelf ook een Auto CBD staan en vergelijken is altijd leuk natuurlijk
              Eerder vandaag heb ik zelf ook even een topic aangemaakt, geen heel kweekverslag helaas want heb nogal moeite die plant goed op de foto te krijgen met het felle zonlicht hier
              http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...345#post247345

              Comment


                #53
                Oho dan zou ik gokken op die 2 en halve week en daarna oogsten
                God was never on your side..

                Comment


                  #54
                  IMG_4845.JPG


                  De Dinamed CBD auto is de plant waar het mij in eerste instantie allemaal om te doen was, de (bijna) pure CBD plant die ik wil gaan gebruiken om CBD-olie van te maken. De grote van de plant valt erg tegen, uit mijn hoofd is die geloof ik 24cm, det is een stuk minder dan de beloofde 1 meter. De plant staat inmiddels net als de Critical al 14 weken en dat is 4 weken meer dan de 10 weken die volgens het boekje nodig zouden zijn om deze plant af te bloeien. Ik heb niet bij gevoed, maar de plant staat in 25 liter Batmix, dat lijkt mij wel genoeg voor een plantje van 24cm. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat Batmix gewoon te sterk was voor deze soort. De plant loopt iets achter op de Critical qua trichomen ontwikkeling, dus zolang ik de Critical niet oogst hoef ik er bij deze nog niet aan te denken.

                  IMG_4847.JPG


                  Dit is de Gnomo, ik heb het altijd een rare plant gevonden. Dikke stengel weinig top rare naam. De plant staat niet in ideale grond en de pot is te klein, dat is zo. Ik ben bang dat er ook beestjes in zitten zag ik net. Ik krijg ze niet goed op de foto. Trichomen zijn nog meest helder.

                  IMG_4846.JPGIMG_4848.JPG


                  Omdat de Dinamed zo tegen valt in grote, heb ik de overige 2 zaadje van deze soort ook nog geplant. Die overleven mijn vakantie van een week wel. Er komt ook iemand langs voor de kat, dus die kan als het nodig is wel wat water geven. Verder nog niet veel bijzonders over te melden. Gezaaid, ontkiemt en rustig wachten nu....

                  IMG_4859.JPG

                  Deel twee komt zo.........

                  Comment


                  • Ess
                    Ess commented
                    Editing a comment
                    Mooie update Slome Joop. Wat valt die Dinamed CBD tegen zeg, Ik zou een foto naar de reseller / Dinafem sturen met het verzoek om een nieuw zaadje om het goed te maken. Ook vermelden dat er 1500 man meeleest op dit forum Wat slim dat je alsnog 2 nieuwe hebt geplant. Je kan ze de laatste weken altijd nog op de vensterbank afbloeien als het weer te veel om slaat. Die Critical gaat je zo te zien wel wat opleveren.

                  #55
                  ..... En hier is deel twee

                  Het gaat (weer) over de vraag oogsten of niet. Ik weet het, het is me al meerdere malen gezecht "wachten". Maar ik ben natuurlijk net eigenwijs als (bijna) elke groentje.
                  Het punt is mijn vakantie, het is bijna zover, nog een week en dan ga ik. Bovendien moet ik even vermelden dat ik helemaal geen liefhebber ben van couchlock. Ik prevereer een high wietje. Als mijn wiet niet al te sterk is vind ik dat niet een heel groot bezwaar, want ik ben geen groot verbruiker weet je nog, dus ik heb een lage tolerantie. Als ik elke week wat rook/vape, dan is dat veel, mijn voornemen is om 1 a 2 keer per maand wat te gebruiken.

                  En hier eerst even wat foto's om jullie te overtuigen dat het al lang oogsttijd is Ik heb natuurlijk wel gezocht naar deze plekjes in de plant met veel amber

                  IMG_4844.2.JPG
                  IMG_4852.2.JPG
                  IMG_4854.2.JPG


                  Een heel groot deel van de plant ziet er ook nog zo uit:

                  IMG_4858.2.JPG

                  Ik heb eigenlijk alle kleuren denk ik, best wel al wat amber, wit, maar ook nog aardig wat clear.
                  Nou jullie weer

                  Comment


                    #56
                    Persoonlijk zou ik m voor je vakantie omhakken. Mooi om te lezen dat je voor jezelf al een verbeterplan hebt voor de volgende ronde.

                    Comment


                    • Ess
                      Ess commented
                      Editing a comment
                      Ja en dan nog drogen

                    #57
                    Het is wel de bedoeling dat je de trichomen in de top bekijkt, niet op de bladeren er omheen

                    Bovendien moet ik even vermelden dat ik helemaal geen liefhebber ben van couchlock. Ik prevereer een high wietje
                    Gheheh....het excuus van iedere kweker die geen geduld heeft.
                    Maar als je een wietje hebt dat na 10 minuten uitgewerkt is vind je het ook niks.
                    Je hebt niet zomaar een echte couchlock heh, dat is niet voor iedere soort weggelegd.
                    Een soortje dat 10% thc heeft wordt nooit een echte couchlock.
                    Zeker niet als je 'm niet goed afbloeit, want dan haal je die 10% nieteens.

                    Ik vind het hele woord nogal overdreven ook. Het wordt voornamelijk gebruikt om nieuwkomers op sites als cnnbs te vroeg te laten oogsten.
                    Ik heb nog nooit een echte couchlock gehad, en ik heb ook Amnesia met >50% amber gerookt. (da's dus sterker dan in de coffeeshop)
                    Zeker als je al wat tolerantie hebt en je gaat niet je eerste wietje roken, kun je beter niet al te vroeg oogsten, want dan valt het echt tegen.
                    10 minuten high inderdaad.
                    Tja..
                    Dan kun je ook 2 minuten je adem inhouden, dan ben je ook 10 minuten high.

                    Allrite, dat gezegd hebbende...ik zie lekker veel amber.
                    Ziet er goed uit dus, en die kun je binnenkort wel oogsten denk ik.
                    Als je je verveelt kun je alvast met een pincet al die honde(?)haren eraf halen.

                    Weer een heel verhaal, srry..ik verveelde me ook.
                    En nu heb ik weer wat anders te doen, dus snel afsluiten.
                    Succes Joop, lekker bezig!


                    .
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Slome Joop
                      Slome Joop commented
                      Editing a comment
                      Ha, bedankt voor je reactie!
                      Anders wacht ik tot komende woensdag. Dan komt het ook mooi uit met drogen, want dat zal waarschijnlijk veel te snel gaan bij deze temperaturen Als ik dan terug kom van vakantie, dan is het ongeveer 1 1/2 week aan het drogen, best kans dat het dan (helaas) al droog is door de hoge temp.

                      En die haren zijn misschien schaamharen van de bovenbuurvrouw, ze zit graag naakt op haar balkonnetje. Of het is van de poes, mijn poes, nee niet mijn poes, maar mijn kat poes beest huisdier, jeweetwel. Hoewel die zwart is, ik heb geen idee eigenlijk. Ik zag het pas op de foto en dat was nou juist de top waar ik op kon laten zien wat ik wilde laten zien. Nou, ik ga wel even op mijn balkonnetje met een pincetje zitten

                    • Ess
                      Ess commented
                      Editing a comment
                      Ja Slome Joop dat drogen ... moet zeker niet te snel gaan anders krijg je stof als je in een plukje knijpt.

                    #58
                    Jack Herer AF is een lang groeiende AF die groot kan worden. Nu de meeldauw nog buiten houden want ze is wel schimmelgevoelig. Ik had het geloof ik al eerder gezegd toch dat Jack nog weleens heel goed kon gaan herstellen. Al ben ik zelf meer een favoriet van de Big Devil AF, omdat deze dezelfde eigenschappen heeft behalve het stukje schimmel tot op heden. Lang groeien, groot kunnen worden, toppen prima vinden. Jack vind toppen net wat minder maar kan het wel hebben.

                    Vermakelijke updates, wel lichte nekklachten nu. Fijne vakantie en succes met knippen. Wat heb je aan scharen uitgekozen?
                    Konijnenvlees is gezond & ik kan hard meppen.

                    Comment


                      #59
                      En het is zover. Ik heb gisteravond de Critical geoogst.

                      Ik heb vroeger wel mooiere toppen geoogst, maar die stonden dan ook wel onder een lamp. Ik weet niet of binnen altijd beter is dan buiten?
                      De toppen waren niet compact en er zaten redelijk wat uitgroeiers in de toppen, lange uitlopers die daardoor de top luchtiger maken. Ik las ergens anders op dit forum, dat dat zou kunnen komen door het warme weer. De laatste 2 weken werden de toppen ook niet dikker, maar stierf er wel veel blad af, kan natuurlijk ook voedings tekort zijn. Wie er wat nuttigs over kan zeggen, die roept maar.

                      Wat ook jammer is, is dat er aardig wat luis op sommige toppen zat. Ik wel al hier en daar wat luis gezien op de plant, maar ik had niet door dat er op sommige delen zoveel luis zat. Ik heb die toppen eruit gehald en bij het blad te drogen gelegt, daar ga ik straks olie van maken. Hopelijk lost de alcohol niet van de luis op, want anders verpest het mijn olie mischien. Wederom, wie er wat nutigs over kan zeggen, roept maar....

                      Toch ben ik niet helemaal ontevreden. Al bij al is er redelijk wat top geoogst en het zal hoogst waarschijnlijk genoeg voor mijn behoefte voor een jaar zijn en er komt nog meer oogst aan. Dit is bovendien een experiment plnat, want ik ga eigenlijk voor (bijna) puur CBD. Deze plant heeft 2/1 CBD/THC verhouding.

                      Ik heb ook meteen mijn vaporizer voor het eerst gebruikt met wiet. Ik had ergens gelezen dat dat prima kan met verse wiet. Het is heel lang geleden dat ik wiet gebruikt heb EN het is verse wiet EN ik heb nog nooit wiet door een vaporizer gebruikt, dus ik was erg voorzichtig Een paar potente top blaadjes in de vapo gestopt en hijzen maar. Eerst kwam er niet veel rook, wel werd de vapo erg vochtig op het glas. Ik merkte niets. Nog meer hijzen, nu kwam er wel rook. Ik heb het helemaal opgerook, aan het eind was de wiet die eruit kwam helemaal bruin en droog. Ik merkte nu wel wat. Ik was zeker niet stoned, maar high kon ik het ook niet echt noemen. Ik werd er wel heel rustig dor, dat is mooi, want daar is het mij allemaal om te doen. Ik bleef helder in mijn hoofd en kreeg ontzettend trek in patat Oh ja en ik heb heerlijk geslapen, zoals ik altijd deed na het roken van wiet. Volgende keer probeer ik wel wat meer, maar voor een eerste keer vond ik het wel mooi zo.

                      Dit zijn de toppen die ik geoogst heb:

                      IMG_4884.JPG

                      En dit is het blad, veel blad is het niet, want er was al een heel groot deel afgestorven:

                      IMG_4886.JPG IMG_4885.JPG

                      Comment


                        #60
                        Mooie planten en leuk dat je al wat hebt kunnen oogsten
                        Naar wat ik heb gelezen zijn buitenwietjes in het algemeen minder compact dan binnenwietjes

                        toen ik mijn eerste af oogstte vond ik ook veel bladluis op de plant die ik voorheen niet had gezien, gewoon zoveel mogelijk eraf proberen nemen met een naaldje ofzo, maar als er wat verblijft verpest dat je wiet/olie niet hoor denk ik

                        Wat ben je van plan met die grote bladeren? Hangen daar ook kristallen aan?

                        Comment


                        • Slome Joop
                          Slome Joop commented
                          Editing a comment
                          Al het blad dat je hier op de foto ziet, daar zit kristallen aan, bij die grote natuurlijk wel minder dan bij die kleine, maar voor de olie maakt dat niet uit.
                      Bezig...
                      X