Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luchtslangen aansluiten op schoorsteen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16

    Comment


      #17
      QnQ Ik zat mij te bedenken, als de filters voldoende de geur beperken, dat ik dan simpelweg gewoon een gat boor in het plafond, met een afvoerslang van maximaal 1 meter, voor de kweektent.
      Er komt niemand op de zolder, dus dat ruikt dan ook geen mens.
      Dan behoudt die vast zijn capaciteit.

      De droogtent is kleiner, dus hiervoor moet ik wel een iets langere afvoerslang halen, denk aan maximaal 1,5 meter.

      Ik zou dit kunnen proberen, om mee te beginnen.
      Mocht het te sterk te ruiken zijn, in huis, dan kan ik altijd nog beide afvoerslangen aansluiten op de schoorsteen.

      De zolder is gesloten, is met zo'n vlizotrap.
      Wat denk jij, ga ik dit in huis ruiken?

      Comment


        #18
        Zelfs waar de kweekruimte is zul je niks ruiken. Dan moet je je neus al in het hok duwen. Buiten het hok 0 geurtjes.

        Boor je een gat dan ruik je op zolder ook gewoon niks.

        Je hebt erg lange slangen dus je zou eventueel op het einde van de 6 meter slang een extra fan erop kunnen zetten die zuigt. Zo kun je de tegendruk van de slangen beperken.

        Dus dan zou het worden:
        filter, afzuiging, 6meter slang, aanzuiger

        Dan is je probleem toch ook opgelost.
        Tevens kun je op zolder een raam openzetten om de warme lucht eruit te laten.

        Denk eraan, geen goede isolatie is geen sneeuw op je dak..

        En als je wilt testen of je filter goed werkt steek je lekker een dikke joint of 2 op binnen in de tent en ruik je na een 10minuten ofzo even of je iets ruikt buiten de tent.
        wel de afzuiger aanzetten dan he haha

        veel suc6 met je projectje.
        Last edited by Sudoma; 4 October 2018, 01:17.

        Comment


          #19
          Sudoma daar heb je een punt met de sneeuw op het dak.
          Zijn die filters echt zo goed, om de cannabis lucht teniet te doen, in de kweekruimte, buiten de kweek- en droogtent?

          Als ik zeker weten niets ruik in de slaapkamer, waar ik ga kweken, van de afvoer kweektent en droogtent, dan hoef ik alleen maar de deur open te laten staan, zodat de boel ventileert in de ruimte. Hier stroomt dan ook frisse lucht naar binnen.
          En het gordijn open laten staan, want hierop zit een klein luchtrooster, die ook zorgt voor frisse lucht van buiten.

          Dan hoef ik dus niks extra's te kopen.

          Er zit geen raam op de zolder, is echt een lage ruimte, stelt niet zoveel voor.

          Comment


            #20
            Haha ja goede test met een joint.
            Daarmee zal ik beginnen, thanks

            Comment


              #21
              Het enige wat geur naar buiten brengt, is dan een luchtslang, via een opening in de Gorilla tent, waardoor geur naar buiten kan komen.
              Ik kan hiervoor een actieve inblaas aanschaffen, zodat er alleen lucht van buiten naar binnen gaat.
              Maar dat lijkt mij een beetje zonde van het geld.

              Comment


              • Sudoma
                Sudoma commented
                Editing a comment
                Door die onderste gaten komt geen lucht eruit.

                Omdat je afzuigt zuigen die gaten lucht naar binnen. Zet de afzuiger maar eens aan en ga met je aansteker in de buurt van die inlaten. Je vlam wordt naar binnen gezogen en gaat door je filter weggeblazen worden.

                Enige waar geur uit kan komen is als het niet goed licjtdicht is en de afzuiging langs de aansluiting van het filter valse verse wietlucht kan opzuigen

              #22
              Mijn ervaring is dat ze normaal helemaal geen geur doorlaten.

              Wel heb ik altijd het idee dat er een soort koekjeslucht ofzo van een nieuw filter afkomt.

              En dat met die joint heb ik vroeger ook gedaan want ik had ook geen vertrouwen in die filters.
              Ik roken en mijn vrouw maar lucht snuiven. HEB JE DIE JOINT EINDELIJK AAN? Uhh nee die is al op schat.

              haha geen enkele geur.

              Wel moet je rekening houden met vocht. Als je een te hoge luchtvochtigheid krijgt dan gaat je filter minder of niet meer werken.
              Ikzelf heb in de groei het filter vaak niet eens ertussen zitten tot ik ze begin te ruiken.
              En in de bloei duld ik geen hoge luchtvochtigheid ivm toprot en zo.

              Comment


                #23
                Haha ja leuk is dat, als je het helemaal niet ruikt buiten de kweektent.
                Ik ga zeker deze test doen

                Ik haal er ook een thermo/hygro meter bij.
                Luchtvochtigheid omhoog brengen, kan vast met een plantenspuit.
                Hoe je het naar beneden krijgt, weet ik niet.

                Wat is een te hoge luchtvochtigheid?
                Dan kan ik het in de gaten houden.

                In de groei is dacht ik een hoge luchtvochtigheid gewenst toch?
                In de bloei lijkt het mij niet welkom, inderdaad vanwege rot.

                Comment


                  #24
                  Ik zou je filter niet gaan bespuiten. Zonde.

                  Bij een hoge luchtvochtigheid van 80% a 90% zal je koolstoffilter zijn werking verliezen omdat koolstof dan zijn opnamevermogen verliest.

                  Ja in de groei wel. Hoeft niet perse maar vinden ze wel lekker.

                  lv gaat naar beneden als de potten droger worden.

                  Omhoog gaat snel maar naar onder gaat vaak niet zo snel.

                  Planten stoten ook vocht uit door de bladeren dus maak je daar maar niet te druk om. Dat zal allemaal reuze meevallen. (Als je ademt in de tent stijgt de lv ook snel)

                  Comment


                    #25
                    https://www.greensell.nl/c-1512721/a...t-kweekruimte/

                    Comment


                      #26
                      Oorspronkelijk geplaatst door Sudoma View Post
                      Ik zou je filter niet gaan bespuiten. Zonde.

                      Bij een hoge luchtvochtigheid van 80% a 90% zal je koolstoffilter zijn werking verliezen omdat koolstof dan zijn opnamevermogen verliest.
                      Attached Files

                      Comment


                        #27
                        Zo'n DWC set is leuk speelgoed.
                        Zit een dompelpomp in, dat die zichzelf leegpompt.

                        Moet hem nog testen, of de PH & EC waarde hetzelfde blijft in alle potten.

                        Comment


                          #28
                          Over actieve inblaas verschillen de meningen nogal. Ik ben van mening dat je net wat minder capaciteit moet hebben dan je afzuiger want anders duw je het weer de tent uit.

                          bij bv 500m3 afzuiger een 400m3 inblaas ofzo. Dat doet iedereen anders maar pak nooit meer dan je aan afzuiging hebt.

                          maar zoals gezegt. Als jij je afzuiging aanzet komt er geen geur door de inlaten naar buiten. Die zuigen ook alleen maar verse lucht uit de kamer op. Dat zie je ook want blaas je rook bij die gaten wordt die rook naar binnen gezogen.

                          Zolang je tent vacuum heeft komt er niks naar buiten aan geur.


                          Die DWC is wel leuk speelgoed ja. En..... niks meer sjouwen met aarde.

                          Comment


                            #29
                            Nicle , voor je buizen kun je ook rioolpijpkoppelstukken (mooi scrabblewoord) nemen.
                            Koolstoffilters laten bij een lv van 70% geurtjes door en dit staat vaak ook op de doos aangegeven.
                            En je kunt lucht aan en afzuiger op dezelfde dimmer zetten zodat ze gelijk op gaan, wel gelijke filters en afzuigers nemen want anders wordt er meer afgevoerd dan er binnen komt.
                            Maar wat sudoma zegt mag ook en je hebt nog passieve inlaten ook.

                            Comment


                            • Nicle
                              Nicle commented
                              Editing a comment
                              Ik had inderdaad al daarnaar gekeken, maar de luchtslangen van een growshop. Is denk ik een kwestie van smaak.
                              Zo'n dimmer voor de lucht en afzuiger, komt voor mijn eerste kweek nog niet aan bod. Er valt nog een hoop te leren, waaraan ik mijn handen vol heb.

                            #30
                            Nee je kan niet naar de zolder uitblazen.
                            Het is vochtige lucht dan heb je binnen een half jaar paddestoelen op je zolder.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment

                            Bezig...
                            X