Luchtslangen aansluiten op schoorsteen

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Nicle
    Banned
    Lucky Member
    • Feb 2018
    • 1130

    #1

    Luchtslangen aansluiten op schoorsteen

    Korting op 420shop
    Weet iemand een oplossing, om 2 luchtslangen aan te sluiten op een schoorsteenpijp met 35 cm omvang?

    Ik haal de G-Tools Buisventilator 680m³ met Filter 700m³ met de Sonoconnect 127mm 5 meter.
    Dan komt er nog een luchtslang van de droogtent bij.

    Ik wil 10 meter lange Combiconnect slangen erbij kopen, die kunnen of kleiner zijn dan 127 mm, of groter, zolang ik het maar luchtdicht op elkaar kan aansluiten.

    Ik vind helaas nergens, hoe ik ik deze 2 luchtslangen kan laten samenkomen, en ze aan te sluiten op de schoorsteenpijp van 35 cm omvang.

    Iemand tips voor mij?
  • Flip Hasjkip
    Wicked Grower
    420 MemberMemberLucky Member
    • Sep 2008
    • 3595

    #2
    Je wilt dus 2 slangen op 1 afzuiger aansluiten en dan uitblazen via de schoorsteen. Dan zou ik beginnen met een y-stuk voor je 2 luchtslangen op aan te sluiten, bijv. deze ;

    https://www.ventilatieshop.com/spiro...kkingen-125mm/

    Dan leg je 1 slang van 127 mm naar je afzuiger. Aan de uitblaaszijde van je afzuiger sluit je dan een stuk slang aan met daaraan een verloopstuk, kun je deze niet vinden in de juiste maat dan zul je misschien meerdere verloopstukken op elkaar moeten aansluiten, bijv. 200 naar 125 mm :

    https://www.ventilatieshop.com/spiro...eductie-125mm/

    en dan 200 naar 355 mm

    https://www.ventilatieshop.com/spiro...eductie-200mm/.

    Op het verloopstuk sluit je dan een slang van 356 mm aan die je weer op je schoorsteenpijp aansluit.

    Meer materialen kun je bijv. hier vinden ; https://www.ventilatieshop.com of in je lokale growshop.


    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

    Comment

    • QnQ
      Godlike Grower
      Lucky Member
      • Sep 2010
      • 26093

      #3
      Duw de slangen in de pijp en vul het op met steenwol isolatiedeken of zoiets.
      Ik duw 's zomers de slang van de mobiele airco de schoorsteen in.
      Dan scheur ik een stuk isolatiedeken af en duw dat overal ertussen en voila.

      Maarre...ik denk dat je beter je inblaas uit huis trekt, en de uitblaas de schoorsteen in doet.
      Mgoed, tis jouw feestje.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment

      • Nicle
        Banned
        Lucky Member
        • Feb 2018
        • 1130

        #4
        Bedankt voor je reactie, ik zat ook al te denken aan meerdere verloopstukken, maar dan wordt het een duur geintje.
        Een goed plan, om beide luchtslangen, via 2 verschillende afzuigers, aan te sluiten op 1 Y-stuk, anders kost het nog meer van de verloopstukken.

        Dan moet ik er wel uitkomen thanks

        Comment

        • Nicle
          Banned
          Lucky Member
          • Feb 2018
          • 1130

          #5
          Moet ik per verloopstuk, zeker wel steeds weer 1 luchtslang kopen in het juiste formaat?
          Of kan ik al die verlopen achter elkaar doen, recht voor de schoorsteen?

          Comment

          • Flip Hasjkip
            Wicked Grower
            420 MemberMemberLucky Member
            • Sep 2008
            • 3595

            #6
            Van 200 naar 200 mm moet je er een stukje slang tussen doen of even kijken of er ook verloopstukken zijn die over elkaar schuiven, of eventueel een koppelstuk zoeken. Het sluit het beste af als je ze over elkaar kunt schuiven maar ik heb er ook wel eens tegen elkaar geschoven en toen goed afgesloten met ducttape.

            Vraag ook eens in de shop voor tips of misschien hebben ze ook een restje slang voor je liggen.
            Een dag zonder wiet kent Flip niet.

            Comment

            • Nicle
              Banned
              Lucky Member
              • Feb 2018
              • 1130

              #7
              Bedankt man, zal het navragen

              Comment

              • Nicle
                Banned
                Lucky Member
                • Feb 2018
                • 1130

                #8
                Ik haal 2x Combiconnect 127mm 10 meter, dan het Y-stuk (broekstuk) voor spirobuis Ø125mm met 45º aftakkingen Ø125mm, Verloopstuk voor spirobuis van Ø 200mm naar Ø 125mm, 1 meter Flexibele slang CombiConnect NUOVA B zwart Ø 203mm - PER METER, Verloopstuk voor spirobuis van Ø 355mm naar Ø 200mm.

                Top zo is het opgelost, thanks

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Ik denk dat je dan weinig capaciteit overhoudt.
                  Het is niet zomaar voor de grap dat we altijd zeggen, trek de slangen strak, hou ze zo kort mogelijk, vermijd bochten, 90graden bochten zijn uit den boze.

                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • joremkrank
                    Cronic Grower
                    Lucky Member
                    • Oct 2015
                    • 3260

                    #10
                    als je bloeihok en je droogruimte in de zelfde ruimte staan is het niet nodig om de lucht uit je droogtent naar buiten te blazen wel met in iedere tent een filter natuurlijk
                    verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                    Comment

                    • Nicle
                      Banned
                      Lucky Member
                      • Feb 2018
                      • 1130

                      #11
                      Dus de afvoer van de lucht in de kweektenten, kan ik gewoon laten blazen in de slaapkamer?
                      Daar komt de boel te staan.

                      Ik had juist zo mooi in gedachten, om de afvoer hiervan door het plafond te boren, en aan te sluiten op de schoorsteenpijp.
                      Deze afzuiger komt in de kweektent:
                      G-Tools Buisventilator 680m³ met Filter 700m³

                      Met deze luchtslang:
                      Sonoconnect 127mm 5 meter

                      Is de geur dan zo minimaal, dat je dit niet ruikt in de slaapkamer ruimte?

                      Comment

                      • Nicle
                        Banned
                        Lucky Member
                        • Feb 2018
                        • 1130

                        #12
                        Op de slaapkamer ga ik geen raam openzetten, omdat de buren dan de geluiden zullen horen, kweekspullen zien, en eventueel geur.
                        Zet gewoon de deur open, waardoor er frisse lucht de ruimte inkomt.

                        Als ik de luchtslangen aansluit op de schoorsteenpijp, dan zullen ze niet langer zijn dan 10 meter.
                        Verlies ik zo veel capaciteit?
                        Zo ja, dan moet ik een andere oplossing bedenken.

                        Deze droogtent wil ik erbij kopen:

                        Comment

                        • Nicle
                          Banned
                          Lucky Member
                          • Feb 2018
                          • 1130

                          #13
                          Heb zojuist nogmaals zitten meten, en volgens mij is het 5 á 6 meter van de kweektent naar de schoorsteen.
                          Alleen moet de afvoerslang, dan door het plafond, een hoek van 90 graden maken, en bij de schoorsteen nog weer een hoek maken, om hem erop aan te sluiten.

                          Comment

                          • Nicle
                            Banned
                            Lucky Member
                            • Feb 2018
                            • 1130

                            #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door joremkrank
                            als je bloeihok en je droogruimte in de zelfde ruimte staan is het niet nodig om de lucht uit je droogtent naar buiten te blazen wel met in iedere tent een filter natuurlijk
                            Kan jij mij vertellen, of de afzuiger met filter 'G-Tools Buisventilator 680m³ met Filter 700m³' die ik ga gebruiken, de geur van cannabis voldoende onderdrukt, dat het alleen op de slaapkamer, wat de kweekruimte wordt, goed te ruiken is?

                            Ik wil namelijk niet capaciteit verliezen door 5 á 6 meter afvoerslang, die ook nog eens 2 bochten moet maken.

                            Comment

                            • Nicle
                              Banned
                              Lucky Member
                              • Feb 2018
                              • 1130

                              #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                              Ik denk dat je dan weinig capaciteit overhoudt.
                              Het is niet zomaar voor de grap dat we altijd zeggen, trek de slangen strak, hou ze zo kort mogelijk, vermijd bochten, 90graden bochten zijn uit den boze.
                              Dat klinkt inderdaad logisch.
                              Waar ik de kweektent neer zet, is achterin de kamer, en de schoorsteen, zit aan de andere kant van de woning.
                              Hij moet dan eerst door het plafond, dan een bocht maken, naar de schoorsteen toe, en om hem aan te sluiten een kleine bocht maken.
                              Ik kan namelijk de schoorsteen, bovenin afzagen, en heb daarop aansluiten.

                              Weet jij toevallig een mogelijkheid, waarbij je de geur van cannabis nauwelijks ruikt, in de kweekruimte zelf?
                              Ik wil namelijk niet capaciteit verliezen, dat gaat weer ten koste van de temperatuur in de kweektent, en de aanvoer van frisse lucht.

                              Comment

                              Bezig...