Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorstel

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: Voorstel

    Maar wat is het gemiddelde?

    Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
    Dat hangt er vanaf hoeveel je lowryder drinkt.
    Om te weten wanneer je water moet geven steek je je vinger in de aarde en voel je of deze nog vochtig is. Zoja, geen water geven. Als de aarde goed droog is mag je terug water geven.

    Denk er aan om potten met gaten vanonder te gebruiken!

    Peace

    Comment


      #32
      Re: Voorstel

      Er bestaat geen gemiddelde.
      Als ze klein zijn drinken ze weinig als ze groter zijn meer lol. Is afhankelijk van alle factoren rond de plant.

      Je moet niet elke dag dezelfde hoeveelheid water gaan geven ofzo, je moet dat aanvoelen.
      Je kan ook je pot wegen voordat je water geeft en daarna. Zo weet je ongeveer wanneer je pot droog staat.

      Peace

      Comment


        #33
        Re: Voorstel

        Ja maar ik ben niet elke dag thuis soms bijv in weekend ben ik bij mn vader of bij mn vriendin dus kan ik geen water geven.. Is anders niet zo'n automatisch sproeisysteem een optie?


        PS: Lampen zitten er bijna in

        Comment


          #34
          Re: Voorstel

          Wat betreft het automatische water systeem.

          Deze heb ik zelf besteld voor mijn verjaardag, omdat m'n ouders daar niet zo handig in zijn (mmm, wat zou ik krijgen? )

          Alleen maar goede dingen over gehoord:
          http://www.blumat.nl/

          Comment


            #35
            Re: Voorstel

            Zou deze goed werken?

            http://www.hewo.nl/test/art/10308.jpg


            En welke heb je zelf besteld?

            Oorspronkelijk geplaatst door Sammy
            Wat betreft het automatische water systeem.

            Deze heb ik zelf besteld voor mijn verjaardag, omdat m'n ouders daar niet zo handig in zijn (mmm, wat zou ik krijgen? )

            Alleen maar goede dingen over gehoord:
            http://www.blumat.nl/

            Comment


              #36
              Re: Voorstel

              gewoon een tropf blumat setje kopen op de site , ben ook van plan om een setje aan te schaffen met een grote ton 60 liter ofzo , is makelijker te verdunnen voor de ph en ec en het systeem is gewoon perfect , je geeft je plantjes precies wat ze nodig hebben .

              Comment


                #37
                Re: Voorstel

                Nee ik ga dat systeem niet aanschaffen hoor vind het niet zo super ..

                Kan ook gewoon een drainage slang half ingraven en dan op een timer zetten dat ie om de zoveel tijd water krijgt.

                Is veel goedkoper en ik heb geen 12 sensoren nodig aangezien ik zo'n kleine ruimte heb.

                Comment


                  #38
                  Re: Voorstel

                  Oja.. Mijn zelfgebouwde kast is bijna AF!!!

                  Ik moet alleen nog even scharniertjes hebben voor de deur en de bodemplaat en dat is ie klaar!
                  Ik ga dat morgen dus halen.

                  Hier zijn alvast de foto's:




                  Ja; Het lijkt of de middelste spaarlamp scheef hang maar dat is niet zo; Het lijkt zo omdat die witte ring niet helemaal recht op het schroefdraad zit.


                  Jup;; Alle naden afgeplakt met Duc-Tape voor eventueel vals licht tijdens het kweken

                  Comment


                    #39
                    Re: Voorstel

                    Leuk in elkaar geknutselt.
                    Had dit mss beter vroeger gezegt maar het is beter om je spaarlampen horizontaal te hangen.
                    Nu gaat er veel licht verloren dat naar de wanden schijnt.

                    Peace

                    Comment


                      #40
                      Re: Voorstel

                      Veel licht? Valt volgens mij heus wel mee hoor ook omdat de wanden wit zijn reflecteerd het een beetje

                      En Horizontaal had niet gekunt want de lampen moesten echt uit het plafond v.d. kast komen.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Smokey
                      Leuk in elkaar geknutselt.
                      Had dit mss beter vroeger gezegt maar het is beter om je spaarlampen horizontaal te hangen.
                      Nu gaat er veel licht verloren dat naar de wanden schijnt.

                      Peace

                      Comment


                        #41
                        Re: Voorstel

                        een drainage slang die je moet ingraven is veel duurder, slangetjes , timer pompje voor je vat en veel onnauwkeuriger en ook nog is storingsgevoelig

                        Comment


                          #42
                          Re: Voorstel

                          Het weerkaatst wel maar er gaat toch enorm veel licht verloren.

                          Peace

                          Comment


                            #43
                            Re: Voorstel

                            @Smokey; Achjaa; Te laat mee niks meer aan te doen

                            @Janjaap; Nee hoor, Drainage slang valt reuze mee zou je ook met een hele dunne naald zelf kunnen maken. Gewoon de drainageslang met een tuinslangetje doorkoppelen naar de timer en dan naar de kraan.

                            <Deze optie is natuurlijk alleen mogelijk als je een kraan heel dicht bij hebt.

                            Anders nog een optie:

                            Drainageslang koppelen aan een dompelpomp en de dompelpomp in een watervat doen met een timer erop


                            Ik ga voor de optie:

                            ''Drainageslang koppelen aan een dompelpomp en de dompelpomp in een watervat doen met een timer erop ''

                            --> Tja kijk het is dan wel wat onnauwkeuriger maar wel een stukje goedkoper; En storingen? Nee hoor, Gewoon zorgen dat het vat steeds vol met water zit. <--



                            GrtZ

                            Comment


                              #44
                              Re: Voorstel

                              ik zit altijd te kloten met water geven de ene keer drinken ze meer dan de
                              andere keer , en gaan de blaadjes slapjes hangen omdat ze te weinig water hebben , ik heb trouwens wel echt verschil gemerkt tussen soorten planten en water bv me early mistys kunnen heel slecht tegen water tekort na 2 uurtjes te weinig water gaan ze al slapjes hangen maar me kc33 x masterkush heb een proefje gedaan heb 1 2 weekje geen water gegeven , geen slap blaadje niks heel raar maar waar.
                              ideale vakantie plant dus

                              Comment


                                #45
                                Re: Voorstel

                                Haha oh oke dan.

                                Maarja ik ga dan toch deze kopen (3x):
                                http://www.hewo.nl/test/art/10308.jpg



                                Is toch wel de goedkopere oplosssing en voor dat prijsje maakt ook niet zoveel uit als het niet werkt; Altijd ergens anders voor te gebruiken.


                                Grtz

                                Oorspronkelijk geplaatst door janjaap
                                ik zit altijd te kloten met water geven de ene keer drinken ze meer dan de
                                andere keer , en gaan de blaadjes slapjes hangen omdat ze te weinig water hebben , ik heb trouwens wel echt verschil gemerkt tussen soorten planten en water bv me early mistys kunnen heel slecht tegen water tekort na 2 uurtjes te weinig water gaan ze al slapjes hangen maar me kc33 x masterkush heb een proefje gedaan heb 1 2 weekje geen water gegeven , geen slap blaadje niks heel raar maar waar.
                                ideale vakantie plant dus

                                Comment

                                Bezig...
                                X