Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hallo, Nieuw in kweken, gelieve wat hulp.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hallo, Nieuw in kweken, gelieve wat hulp.

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Als jullie de introductie pagina hebben gelezen, weten jullie dat ik nieuw ben in kweken . Zoniet, nou bijdeze dan ik ben dus nieuw in kweken. Ik heb nou de belangerijkste spulletjes in huis, alleen weet ik niet hoe ik dit moet installeren, en of me stopcontacten all dit aankunnen.

    Ik heb als volgt:
    400W lamp + Ballast
    Afzuiger 400m3/h + Carbon filter 360m3/h
    2 mini ventilators

    Nou is mijn probleem, dat ik geen ge-aard stopcontact in de kamer heb waar ik me tent wil neerzetten.. Dus wou ik een ge-aard haspel naar de kamer trekken vanuit de hal waar we wel een ge-aard stopcontact hebben. Kan dit en mag dit en is dit veilig?

    En dan als volgt: Kan ik me Ballast + afzuiger + 2kleine fan's op deze haspel zetten zonder dat er wat gebeurt?

    Ik heb graag wat advies nodig hoe ik dit alles kan oplossen.
    Alvast bedankt,
    StickArt

    #2
    Re: Hallo, Nieuw in kweken, gelieve wat hulp.

    ja denk dat het wel gaat maar zorg ervoor dat die haspel 100% is uitgerold anders gaat hij veel te warm worden

    en nooit een ander verlengsnoer op een andere gooien 1 keer verlengen max

    Comment


      #3

      Comment


        #4
        Re: Hallo, Nieuw in kweken, gelieve wat hulp.

        Ja altijd je haspel geheel uitrollen een gewikkelde haspel die belast word kan zijn warmte niet kwijt en je maakt er een magnetische spoel van. Gevolg kan zijn dat de isolatie wegsmelt en er kortsluiting ontstaat, brandgevaar dus. Die 3 x 2.5 is prima stuk beter dan die vorige kabel, kan de belasting goed aan. Zelf zou ik gewoon de benodigde lengte kabel halen en er twee degelijke stekkers opzetten. Je kunt het beste een siliconenkabel gebruiken deze kunnen goed tegen de warmte verschillen en de isolatie gaat niet brokkelen. Gebruik ook altijd kabelschoentjes! kost wel een paar eurocent maar wel zo veilig, gebruik je geen kabelschoenen kan er vij het aandraaien van de kroonsteentje gemakkelijk een deel van de draden afbreken waardoor er op dat punt er veel meer weerstand is en er flink wat warmte kan omstaan met gevolg een gesmolten stekker of kroonsteentje.

        Grtz

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: Hallo, Nieuw in kweken, gelieve wat hulp.

            Goedenmiddag allen,

            Nou heb ik alles aangesloten, en alles brand en draai .. (lamp + afzuiger)

            Ik heb een thermo hydro?(lv) meter in me tent staan en een kan met water.. Ik dacht ik laat even een uurtje testen, Nou is me thermo hygro meter al de hele tijd op 24,5c en 46% .. Volgens mij zit het wel goed met de temp, maar de LV is best wel laag? Voor het ontkiemen van me zaadjes direct (in jiffy, greenhouse) aarde heb ik begrepen dat de LV rond de 60% moet liggen? Hoe kan ik me LV opkrikken, zonder extra apparatuur (ben al overme budget heen, misschien later zo een ding halen) nodig heb?

            Groeten,
            Stick

            Comment


              #7
              Re: Hallo, Nieuw in kweken, gelieve wat hulp.

              zaadplantjes zijn veel sterker dan stekken omdat ze een penwortel hebben,dus die lage lv vinden ze niet zo erg.ps ontkiemen in een plastikzak onder de lamp gaat ook heel goed.,gewoon af en toe in de zak spuiten en klaar.

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: Hallo, Nieuw in kweken, gelieve wat hulp.

                  Bedankt voor de ontkiem tips moet wel lukken zo denk ik.

                  Ik snap alleen niet zo goed over de vaste kabel? Met de stekkerdoze in de kamer gaat het denk ik echt niet lukken, ik heb er niet echt verstand van en muren open breken gaat me alleen maar meer kosten. Ik zou verder niet weten wat ik zou moeten doen kwa stroom. En ik heb er over nagedacht om van een bestaande wandcontactdoos stroom te trekken maar leek me dat het op het zelfde neer kwam als haspel gebruiken?

                  Comment


                    #10
                    Elektriciteit

                    Er is op de forum een mooie verslag over alles wat betreft elektriciteit. Maar zal je het zo beknopt mogelijk proberen uit te leggen. Indien je wel wat lees plezier wilt kan ik je wel linken naar mijn kweekverslag. Heb vorig weekend zelf nieuwe kabel voorzien, en heb enige ervaring met elektriciteit.

                    http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...w-(Female-Sd.)Deze harde kabel is de standaard in de elektriciteitsvoorziening van een woning die moet voorzien zijn volgens de voorschriften van de bouw.
                    Last edited by Keep It Stupid Simple; 5 September 2010, 15:17.

                    Comment

                    Bezig...
                    X