Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DIY COB led lamp upgrade naar full spectrum

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Was wel laatst een test resultaat van een onderzoek waar de befaamde Bugbee bij betrokken was. Het paarse licht was in die test een paar procent efficienter dan 3000K COBs. Bij een kweek op vele vele vierkante meter kun je dat misschien terug zien, maar bij ons formaat kweek zit het ruim binnen de schommeling in opbrengst die je sowieso al zult hebben van kweek tot kweek.

    Ik heb mijn oude CXB3070's inmiddels zelfs op 350mA draaien. Elke halvering van stroom geeft je ongeveer 10% extra efficientie. Dat waren mijn oude CXB3070 AB COBs uit 2015, dus die hadden wel wat extra nodig om weer op een wat recentere efficientie uit te komen. Plus wat recentere CXB3070 AD die op gemiddeld 500mA draaien. 24 COBs op iets van 350W totaal.


    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

    Comment


      #17
      Oorspronkelijk geplaatst door Wietefras View Post
      Was wel laatst een test resultaat van een onderzoek waar de befaamde Bugbee bij betrokken was...


      ....24 COBs op iets van 350W totaal.
      Heb je toevallig nog ergens een link van die test?

      Met oude cobs toch nog die efficientie halen is natuurlijk wel mooi. Maar als ik de materialen en vooral de uren uit ga rekenen komt het voor mij niet uit. Maarja als je nog een berg cobs en koelers hebt liggen is het leuk om in elkaar te hobbyen, en de spreiding zal een stuk beter zijn.

      Comment


        #18
        Nee ik kan zo snel even geen link vinden, maar het onderzoek kwam ook langs op het Youtube kanaal van MIGRO. Zo'n "beste spectrum" video waarschijnlijk.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #19
          IMG_20181216_023339 (Large).jpg

          IMG_20181216_032604 (Large).jpg
          Attached Files

          Comment


          • ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Stoeltje eronder.

            Star Trek ouwe

          #20
          die plaatjes waarmee die koelers aan het frame hangen, wat voor materiaal is dat? waar haal je die?

          Comment


            #21
            Oorspronkelijk geplaatst door philly View Post
            die plaatjes waarmee die koelers aan het frame hangen, wat voor materiaal is dat? waar haal je die?
            Maat van mij werkt bij een bedrijfje waar ze graveer en snijlasers maken, daar kunnen we af en toe een beetje hobbyen. Ze zijn uit aluminium gelaserd.

            Comment


              #22
              Oorspronkelijk geplaatst door Hmmmmm View Post
              Helaas? Meeste mods willen toch zoveel mogelijk hosting kosten beperken? Maakt voor mij niet uit hoor, wil ze ook wel even op jd knallen als dat de voorkeur heeft
              Gooi ze maar gewoon op het forum hoor.

              ganjagast
              Kan je me een link van je topic sturen? Dan kan ik eens kijken wat er mis is.
              Veel gestelde vragen over het forum

              JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
              420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

              Comment


              • ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Heb zojuist even al mijn oude topics doorgenomen, tot mijn verbazing zag ik de foto's wel, zelfs foto's die ik had verwijderd destijds. Maar goed ben al blij dat ze er toch weer bij staan! Weet niet wat er is gebeurd, maar hoe dan ook bedankt
            Bezig...
            X