Actieve luchtinlaat nodig of niet

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • Schultenbrau
    Zaadje
    Nieuw Lid
    • Dec 2018
    • 4

    #1

    Actieve luchtinlaat nodig of niet

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers ik heb een vraag of luchtinlaat, ik sta op de startblokken om mijn eerste binnenkweekje te gaan doen. Ik heb een tent van 1x1x2 met een 600 wat led lamp. Een koolstoffilter met fan aangesloten aan een fan controller temperatuur is rond de 20 graden. Ik wil 9 af erin kweken. Het gene wat mij nog ontbreekt is een actieve luchtinlaat, moet ik deze nog aanschaffen of is die anders op te lossen of niet nodig? Groeten
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Raampjes van je tent open zetten zodat er lucht in kan (geen licht)
    Een aktieve inlaat is niet persé nodig.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • Weske
      Advanced Grower
      420 MemberMemberLucky Member
      • Dec 2018
      • 1237

      #3
      Je kan ook een slang neerleggen zonder aanzuiging.
      ala het goed is gaat door je afzuiging je tent naar binnen toe staan.
      dat betekend er druk van buitenaf op de tent komt,zodra jij een slang neerlegt word daar automatisch de lucht aangezogen omdat je in dichte tent nergens lucht binnen krijgt verder
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

      Comment

      • smoker2002
        Advanced Grower
        MemberLucky Member
        • Apr 2010
        • 1065

        #4
        zoals QnQ zegt raampje van je tent open zetten zodat er zuurstof ik kan meer is er niet nodig
        en nu actief lucht invoeren van buiten af als het zo koud is zijn je plantjes dood lol

        kweek al jaren met enkel het raampje /haasje open langs de zij kant van je tent enkel zorgen dat er in de kamer geen licht is als de planten slapen
        anders met het gaas open en je maakt licht in de kamer kunnen je planten wakker worden
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment

        • Rreppellsteeltjam
          Super Grower
          MemberLucky Member
          • May 2018
          • 1955

          #5
          Is afhankelijk van je temperatuur en vochtigheid.
          heb je al een testje gedaan met de lamp aan en geen afzuiging!?

          Comment

          • Rietslang
            Ultra Grower
            MemberLucky Member
            • Jul 2015
            • 2172

            #6
            Voor wat dient die test Rreppellsteeltjam?
            ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

            Comment


            • Rreppellsteeltjam
              Rreppellsteeltjam commented
              Editing a comment
              Je wilt weten of je temperatuur stabiel is of te hoog of te laag.
              Zet je lamp aan met afzuiging, als je een dimmer hebt kan je de afzuiging harder of zachter zetten.
              Is je temperatuur te hoog met afzuiging vol open, dan heb je een probleem.
              Je kan een grotere afzuiger nemen of een lichtere lamp of een actieve inlaat.

              Je moet dus problemen opzoeken en aanpakken voor je de plantjes er in zet!

              Een zogenaamde dry run dus.

              Ik had ooit eens 70°c , , dus maar een lichtere lamp genomen.
          Bezig...