Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe geluid dempen afzuiger afvoer buitenkant huis

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoe geluid dempen afzuiger afvoer buitenkant huis

    Korting op 420shop
    Ik heb een isobox houten kist welke redelijk stil is alleen stoor ik me aan t geluid buiten me huis, de geluid van lucht dat eruit geblazen word.
    De slang is aangesloten op een gat in de muur met aan t uiteinde een rooster. Uit die rooster word best hard lucht weggeblazen en dit ook hoorbaar is.

    In de muur steekt een plastic buis waar de lucht door gaat, zou ik daar iets in kunnen stoppen dat luchtdoorlaat zoals "carbonfilter" als ik die naam juist heb. Wat men gebruik om een kweektent lichtdicht te maken maar wel lucht doorlaten.

    of moet ik gewoon een fan controller kopen waar ik de voltage kan verlagen?

    #2
    Hier komt de geluid uit
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

    Comment


      #3
      Mischien de rooster wegnemen al dat een optie is. Je kan er een vuilbak of bloempot voor zetten zodat het niet opvalt.

      UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

      Comment


        #4
        Zo een rooster geeft heel veel weerstand waardoor het geluid beter te horen is .
        En ten tweede hoe groot is die buis in de muur is die kleiner dan je afvoerslang want ook hierdoor zal je meer weerstand en dus meer geluid hebben.

        Comment


          #5
          ik heb precies hetzelfde probleem , de diameter van de softbox is 20 cm maar de buis in de muur enkel 12.5 cm , Upheavel , wat je kunt doen is een soort zelfgebouwde demper te maken buitenshuis met baksteen en hetzelfde principe als de dempers die je kunt kopen , ofwel 1e inmetsen verticaal en zoals Green Mamba zegt een bloembak of minivijver met waterloopje ofzo plaatsen . ik heb nog niks gebouwd maar zal dit binnenkort doen .
          Cannabis is een plant, en planten dienen de mens tot voedsel.

          Comment


            #6
            Een waterloopje is ideaal. Dat maakt ook nog wat geluid om te camoufleren maar brengt natuurlijk wel wat werk en kosten met zich mee.
            Als vorige genoemde geen goede opties zijn dan zal je binnenshuis moeten gaan uitblazen en een degelijke filter voorzien zoals ik moet doen.

            UPDATE 19/5/19 Green Mamba's eerste kweek LED

            Comment


              #7
              Ad usum proprium!

              Comment


                #8
                Green Mamba dit ga ik morgenmiddag gelijk proberen. Ben benieuwd hoe t zal zijn,
                binnenhuis blazen is geen optie ben blij dat de ventilatie rooster aanwezig is in de muur anders had ik een houten contructie voor t raam moeten maken. Dat zou opvallen en zou zonde zijn gaat om 3 plantjes op 120cmx120cm.

                Nonsense diameter van t gat in de muur is inderdaad kleiner denk rond de 12cm.

                ganjagast ik moet een controller sowieso aanschaffen alleen pas in februari omdat ik meteen iets goeds wil kopen. Zit nu ook nog maar in de 1e week, voor nu wil ik het goedkoper oplossen.

                Comment


                  #9
                  met een dimmer kom je nu het snelste weg,want het is winter.beste oplossing maak van heel de zooi foto,s meet de dia van de afvoer en van je box goed op en stap een goede growshop binnen.die kijken nergens meer van op
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Ik heb voor nu het roostertje eraf gehaald en man wat een verschil in geluid nu nog een dimmer aanschaffen en ik ben klaar. Spijtig dat ik geen video kan uploaden om te laten horen maar maakt echt verschil nu

                    Green Mamba en Nonsense bedankt voor de tip

                    ondertussen is t wel schoon daar
                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 1 photos.

                    Comment


                      #11
                      duim-omhoog-AuditZ.png

                      Comment

                      Bezig...
                      X