Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Instellen Dimlux apparatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    newhobby dat betwijfel ik nu.
    Heb een meetapparaat gekocht, en hij komt veel te laag uit.

    Volgens Dimlux moet die op 30% zitten op 50-80 volt, en bij mij zit die maar op 35%.
    Ik denk dat de Aux fan kapot is.
    Attached Files

    Comment


      #32
      Beetje balen allemaal.
      Die Aux/Fan is gewoon kapot.
      Daarom dat de softbox pas begint met draaien op 79%.

      Nu weer wachten op de technische dienst van Dimlux, wat de vervolgstappen zijn.

      De Gorilla kweektent is volgende week toch niet op voorraad, kreeg dat vandaag door.
      Wat een pech zeg haha.

      Comment


        #33
        newhobby heb jij toevallig zo'n meetapparaat?
        Zo ja zou je ff snel een meting kunnen doen op 30% ventilatorstand, hoeveel volt die bij jou aangeeft?

        Comment


          #34
          Ik zal vanmiddag is kijken grt

          Comment


            #35
            Ja graag.

            Dit zegt Dimlux:
            Elke ventilator werkt al bij gemiddeld 60-80V soms zelfs 50V, bij jou dus pas bij meer als 100V wat zeer ongebruikelijk is. De oplossing is om de minimum speed zo af te stellen dat de ventilator eerder begint te draaien. De minimum speed dient dus op de hoogte stand gezet te worden of in ieder geval dat de fan nog draait op de laagste stand.

            De afwijking in dit verhaal is de fan, nogmaals elke ventilator dient te draaien onder de 100V, dat dit niet gebeurd ligt dus aan het type ventilator en niet aan de fan/aux box.

            -

            Nu is het weer ingewikkeld, want de winkel waar ik hem gekocht heb, die reageert vanmiddag per email.
            En die zegt dat de softbox eerst naar de fabrikant moet, maar ik wil natuurlijk meteen een nieuwe goede mee krijgen.

            Comment


              #36
              Raar verhaal.
              Mijn softboxen starten ook niet op bij 60-80V

              Draaien oke dat doen ze wel.
              Maar opstarten is een ander verhaal.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #37
                Ja precies, dat is het ook niet.
                Dat komt denk ik door de Maxi controller, die geeft het denk ik anders door aan de Aux/Fan.

                Maar bij mij is het heel duidelijk de softbox die het probleem is.
                Als ik een gloeilamp aansluit, werkt die prima met dimmen.

                Ik baal er wel van, al dat gedoe, hij was al zo mooi opgehangen.

                Comment


                  #38
                  QnQ newhobby Ik ben nog wat dieper wezen graven, en ik kom dit tegen:

                  Als ik in de softbox kijk, zie ik staan het merk Airfan, en ik had besteld 'Nicotra in MDF softbox 1000m3'.
                  Ik heb dus een goedkope softbox gekregen dan ik had besteld bij Online Top Garden.
                  Daarom werkt het dus ook niet.
                  De rest van mijn set is van hoogwaardige kwaliteit, en baal dat ik een goedkope softbox heb gekregen, die ik niet besteld had.

                  Ik voel mij opgelicht, met de softbox.

                  Comment


                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Als smoes hebben ze deze week zieke medewerkers, maar volgende week kan je er terecht.

                  • newhobby
                    newhobby commented
                    Editing a comment
                    Snap dat je je opgelicht voelt daarmee en zou hier ook zeker aktie op ondernemen..!
                    Ik heb nog even geen tijd gehad om te meten..
                    Zag trouwens wel dat jij een andere fan/aux box hebt waarschijnlijk een nieuwere!
                    Bij mij staat dat 1.3 we niet op.

                    Suc6 met je softbox

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    newhobby thanks! Je hoeft het niet meer te meten, de Dimlux apparatuur werkt zoals het hoort.
                    Het is de softbox, en dan ook nog eens een goedkopere dan ik besteld had, terwijl ik veel geld heb uitgegeven daar, valt mij tegen.
                    Bel ze morgen uiteraard.

                  #39
                  Volgende week ga ik ernaar toe, om een nieuwe softbox uit te kiezen.
                  Die moet dan wel besteld worden, hopelijk heb ik die dan gauw in huis.

                  Even een vraagje ter zijde:
                  Ik ga de meters vanavond ijken.
                  Beginnen jullie met ze te spoelen met gedestilleerd water, en dan met bijv. keukenpapier afdrogen?
                  Ik had gelezen dat de poeders niet goed zijn om te gebruiken, en ik heb ook 3 soorten ijkvloeistof gekocht.
                  Dit is natuurlijk een vraag voor de kwekers die op water kweken.

                  Comment


                  • newhobby
                    newhobby commented
                    Editing a comment
                    Kun je miss delen wat de reactie van de GS was toen je zij dat je de verkeerde softbox had gekregen?

                  • Nicle
                    Nicle commented
                    Editing a comment
                    Ze noemen het spijtig dat de Airfan niet naar wens is, en dat de prijs en kwaliteit hetzelfde is van de Nicotra, en dat de levering van de Nicotra definitief is gesloten.
                    Dit hadden ze gewoon netjes moeten aangeven, want ik heb deze niet besteld en betaald, daarnaast is die ook nog eens defect. En ik kan langskomen om een andere softbox te vergelijken, die opnieuw besteld moet worden. Is niet van GS, maar OTG.

                  • newhobby
                    newhobby commented
                    Editing a comment
                    http://bfy.tw/MRH3

                  #40
                  QnQ ik vind het leuk dat steeds de titel onder je naam verandert.
                  Maar soms denk ik, dat vind ik een leuke, en dan is de volgende wat minder mooi

                  Comment


                    #41
                    Oorspronkelijk geplaatst door Nicle View Post
                    ...Dit is natuurlijk een vraag voor de kwekers die op water kweken...
                    Hoezo natuurlijk ?

                    Mja, dan maar wachten op een waterkweker.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                    • Nicle
                      Nicle commented
                      Editing a comment
                      Ja joh prima.

                    • QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Nou, het zit zo, die pH meter staat altijd in bewaarvloeistof. Die mag nooit droog staan.
                      Dus als je die wil calibreren moet je eerst ff dat KCL (bewaarvloeistof) eraf spoelen.
                      Met demi water of kraanwater, en dan droog ik 'm af en kan het beginnen.
                      Daarna weer afspoelen, afdrogen en terug in bewaarvloeistof.

                      De EC meter bewaar je droog, dus die hoef je niet eerst af te spoelen.
                      Onder voorbehoud dat je 'm schoongemaakt hebt na gebruik natuurlijk.

                      Dat is mijn antwoord op je vraag.
                      Volgens mij is er geen verschil tussen calibreren van meters of je nou op aarde of water kweekt.

                    • Nicle
                      Nicle commented
                      Editing a comment
                      QnQ bedankt voor de info.
                      IK heb de Bluemonitor geijkt, en die stond meteen al goed.
                      De losse PH meter moest ik bijdraaien, maar is nu ook in orde.

                      Alleen de losse EC meter kwam ik nog niet uit, wel op die van de Bluemonitor.
                      Morgen neem ik daarvoor even de tijd.

                      Ik spoel het trouwens af met gedestilleerd water.
                      Ik merk wel meteen het verschil tussen een kwalitatief product zoals Bluemonitor, dan meters uit die volgens mij in China gemaakt worden.

                    #42
                    Oke terug on topic maar weer
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #43
                      Kan pas verder als het rond is met de softbox & kweektent.
                      Die Gorilla kweektenten zijn lastig te krijgen.
                      Beetje jammer dat ze dan niet meer gaan produceren.
                      Volgens mij zijn die van Mammoth ook goed, maar Gorilla is meer mijn smaak.
                      Hopen dat ik gauw 1 kan krijgen.

                      Comment


                        #44
                        QnQ newhobby Wat is jullie mening over een kweeklamp 600 watt HPS met boost tot 720 watt, hoeveel m3 een afzuiger hiervoor volstaat?
                        Kreeg vandaag de vraag of 1000 - 1200m3 niet veel te veel is voor een kweektent van 120 x 120 x 210 cm.
                        De afstand dat de luchtslangen moeten afleggen is sowieso onder de 10 meter.
                        De droog- en kweektent worden op dezelfde softbox aangesloten; mooi beide in 1x afvoeren.

                        Alleen in de zomer ga ik kweken met een led lamp die 280 watt verbruikt.

                        Comment


                        • QnQ
                          QnQ commented
                          Editing a comment
                          Je kan nooit teveel hebben, wel te weinig.
                          Op 40-50% en de afstand erbij, niks mis mee.

                        • Nicle
                          Nicle commented
                          Editing a comment
                          Ik ga dan voor 1000m3 aangezien dat de hoogste is die ik bij die winkel zie kwa MDF softboxen.

                        #45
                        Nicle Ik zou zelf eerder voor een 750-1000m3 gaan dit moet ruim voldoende zijn.
                        Ik snap dat je je tent en droog tent op 1 soft box wilt aansluiten alleen denk ik dat je je daar niet blind op moet staren..! Een klein tentje met meest simpele buisafzuiger, filter en fancontroller doet prima ze werk de droogtent staat toch maar een week of 2-4.

                        en kun je niet beter een kweekverslag aanmaken? Je hebt namelijk erg veel vragen welke dit topic vervuilen.

                        Grt

                        Comment

                        Bezig...
                        X