Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Instellen Dimlux apparatuur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Ik ga een kweekverslag maken, maar dat kan pas als ik alles in huis heb, dus nog even geduld.
    Bij die kleine droogtent 60x60x150cm moet ik er ook aandenken dat die naar binnen wordt gezogen.
    Het is maar goed dat de cannabis er alleen via de zijkant eruit kan, anders kan die nog weleens opgezogen worden haha.

    Voor de kweektent wil ik extra palen halen, zodat de wanden niet (of veel minder) naar binnen gezogen worden.

    De softbox wil ik laten draaien tussen de 30 - 60%.
    Dan is het 300m3 op 30% toch, als je uitgaat van een 1000m3 softbox.
    Last edited by Nicle; 23 February 2019, 02:00.

    Comment


    • newhobby
      newhobby commented
      Editing a comment
      Je kan je verslag toch al gewoon beginnen! Opbouwen en voorpret is ook leuk om te zien hoe andere dat doen!

      Je moet er ook rekening mee houden dat die kleine tent kleinere slang openingen heeft.

      i.p.v. palen voor de zijkant kun je ook zorgen dat er genoeg lucht naar binnen kan komen

    #47

    Comment


      #48
      ...Je kan je verslag toch al gewoon beginnen! Opbouwen en voorpret is ook leuk om te zien hoe andere dat doen...
      Als het hier nou niet meer over "het instellen van Dimlux apparatuur" gaat kun je inderdaad beter zoiets doen.
      Bijvoorbeeld iets als "Voorbereidingen op de kweek" ofzo...
      Dan heb je een topic waar je kunt babbelen over allerlei dingen en tussendoor vragen stellen en foto's posten en vanalles...omdat het een algemeen onderwerp is.

      Nu maak je specifieke topics aan, zoals bijvoorbeeld deze, daar is ook niks mis mee (zeker niet) maar dan is eigenlijk alles wat niet over het onderwerp gaat topicvervuiling, en dat wil ik graag voorkomen

      Thanks
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #49
        Nou bij het magazijn geweest, en de softbox is niet degene die kapot is, maar de Maxi controller en/of de Aux/Fan.
        Dat teleurstelt mij.
        Het zijn dure producten van Dimlux, en ik verwacht hoogwaardige kwaliteit.

        Comment


          #50
          Het is niet eens een winkel joh.
          Net als bij Greensell.
          Puur een magazijn.

          Zij kopen het alleen maar in, en verkopen het door.
          Stelt verder niets voor.

          Comment


            #51
            Heb je de hele set mee gehad of alleen de softbox..? En heb je alles getest?

            En dat het een loods is i.p.v. een winkel is vrij logische bij een internetshop toch..

            Comment


            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Softbox, Maxi controller + Aux/Fan

            #52
            Dusse...heb je nou een nieuwe Maxicontroller gehad of moet je op reparatie wachten ?

            Dat is het verschil tussen goeie en slechte service.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


            • Nicle
              Nicle commented
              Editing a comment
              Zojuist de apparatuur retour ontvangen. Geen nieuwe, maar dezelfde. Vandaag uittesten, of het nu wel goed werkt.

            #53
            Het werkt nu wel de softbox in verschillende percentages/sterktes instellen.
            Ik vind de afzuiging in de kweektent zeer minimaal als ik de softbox op 100% heb staan.

            Ik vraag mij af of dit normaal is, omdat die wel de warmte moet afzuigen, net als de geur, en frisse lucht moet aantrekken.

            Kan het komen door het weer?
            Het waait hard, en ik hoor soms een verschil in sterkte van de softbox, terwijl die op 100% staat.

            De luchtslangen zijn namelijk aangesloten op een dakpijp.

            Comment


              #54
              En die dakpijp is zeker 110 of 125 rond schat ik en je softbox was toch 1200 m3 ?

              Comment


              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                Die pijp is te klein om 1200 m3 door te jagen daarom zal je weinig onderdruk ondervinden

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Bedankt dat wist ik niet.
                Dat wordt even prakkiseren wat ik ermee doe.
                Kan niet zomaar in het dak gaan boren.
                De luchtslang is 254 mm van de kweektent.

              • Nonsense
                Nonsense commented
                Editing a comment
                tip : Kistje onder het dakraam timmeren gat erin maken flens erop en je kan je slang aansluiten en naar buiten blazen

              #55

              Comment


              • beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Oh en effe nagevraagd, praktisch alle elektronica is dus idd gelijkstroom en uwe meter staat op wisselstroom, wat enkel het uit stopcontact komt. Dus die meting is niet juist om mee te beginnen.

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Bedankt voor je opmerkingen.
                Dat kan ik nou weer waarderen.
                Je kunt dus best hulpvol en aardig zijn

                Ik ben net druk geweest met de apparaten te monteren, begint echt een mooie kweekkamer te worden
                Ff pauze, en ga straks absoluut het filmpje bekijken.

              • Nicle
                Nicle commented
                Editing a comment
                Het filmpje had ik al gezien, maar toch bedankt.
                In dat menu met bovenin Fan en onder Temp, kan ik wisselen tussen de 30 en de 100%, waarop de fan reageert.

              #56
              Waar naartoe laten jullie de afvoerslang van de softbox leiden?
              Ik dacht een mooie oplossing te hebben gevonden met een dakleiding.

              Comment


                #57
                Heeft er iemand een Maxi controller die weet of je nou de Fan of temperatuur afstelt, in het menu met bovenin Fan en daaronder Temp?

                Bij mij kan ik tussen 30 en 100% dit instellen, en daarop reageert mijn softbox: hoe hoger het percentage, hoe harder die draait.
                Ik merk alleen wel op dat het vanaf 80% er niet op lijkt dat die harder gaat draaien, dan wanneer die op 100% zit, en onder de 40% doet die volgens mij niks.

                Dat kan erop duiden, dat het toch niet de softbox is die je in procenten afstelt.

                Comment


                  #58
                  Volgens mij zit ik wel goed.
                  Zo ging het namelijk ook in de winkel, waarbij die softbox ook niet juist reageerde.
                  Daar werd gezegd, dat het niet aan de softbox ligt, maar Dimlux apparatuur.
                  En volgens mij doe ik het nu ook goed, en wijkt de apparatuur af.

                  Alleen is de afzuiging totaal niet zo sterk als verwacht.
                  Toen ik er nog geen luchtslangen op aan had gesloten, ging die mij toch hard op zijn maximum.

                  Hoe voeren jullie de filters af eigenlijk?
                  Die van mij is veel te groot voor zo'n ondergrondse container lol.

                  Comment


                    #59
                    Probleem opgelost.
                    Het was de aansluiting op de dunne dakleiding.

                    Ik heb de luchtslang er nu gewoon vrij onder gelegd.
                    Je ziet nu ook duidelijk dat de kweektent naar binnen wordt gezogen.

                    Weet iemand of de filters zo goed werken, dat er geen enkele geur vrij komt van de cannabis aan de uitstoot kant van de softbox?

                    Comment


                      #60
                      Ik wil een badkamerventilator aansluiten op de dakleiding.
                      Die is 11 cm diameter vanaf de buitenkant.
                      Binnenkant is die 10,5 cm.

                      Is hiervoor 10 cm diameter een goede badkamerventilatie?
                      Of moet dit om de buitenkant?
                      Last edited by Nicle; 9 March 2019, 00:12.

                      Comment

                      Bezig...
                      X