Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Afzuiger + Filter past maar net

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Afzuiger + Filter past maar net

Korting op 420shop
    Hey iedereen!

Ik heb net mijn tent en alle andere meuk aangekregen, maar ik heb mij laten vangen aan de tekeningen van het product.
    Die filter is echt gigantisch en de ram afzuiger (500m) is ook best groot!
    Ik heb het allemaal zo intensief liggen opzoeken en dan ben ik die afmetingen vergeten te checken.

Nu, kan ik die filter en afzuiger net in mijn tent krijgen met nog een dikke 5-10cm ruimte over. Maar nu was ik aan het denken dat dat egienlijk wel heel goed uitkomt, want ik ben ook de combiconnect vergeten (combinatie ongeduld en willen starten is niet goed voor mij!!) maar nu was ik aan het denken om die afzuiger, het stuk waar de lucht uitkomt gewoon door die uitlaat te laten blazen, dus die tentuitlaat vastknopen aan die afzuiger en dan dat knoopje goed dichtmaken rond de afzuiger zelf.. Zou dat werken denken jullie of misschien best nog een 10cm combiconnect en die slang echt een stuk door die uitlaat laten gaan? Want anders gaat die afzuiger niet helemaal uit de tent als je begrijpt wat ik bedoel, dan blijft het wat in dat uitlaat zakje hangen.

Hoop dat het wat duidelijk is

Het is eigenlijk wel de bedoeling dat de lucht die uit je tent komt naar buiten gaat of naar een andere (grote) ruimte, anders ga je steeds dezelfde lucht weer in je kweekruimte trekken waardoor de temperatuur en LV oploopt in de hele kamer.
    Op een grote zolder gaat het nog, maar bijvoorbeeld in een klein slaapkamertje van 12m2 loopt het snel op.

Alles in de tent is het mooist, zoals je van plan bent. Voor even kun je het wel zo aanzetten, dan bestel je de slang en kan je die er straks zo aansluiten. (vergeet de slangeklem niet)

Er zijn wel meer mogelijkheden eventueel.
    Afzuiger kan ook buiten de tent, afzuiger en filter kunnen zelfs buiten de tent als het moet.
    Tis maar net hoe het uitkomt bij je. Passen, meten en proberen.
    Last edited by QnQ; 19th February 2019, 10:51.
    Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~BuitenQweeksels ~

Comment

Ja daar ben ik inderdaad net bang voor, dat als ik dat "uitlaat zakje" toeknijp dat er toch nog wat lucht naar binnen trekt. Maar dacht dat de afzuiger het wel naar buiten zou blazen. HIeronder een schets.
      Ik heb best een grote zolder ik denk dat het iets is van +/- 36m

Het liefst alles in de tent omdat die afzuiger zelfs op 30% nogal wat blaasgeluid maakt dus in de tent zelf zal dat misschien wat minder opvallen.
      Heb een halve dag gepakt se, dus ik kan er een namiddagje aan werken.

Maar goed, ik denk dat ik dan gewoon nog een klein stuk combiconnect er ook nog aan vastmaak dan kan ik het effectief naar buiten laten blazen ipv in dat knoopgat waar misschien een deel van terug naar binnen ontsnapt. Beter het zekere voor het onzekere.

Comment

Ik heb het nu even gedaan zoals in tekening 1 en dan uitlaat goed aangespannen rond de afzuiger, lijkt me wel te werken.. Ik denk wel dat het na verloop los gaat komen dus ik ga er toch nog een stukje slang laten uitkomen zodat het zeker niet in men tent kan komen. Maat heeft nog 5 meter liggen, dus daar kan ik gratis wel 20cm van krijgen, meer heb ik niet nodig.

De tent staat vlak naast men raam die altijd openstaat, wordt mijn zolder dan voldoende verlucht of moet ik echt uit die raam gaan blazen? Want dat gaat hier niet lukken, kan ze nog wel meer richting raam laten blazen met wat meer slang.

Enkel, ik vroeg me altijd al of hoe die passieve inlaat werkt, en nu merk ik dat met die jardin tenten als je dat venster openzet, dan is dat ook gewoon open = licht binnen van buitenaf..
        Ik heb al iets gelezen van koolstof doeken ervoor hangen en heb dingen gelezen als een paar slangen met een S bocht ervoor (voor licht) of gewoon actieve inlaat.
        Wat raden jullie aan?

Tent trekt nu wat vaccuum, afzuiger staat maar op 30% nu en men temp is na een hele dag leds draaien stabiel 26

Dak er goesting in hem gvd

Comment

• QnQ
          QnQ commented
          Editing a comment
          Zet de tent met het open raampje tegen een muur.

als je raam altijd openstaat zal het met het licht uit wel beetje koud worden of niet?en als je geeneens een afzuiger goed kan ophangen ,ben ik bang dat deze hobby niet iets voor je is.
        verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Bedankt voor je input Jorem!

QNQ: Ik kan die tent nog tegen de muur zetten. Dan staat hij in een hoekje op de zolder en ook niet meer in het zicht net naast men zolderraampje.

Nu hoop ik wel dat ik dan niet steeds diezelfde lucht terug men tent in zuig en dat het allemaal voldoende ventileerd. Wij hebben ook zo'n ventilatie systeem in huis, In elke kamer van gelijkvloers en 1ste verdiep is zo'n rooster gemonteerd om te ventileren. Zou dat zuigen van de lucht door het ventilatiesysteem ook wat van men zolder mee wegtrekken? Dan heb ik combinatie van dat en een open raam.
          Ik gok dat het wel gaat lukken. Als ik meeldauw heb dan weet ik dat het niet genoeg verlucht is!

Comment

• QnQ
            QnQ commented
            Editing a comment
            Je hebt mogelijkheden genoeg dus ik denk gewoon maar alles opbouwen, en dan eens een middagje alles aan en dicht om te zien wat de temperatuur doet.

Footer Left Ad

Collapse
        Bezig...
        X