Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke afzuiging is nu het best/stilst ?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Welke afzuiging is nu het best/stilst ?

    Korting op 420shop
    Ola muchachos !

    Ik weet dat die vraag al 1001 keer is gesteld maar toch is hier nog steeds geen duidelijkheid over Optie 1:





    -Softbox met een aan rubbers hangende Torin Sifan slakkenhuismotor in een kist van 18mm MDF met flensmaat 160mm https://www.greensell.nl/a-23367597/...l/#description


    Optie 2:https://www.greensell.nl/a-41843737/...3/#descriptionOptie 3:https://www.ventilatieland.be/artike...160-ec-01.html

    Moest ik hiervoor gaan maak ik er zowiezo zelf een softbox rond want dit lijkt mij de luidste optie van de 3.




    Alle links die ik er heb bijgezet zijn enkel indicatief om duidelijker te maken waarover ik het heb.

    Moesten jullie shops of merken weten die beter zijn laat het mij dan alsjeblief weten

    Denk dat ik zo wel compleet genoeg ben geweest (moest dit niet het geval zijn let me know) en wil jullie in ieder geval al bedanken voor jullie aandacht en hoop dat we er samen uitkomen.




    Greetz !

    El Magico BXL





    Last edited by WillyWally; 27 March 2019, 11:59. Reden: schrijffoutje

    #2
    Ik zou persoonlijk zelf voor optie 1 gaan!
    Deze heb ik ook een houten softbox met 500m3 torin slak. Deze icm een variac gaat heerlijk stil zijn!
    https://elektronica-online.nl/product/variac-500-watt-12355.
    Samen met een frequentie regelaar moet het ook erg stil zijn hier heb ik zelf geen ervaring mee maar deze regelaar zou ik kiezen als ik mijn dimlux aux/fan box zou vervangen: https://www.rajatrading.nl/cli-mate-...-regelaar.html

    waar je de softbox het beste kunt kopen durf ik niet te zeggen ik zelf rij altijd naar 123tuintechniek waar ik super wordt geholpen.

    Voor de variac zou ik op marktplaats kijken naar een 2de handse dingen gaan een leven lang mee!

    Als je eventueel voor de frequentieregelaar zou gaan zou ik een GS zoeken waar ze En de softbox en de regelaar hebben, die opbellen voor een deal en ze daar dan fysiek op gaan halen om ze ook meteen te proberen. Weet je meteen of je er blij mee bent!

    Suc6

    Comment


    • Jura
      Jura commented
      Editing a comment
      Hallo

      de afvoer van de lucht in je tent komt die in de ruimte terecht of word deze rechtstreeks naar buiten afgevoerd ?

    #3
    Ja begin als ik iedereen zo hoor lijkt dat uiteindelijk toch het beste... ben er zelfs over aan het denken om hem zelf te maken zodat ik zeker ben dat hij degelijk in mekaar steekt want dat verschilt ook nogal van shop tot shop en te weten komen welke de degelijke verkoopt lijkt blijkbaar onmogelijk.
    Heb een shop gevonden die de S-Vent heeft in softbox maar of die even goed is als een Torin...
    Ga hem in het begin dimmen met een variac (heb ik al) en nadien zien we voor welke tempgestuurde dimmer we gaan.
    Bedankt voor de hulp in ieder geval !

    Comment


      #4
      Misschien kun je hier wat vinden?
      Aan zoekfunctie hebben veel mensen profijt!

      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...elevance%22%7D

      Comment


        #5
        sorry was niet de bedoeling om dit bericht bij comment te zetten


        de afvoer van de lucht in je tent komt die in de ruimte terecht of word deze rechtstreeks naar buiten afgevoerd ?

        Comment


        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          No worries
          Ja spijtig genoeg wel... vrees dat ik uiteindelijk geen keuze ga hebben dan een airco in de ruimte te plaatsen.

        #6
        Torin en s-vent zijn van gemiddelde kwaliteit he.
        Zoek eens naar ebm-papst, en dan zoek je de grootte die je wil met het laagste toerental, die maken het minste geluid.
        Deze zijn wel wat duurder.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


        #7
        hoeveel m3 is de ruimte is er een raam

        Comment


        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          Last edited by WillyWally; 27 March 2019, 16:53. Reden: iets vergeten te melden

        #8
        als je een airco in de ruimte plaatst zal je ook moeten zorgen dat er geen externe warmte in de kamer komt anders gaat deze constant draaien en dat is zeer duur

        Comment


        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          Ja dat is altijd zo met airco he.
          Nu moest ik er 1 plaatsen is dat waarschijnlijk niet meer voor deze zomer.

        #9
        dus de meeste warmte zal van het dak komen niet van het raam dat is moeilijker

        beshrijf mij eens het raam heb misschien een oplossing om de afvoer van je tent naar buiten te leiden

        Comment


        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          Bestaat uit 3 delen, de 2 op de zijkant draaien open als een deur en die in het midden is een kiepraam.
          Ben benieuwd naar je oplossing want die kamer staat redelijk vol

        #10
        als het een leefruimte is gaat het waarschijnlijk niet lukken

        Comment


        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          Slaapkamer... binnen een aantal jaar verhuis ik en heb ik een aparte ruimte om te kweken? word alles stukken makelijker.
          Maar zeg maar je oplossing hoor je weet nooit dat het kan dienen.

        #11
        probeer foto te plaatsen maar lukt me niet HELP

        Comment


        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          Kijk onderaan in QnQ z'n handtekening "Howto: meerdere foto's uploaden en tussen je bericht plaatsen"
          Rechts bovenaan dat foldertje wanneer je een bericht plaatst als ik me goed herinner.

        #12
        IMG-0120.JPG

        Comment


        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          En dat dan in je raam plaatsen veronderstel ik.

        #13
        toch gelukt

        dit maak je op maat voor in je raam te steken en kan je de afvoer op aan te sluiten

        Comment


        • WillyWally
          WillyWally commented
          Editing a comment
          Had al aan zoiets gedacht maar gaat spijtig genoeg niet in mijn geval, zal wel zien als de moment zover is 1 ding per keer anders word ik gek lol

        #14
        OK

        Grts

        Comment


          #15
          Hey

          nog iets vergeten zeggen de S&P TD-SILENT Buisventilator

          is een zeer goed en stil toestel met een Flexibele geluiddemper erbij is hij fluister stil http://www.ventilatieshop.com/flexib...entilatiebuis/
          deze site is de goedkoopste


          Comment


          • WillyWally
            WillyWally commented
            Editing a comment
            Denk niet dat die het gaat worden
        Bezig...
        X