Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

afzuigvraagstuk wegens te warm..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    afzuigvraagstuk wegens te warm..

    Korting op 420shop
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 5 photos.

    #2
    huidige filter wsl 1000 kuub en afzuig dan wsl 1500?

    dus misschien moet ik de inlaat gewoon naar 500 kuub/ uur opdrijven en de slangen wat korter maken?

    Comment


      #3
      Aanzuig verse lucht zeker onderaan
      en van buiten aanzuigen
      op de zolder zal het altijd warmer zijn

      Comment


        #4
        Jij blaast jou warme lucht uit tegen de velux en daar zuig je onder verse lucht aan zover ik kan zien??

        oftewel de warme lucht word tegen de velux geblazen en je zuigt ook daar weer verse lucht aan...ik zeg dat je de uitlaatlucht ook weer aanzuigt zo.

        Kan je de uitlaat niet anders laten gaan of de inlaat ik denk echt dat daar het probleem zit
        Last edited by Weske; 24 May 2019, 21:15.
        Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

        Comment


          #5
          Precies Wes.
          Die uitgeblazen lucht gaat zo de tent weer in.
          De uitblaas moet naar buiten en de inblaas kun je van zolder halen of desnoods van tussen de vloer of andere ruimte.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

            Comment


              #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Weske View Post
              Jij blaast jou warme lucht uit tegen de velux en daar zuig je onder verse lucht aan zover ik kan zien??
              die kleine afvoer is van mijn kweektent....

              Comment


              • Weske
                Weske commented
                Editing a comment
                Dan word de lucht nog aangezogen die je uitblaast

              #8
              De eerste foto is dat je afvoer en aanzuig ?

              Comment


                #9
                wat je ook kunt doen is voor het volledige dakvenster gat een isolatie plaat bevestigen met daarin gat voor afvoer zodat de warme lucht niet kan terugkeren naar de zolder
                dit hetzelfde doen met aanvoer verse lucht
                voor zover ik begrepen heb zitten beide op verschillende plaatsen ?

                Comment


                  #10
                  Yeah, er staat nu een plaat gedeeltelijk tegen het raam. Die twee gaten zijn beide uitlaten.
                  Die plaat moet inderdaad wel het hele raam goed afsluiten anders gaat de warme lucht gewoon terug de zolder op.
                  Als dat goed afgesloten is kun je de verse lucht gewoon uit huis trekken, dan warmt het niet meer op.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #11
                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Yeah, er staat nu een plaat gedeeltelijk tegen het raam. Die twee gaten zijn beide uitlaten.
                    Die plaat moet inderdaad wel het hele raam goed afsluiten anders gaat de warme lucht gewoon terug de zolder op.
                    Als dat goed afgesloten is kun je de verse lucht gewoon uit huis trekken, dan warmt het niet meer op.
                    hallo, plaat is volledige afgesloten hoor, was enkel voor foto.

                    Maar ik heb het gevonden, mijn tent staat op vier plaatsen met de ritsen de helft open, zou het dit niet kunnen zijn? dat ik dus eigenlijk 50% warme lucht vd zolder meetrek? Als ik het goed voor heb moet ik 100% lucht v buiten nemen als het te warm is hehe? dan denk ik nog een aanzuig nodig te hebben, ik heb nu de helft geoogst, ik kan wat experimenteren....

                    hier is nog een vraag: ik heb waarschijnlijk een afzuiging van 1500 kuub en en een filter van 1000 kuub, gaat de afgevoerde hoeveelheid lucht vegroten als ik er een filter van 1500 kuub aan hang? of gaat die gelijk blijven?

                    ik ben net enkele foto's gaan nemen, en toen ik de aanzuig zag, zat er een ganse laag pluisjes van bomen op, waardoor die "verstopt" zat, heb ik even gecleaned, maar ook zonder die pluisjes werkte het maar de helft ...

                    ik kan me echt wel niet inbeelden dat de lucht die aangezogen wordt, niet genoeg is om die afvoer te voorzien ... (als ik gewoon met mijn hand voel ...)

                    ik ga gewoon nog een inlaat bijsteken ... die ik kan aansluiten op buiten, die ik kan aan en afzetten of die ik uit de kamer eronder laat aanzuigen...

                    het is zo extreem moeilijk om te testen ... het is geen elektriciteit!

                    de foto's ... lees ook mijn comments bij de pics jaja, die verstopping door pluisjes is een dooddoener, maar vorig jaar had ik ook al problemen zonder pluisjes, ik denk:
                    1) teweinig actieve aanvoer
                    2) ritsen moeten 100% dicht !!! >>> maar ik was gewoon van te mixen... I feel so stupid right now :p:p

                    Hoeveel raden jullie aan van aanzuig bij te kopen? mja ... dat is niet te zeggen, met al die variabelen ...

                    denk je dat afvoergat groot genoeg is? het heeft een groter oppervlak dan de flens, maar de lucht botst eerst tegen het veluxraam...

                    en die filters ... een filter van 1500 kuub kan 1500 kuub filteren als er 1500 doorgaat, maar tegen dat dat er doorgaat? die motoren hebben een specificatie van luchtverplaatsing zonder weerstand ..... eens wat meer over lezen ....

                    volgende maand heb ik een afzuig van 1500 kuub + 1500kuub filter, gaat dit nog werken? (iets van doorvoersnelheid van de lucht?) > ventilator draait ook niet constant aan 100% natuurlijk pfft

                    en die aanvoer is overdag +30 graden van op dak .... :'(


                    thanks!


                    You do not have permission to view this gallery.
                    This gallery has 4 photos.
                    Last edited by Manfred; 30 May 2019, 12:22.

                    Comment


                      #12
                      die actieve aanzuig zou enkel mogen aanstaan 'snachts maar ik weet niet hoe een schakelklok reageert op lagere frequentie (als je die tussen frequentieregelaar en aanzuig steekt)

                      hmm in principe kan ik de actieve inlaat gewoon op een aparte schakelklok steken....
                      Last edited by Manfred; 30 May 2019, 16:03.

                      Comment

                      Bezig...
                      X