Hallo,
In mijn 240*120*200 tent is het te warm: 22-31 graden.
Ze staat op zolder.
Actieve inlaat is snachts van langs voor, door een velux als het te warm is.
Deze komt onderaan de tent binnen.
Afzuiging is weet ik helaas niet meer softbox 60*50*50cm met flens van 25, kort naar buiten, ook door een velux (ahteraan zolder)... deze staat steeds op een kier. oppervlakte flensdoorsnede is 490 cm². oppervlakte van maximale kier in velux is 580 cm². dus als de lucht een bocht neemt, kant hij wel goed naar buiten?
aanzuig is een kleineer ventilatorje, zelf gemaakt softbox ooit... 360 kuub/uur
filter is 51cm lang en 35 cm breed, capaciteit: ?????
ik heb nu een grotere filter van 1500 kuub liggen.
buitentemperatuur voorlopig minimum 13-32 (nachts dus koudst hehe)
draait van 19.00-07.00 (te verleggen later naar 22.00-10.00)
nu was de temp op zolder 26 graden (ai ai ) > ik zal dus sowieso actieve inlaat moeten gebruiken
nu is mijn vraag:
1) zou het helpen als ik die uitzuigsoftbox gebruik als actieve inlaat en een zwaardere softbox voor uitblaas koop?
2) of moet ik de inlaat bovenaan laten binnenkomen?
2) of moet ik mijn planten twee keer toppen, zodat ze minder hoog worden?
2) of ligt het ana het feit da die velux spleet max 58x10 cm kan zijn en is dat een "bottleneck", zowel met deze setup als met een zwaardere afzuiging ?
3) ga ik met grote inlaat geen overdruk creeën ??? wat dan te doen? ik gebruik een frequentieregelaar .... (nog eens een dimmer daartussen dan hehe)
4) misschien de inlaat nu optimaliseren door die slang rechter te trekken en bovenin inblazen?
???? stof tot nadenken :p thanks
zie pics
In mijn 240*120*200 tent is het te warm: 22-31 graden.
Ze staat op zolder.
Actieve inlaat is snachts van langs voor, door een velux als het te warm is.
Deze komt onderaan de tent binnen.
Afzuiging is weet ik helaas niet meer softbox 60*50*50cm met flens van 25, kort naar buiten, ook door een velux (ahteraan zolder)... deze staat steeds op een kier. oppervlakte flensdoorsnede is 490 cm². oppervlakte van maximale kier in velux is 580 cm². dus als de lucht een bocht neemt, kant hij wel goed naar buiten?
aanzuig is een kleineer ventilatorje, zelf gemaakt softbox ooit... 360 kuub/uur
filter is 51cm lang en 35 cm breed, capaciteit: ?????
ik heb nu een grotere filter van 1500 kuub liggen.
buitentemperatuur voorlopig minimum 13-32 (nachts dus koudst hehe)
draait van 19.00-07.00 (te verleggen later naar 22.00-10.00)
nu was de temp op zolder 26 graden (ai ai ) > ik zal dus sowieso actieve inlaat moeten gebruiken
nu is mijn vraag:
1) zou het helpen als ik die uitzuigsoftbox gebruik als actieve inlaat en een zwaardere softbox voor uitblaas koop?
2) of moet ik de inlaat bovenaan laten binnenkomen?
2) of moet ik mijn planten twee keer toppen, zodat ze minder hoog worden?
2) of ligt het ana het feit da die velux spleet max 58x10 cm kan zijn en is dat een "bottleneck", zowel met deze setup als met een zwaardere afzuiging ?
3) ga ik met grote inlaat geen overdruk creeën ??? wat dan te doen? ik gebruik een frequentieregelaar .... (nog eens een dimmer daartussen dan hehe)
4) misschien de inlaat nu optimaliseren door die slang rechter te trekken en bovenin inblazen?
???? stof tot nadenken :p thanks
zie pics

Comment