Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Advies gevraagd keuze LED lamp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    even nazien via instellingen rechts boven op je naam klikken instellingen kiezen dan account even zien of
    Private Messaging
    is aangevinkt

    Comment


      #17
      30 dagen lid zijn, 20 berichten hebben geplaatst en geen negatieve reputatie hebben gehad komt men in de volgende groep, de groep: Members.
      Plaats dus geen ongewenste berichten die je negatieve reputatie kunnen opleveren.

      De bedoeling hiervan is nieuwe leden eerst de mogelijkheid te geven de basis van het forum te leren kennen voordat ze zich storten in alle extra's van het forum. Tevens gaat het misbruik tegen in de Marktplaats.

      Met 1 post heb je wel toegang tot de chatbox

      (uit dit topic: Gebruikersgroepen en mogelijkheden)
      Last edited by QnQ; 29 June 2019, 10:14.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #18
        OK

        Comment


          #19
          Helaas Jura, nog even wachten. Maarja ik zit pas in de Plan van Aanpak fase. Ga eind zomervakantie 3 weken naar de States, kan daarna pas beginnen. PM staat in to-do. Binnenkort zal ik een post maken om te check of mijn lijst compleet is, of de spullen wel geschikt zijn en welke extra's ik allemaal kan toevoegen.

          Nu maar ff proberen geen negatieve reputatie op te bouwen

          Comment


            #20
            RandomDutchDude Goed topic!

            Ik ben zelf ook al een jaar lang aan het nadenken hoe ik nou ooit mijn 60x60 tentje wil verlichten.

            Ook bij mij komt hiervoor de Migro als beste uit de test, maar het blijft een gemixt gevoel. Dit licht kan namelijk veel goedkoper. Ook al geld dit voor het merendeel van de plug/play LED lampen.

            Ik heb ff gezocht, maar voor zover ik zie kan je de Luminus gen4 cod LEDS, die migro gebruikt nergens particulier kopen.
            Anders had ik hier zelf waarschijnlijk een DIY projectje mee gemaakt.

            Maargoed, ik zie dat jij voor de ARA-20 bent gegaan. 3 stuks.

            Nou vroeg ik mij af wat dit bij elkaar precies kost om het zo te vergelijken met de migro.

            Ik gok dat je met 3 lampen en een driver zo'n 220 euro kwijt bent? Dat is in vegelijking met de Migro (270 euro) dan dus 50 euro goedkoper. (als ik goed gok natuurlijk)

            Ik hoor graag wat jij hier uiteindelijk voor hebt betaald.

            Nou geven deze 3 lampen bij elkaar ook wel iets meer licht dan de Migro, maar niet onwijs veel meer. (ik geloof zo'n 10%)

            Je gebruikt met deze lampen 192 watt. Met de Migro 115 watt. (op 120V)

            Beide lampen zijn full spectrum 3500k

            Ik zou weet nou eerlijk gezegd niet meer wat ik zelf nou zou kopen...

            Voor die 50 euro extra heb je wel direct een super makkelijk te gebruiken licht, met dimmer van 10%-100% + waterproof IPS rating.

            Zelf lijkt een dimmer mij echt super handig. Zo zit je minder te kloten met de hoogte van je lamp, en bespaar je ook nog eens stroom tijdens de veg.

            De meeste mensen draaien de Migro tijdens de veg op 50%. Dat scheelt toch weer in de stroomkosten. Ik denk ook dat je LED chip op deze manier uiteindelijk langer mee gaat.

            Bij een systeem als de Ara-20 zitten de LED chips gewoon open en bloot in de buitenlucht. Dus minder beschermd, dat vind ik dan zelf wel een beetje spannend

            Als ik mij zit zo bedenk zou ik die 50 euro extra over hebben voor een Migro.
            Aan de andere kant kun je de Migro veel goedkoper nabouwen... (behalve dat ik de Luminus gen4 chips niet kan vinden).

            Het blijft lastig... een goeie lamp kiezen. Ik denk dat ik zelf gewoon lekker makkelijk doe en ooit een migro bestel. Wellicht dat ik er dan in de toekomst nog 1/2 of 3 DIY cobs naast hang. Eerst dat hele LED kweken maar eens onder de knie krijgen met een makkelijk verstelbaar licht.






            Last edited by Nederhigh; 5 July 2019, 19:29.
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


            • RandomDutchDude
              RandomDutchDude commented
              Editing a comment
              Kijk DIY was eigenlijk een no-go, want ik ben niet technisch en wil dat dus zo min mogelijk doen. Maarja deze leek me niet zo moeilijk. Migro had het setje al gedemonstreerd, dus was makkelijk over te nemen.

              Waarom deze ipv Migro 100? Cobs lijkt het ding als ik de trend een beetje begrijp. Maarja DIY was geen optie voor mij. En persoonlijk heb ik liever vertrouwde producten, met garantie enzo. Ik vertrouw dat van China niet zo. Migro 100 stond een tijdje bovenaan, maarja voor mijn afmetingen vond ik het net iets te onderbelicht, en 2 juist weer overkill. (Voor de jouwe daarentegen lijkt ie overigens wel perfect.) Dus zo kwam ik op mijn selectie van 4 zoals in het begin. Maarja toen zag ik comments over 'discolampen' (beetje spottend enzo), dus ben ik maar deze treat begonnen. Na het doorpluizen van wat Amerikaanse forums en deze, wilde ik eigenlijk de hlg 300 kopen, maar die was uitverkocht. Toen gaf Jura deze tip en obv de recensie van Migro dacht ik 'lets give it a shot'.

              Setje was duurder dan Migro: 3 lampjes, driver, omzetters voor draden, frame: zo'n €300. Met geluk €100 invoerrechten erbij.

              Als je wil stuur ik je het lijstje op, als je voor de Ara gaat. Anders, ga voor de Migro en dan delen we onze bevindingen via PM zodra dat mogelijk is.

              Vallen en opstaan.

              Spectrum van de Ara is vsm wel hoger door die rode lampjes.

            #21
            Als je wil stuur ik je het lijstje op, als je voor de Ara gaat. Anders, ga voor de Migro en dan delen we onze bevindingen via PM zodra dat mogelijk is.
            Lijkt me erg leuk. Maar helaas zit het er voor mij het komende jaar nog niet in...
            Ik ben momenteel helaas niet in de gelegenheid om binnen te kweken ivm een klein appartement en regelmatig bezoek van mensen die mij 100% verraden als ze een kweektent zien staan.

            Over een jaar hoop ik verhuist te zijn, en dan gaan de kweeksessies binnen beginnen!! Maar wie weet is er tegen die tijd wel weer een beter LED op de markt...
            Howto foto's in je berichten plaatsen | Belangrijk: Topic Titels
            Veel gestelde vragen over het forum | Hoe Quoten / Citeren

            Comment


            • RandomDutchDude
              RandomDutchDude commented
              Editing a comment
              PM me zodra je me nodig hebt. En ik ben ook maar een beginner. Heb wel 5 jaar wat in de tuin gehad, maar binnen is net wat anders . Binnenkort start ik trouwens een treat over hoe ik mijn kast wil indelen. Hij moet zo stil en onopvallend mogelijk zijn, dus wellicht heb jij er ook wat aan. Als je handig bent, zou je het zelfs in een heel klein kastje kunnen doen met een niet zo sterke lamp.

              Kast kun je vinden bij de kringloop. Voor inspiratie zie bijvoorbeeld: https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...-zelfbouw-kast
              Daarnaast zijn er nog vele vergelijkbare treats gaande hier.
          Bezig...
          X