Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Is een DV-12 Schakelkast geschikt voor 660w

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Is een DV-12 Schakelkast geschikt voor 660w

    Korting op 420shop
    Hey beste leden, ik heb een vraag nl ik heb een lumatec met verschillende standen 250, 400 en 660 wat. Ik wil graag een schakelkastje aanschaffen voor extra veiligheid en mijn oog valt op de DV-12 schakelkast met 2 stopcontact nl 2x 400 of 600 watt. De vraag is kan ik hier ook 660 watt lamp mee laten branden zonder zorgen aub?
    Kan de 250 wat stand hier ook gebruikt worden, deze zou ik gebruiken bij voorgroei, of heb ik hiervoor een 250w schakelkast nodig? Eventjes de weg kwijt..

    grote dank!
    Last edited by Rietslang; 13 August 2019, 19:13.
    ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

    #2

    Comment


      #3
      Hartelijk dank voor je snelle respons uugspanning !

      Dus als ik het goed begrijp maakt de wattage niet erg uit? Ik vraag mij dan af wrm er 2x 400w of 2x 600w staat beschreven en wrm niet meteen max 600 of meer? Wat zou de reden hiervan zijn dan ? Het idee is om idd met 1 stopcontact de superlummen standen te laten opbouwen tot max 660wattage (goed geraden) , en het ander contact voor de 460m3 afzuigventilator.
      En neen ik gebruik 1 600wat lamp voor de drie standen.
      Nogmaals dank!

      dit is een goede aankoop aub? Alweer een duur stukje wel ondanks de electrische voorschakelaar al uiterst veilig zou zijn speel ik toch liever safe of is dit echt onnodig?
      https://www.greensell.nl/a-24705767/...2-schakelkast/
      ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

      Comment


      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Wacht even, twijfel nu of het kachelcontact continu spanning heeft, wellicht kan iemand bevestigen / ontkrachten ?

      • QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Nope, een kachelaansluiting schakelt tegenovergesteld aan de "licht aansluiting".

      • Flip Hasjkip
        Flip Hasjkip commented
        Editing a comment
        Ja nu weet ik het weer, bedankt Q !

      #4
      heb die schakelkastjes ook nog gehad, denk dat ze dat er gewoon opzetten zodat mensen zonder elektriciteitskennis ook zeker zijn dat ze een 400watt belasting in die stopcontacten kunnen steken.
      als je zo een schakelkast openvijst zie je dat die 2 stopcontacten gewoon parallel aan elkaar hangen. dit wil zeggen: je kan in 1 stopcontact een lamp van bevoorbeeld 1300 watt steken, maar de andere kan je dan niet meer gebruiken, of je deelt je belasting door 2, wat betekend dat je uit elk stopcontact ongeveer 650 watt kan halen.
      geen zorgen in maken, dit zal werken. wel goed je lichten controleren als het bakje wat ouder wordt. bij mij zijn ze na een jaar of 2 beginnen mankeren. (relais die door het klokje geschakeld wordt bleef plakken, resultaat: lichtciclus omzeep) maarja dat kan je in elke schakeling uiteindelijk wel eens verwachten, hoe je het ook doet

      Comment


        #5
        Ok bedankt v harte uugspannink ik snap het nu maar wnr je zegt dat de andere niet meer gebruikt kan worden, werkt dat contact dan gewoon niet meer? Toch wel een tast in het duister als je idd niets van elektriciteit kent

        Ja QnQ idd ik bedoelde eig de ventilator wnr de lampen aangaan.
        ​Daar hoeft wss geen kachelcontact voor voorzien moeten worden denk ik Flip Hasjkip daar deze toch enkel hoeft te draaien wnr de lampen branden?
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Weet ik maar ik bedoelde de monkey fan
          Last edited by Rietslang; 15 August 2019, 20:24.

        • uugspannink
          uugspannink commented
          Editing a comment
          hey!
          was ff afwezig
          dat 2e stopcontact werkt dan wel nog, maar je trekt in die bepaalde situatie het voledige vermogen van je schakelklok door dat 1e stopcontact. als je dan een belasting in de 2de gaat steken mag je zeker zijn dat de zekering zal springen(zekering van de schakelklok zelf zou normaal als 1e moeten springen)

        • Rietslang
          Rietslang commented
          Editing a comment
          Dat is duidelijk uugspannink grote dank, ik zal dan deze aanschaffen

        #6
        Last edited by Rietslang; 27 October 2019, 11:42. Reden: Bijkomende vraag
        ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

        Comment


          #7
          Hallo ik ben v plan de kamer te voorzien vd juiste stroomtoevoer, weet dan mss iemand wat zeker vereist is aub? klopt het dat ik dus 2 stroomkabels nodig heb, 1 voor de schone groep waar ik de schakelkast op aansluit en de ander voor verder elektrisch materiaal of heb ik dat compleet verkeerd begrepen?
          Excuses als mijn bericht niet echt meer on topic is
          ​​​​​​Everything is nothing and nothing is everything.

          Comment


          • OudHollander
            OudHollander commented
            Editing a comment

          • Rietslang
            Rietslang commented
            Editing a comment
            Jaman OudHollander en of ik hier iets aan heb! Dat is alles wat ik hoefde te weten hieromtrent en denk dat uw bevindingen wel juist zijn, hartelijk dank ik voorzie de kamer dus v 1 eigen circuit en een nog al dan niet 2de apart circuit voor de andere toestellen. Ik doe nog wat research naar de powerpointer ook, bedankt man!!
        Bezig...
        X