Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorbereidend/oriënterend kweekverslag topic ding

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voorbereidend/oriënterend kweekverslag topic ding

    Korting op 420shop
    Zo, hier zijn we dan...

    Op aanraden van @Rreppellsteeltjam start ik alvast een 2 effectieve kweekplek had voorzien, ga ik me nu tevreden stellen met 1,44m2. Dat is ruim voldoende om in m'n eigen nood te voorzien.

    3) Eenvoud: Enerzijds ben ik lui en wil ik zoveel mogelijk technologie toepassen als mogelijk, anderzijds hou ik ook van eenvoud en de simpelheid van dingen. Tegelijk ben ik ook net iets liever lui dan moe en wil ik dus de dingen zo makkelijk mogelijk. Het is een kunst om dat in balans te krijgen en te houden met beide voorgaande aandachtspunten in het achterhoofd. Technologie en automatisatie kosten geld en ruimte. Als gevolg zal ik dus heel eenvoudig starten en naarmate bepaalde dingen zich opdringen, zal ik daarvoor een oplossing zoeken.

    Dit is dan het resultaat:

    De tent:
    De tent is er eentje geworden van 1.2m op 1.2m en 2m hoogte. Een simpele Garden Highpro Basic tent. (meer info) Eerst ging ik voor een nog simpeler model gaan maar toen zag ik dat die maar een beperkte hangende draagkracht van 5kg had. Dat was natuurlijk niet voldoende. Deze gekozen tent heeft een draagkracht van 28kg. Ruim voldoende voor m'n 2 lampen en afzuigfilter.

    De lamp:
    Vroeger had ik HPS lampen. Een heel gedoe vond ik dat. Een paneel maken met daarop de starters, rekening houdend met de warmte van die dingen. Alles zelf bedraden en met relais ervoor zorgen dat je tijdschakelaar de zware lampen kon schakelen. En steeds heb je toch dat sluipende gevoel van brandveiligheid... Toen ik kweekte onder HPS was al sprake van LED maar dat stond toen echt nog in z'n kinderschoenen. Anno 2019 is dat een heel ander verhaal. Ik heb met veel aandacht de kweekverslagen gelezen hier en ik ben positief verrast van wat er tegenwoordig kan bereikt worden met LED kweeklampen.
    Ik heb dan ook uren en dagen zitten researchen en vooral de kweek van bosmuis heeft mijn aandacht getrokken (meer info). De resultaten dat hij heeft gehaald met die relatief goedkope lamp van hem, daar was ik van onder de indruk. Na wat berekeningen ben ik dus gegaan voor 2 van die lampen. 2x de Mars ECO 120 600w dus. (220w trekkend per lamp)(meer info)
    Deze lamp heeft een bedekking van 60 op 120. 2 van die lampen geven me de dekking voor mijn tent.
    Als ik 0,75gr/w kan bereiken met deze kweek (afgaande op bosmuis z'n resultaten en vergelijkbare kweekverslagen, moet dit perfect mogelijk zijn) ben ik heel erg tevreden. Ik hoop dan na een paar kweken toch aan die 1gr/w te komen. Da's meer dan genoeg om in mijn eigen behoefte te voorzien.

    De bodem:
    Ik heb ervoor gekozen om het bij de eerste kweek simpel te houden en op aarde werken. Ik kies hiervoor de exmember47012 Light Mix. Hoewel ik vroeger op hydro kweekte wil ik mezelf niet te veel onder druk zetten. Het is ook al te lang geleden dat ik kweekte en beschouw mezelf terug een noob. Aarde is iets vergevensgezinder dan hydro waarbij je echt alle touwtjes zelf in handen hebt. De kans is groot dat ik bij de volgende kweek overstap naar hydro of zelfs coco's, maar dan wil ik eerst opnieuw ervaring opdoen en moet ik nog veel researchen om mijn oude kennis een upgrade naar vandaag te geven

    Voedingslijn:
    Ik heb gekozen voor de exmember47012 Terra lijn + additieven. Deels omdat ik ze nu ook gebruik voor m'n kweek buiten maar omdat het een eenvoudige lijn is. Niet te veel flesjes en gedoe. Kant en klaar en eenvoudig, daar hou ik van
    Daarnaast is de aanwezigheid van Plagron op dit forum een groot pluspunt. Vooral voor verkennende hobbykwekers is een directe hulplijn af en toe wel eens net zo handig

    Bewatering
    Last edited by OudHollander; 3 September 2019, 22:46.
    > Back to the future Haze run <

    < Kweek Down Memory Lane >

    #2
    Hi man...

    mooie settup! Gaat wel goedkomen denk ik!

    Veel succes ermee en geniet ervan!
    gz
    Ricky

    Comment


    #3
    Geen waterbak of blumat?
    of pH en EC meter?

    Comment


    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Zo'n zak is inderdaad misschien nog wel een oplossing. Het is tegelijk ook netjes.

      Ik ben toch nog aan het twijfelen of de gekozen plek wel de juiste plek zal zijn, gezien de geringe plaats... Als ik de vrouw des huis kan overtuigen, komt ie gewoon op de logeerkamer boven. Lekker in huis en ruimte zat. Maar momenteel is ze nog niet overtuigd

      Maar zo'n waterzak is een leuke piste! Bedankt voor de tip!

    • Rreppellsteeltjam
      Rreppellsteeltjam commented
      Editing a comment
      Neem je meissie mee uit dit weekend of blomme, offeh extra quality time......

    • OudHollander
      OudHollander commented
      Editing a comment
      Been there, done that Nee joh, voorlopig zit het er nog niet in om binnenshuis te verhuizen. Maar misschien wel al m'n hele gedoe in de weg komt te staan van haar zeepjes en verzachtertjes in het waskot

    #4
    Hallo!!



    Ik heb een abonnement genomen, ik kijk gezellig mee!!


    Goede lampkeuze, staat ook op mijn lijst. Enigste nadeel vindt ik persoonlijk de fans. Die maken mij teveel herrie, alhoewel dat mijn ervaring met de spectrabox is. Er zijn tegenwoordig doodstille computerfans dus het moet mogelijk zijn. Maar de wasmachines van je vrouw zullen vast en zeker meer herrie maken..

    Ook de kleur van het licht moet je een beetje mee oppassen, dat dit niet buiten te zien is als je de tent opent.
    Ik heb een extra felle witte lamp op mijn kamer en extra dikke gordijnen, maar ik durf nooit de tent geheel te openen!

    Draagkracht, inderdaad het belangrijkste van een tent! En dat de uitlaatgaten aan de zijkant van de tent zitten, scheelt weer een bocht in de afzuiging.

    He, afzuiging... wat heb je daarvoor aangeschaft eigenlijk?


    "Eenvoud en simpelheid.... liever lui dan moe...." Idem!!
    Blumat!! Plagron!

    Als kanttekening is het nadeel van de terralijn dat je niet echt specifiek kunt voeden. Bij bijv een stikstof probleem geef je met een terra grow of bloom ook de P en K meer of minder. Jij hebt ook additieven begrijp ik, daar valt nog een beetje mee te spelen.
    Vita Race is mijn laatste nieuwe plagron aankoop, heel tevreden over! Planten lijken er gezonder bij te staan dan normaal

    Grote Groeten!!


    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

    Comment


      #5
      Hey Hollander,

      Klinkt allemaal erg netjes. Ik kijk met je mee! Als er vragen zijn over de producten weet je me te vinden.

      Takketoelli , goed om te horen dat de spray je bevalt! We zien er vele goede resultaten mee.

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Hoi exmember47012 bedankt voor je ondersteuning! Mocht ik vragen krijgen, dan stel ik ze hier wel, kan iedereen er van leren
        Ik heb alle vertrouwen in de Plagron lijn. Zeker na de hulp bij m'n buitenplantje

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Yep, is een blijvertje!

      #6
      Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
      Hallo!!



      Ik heb een abonnement genomen, ik kijk gezellig mee!!
      Welkom


      Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
      Goede lampkeuze, staat ook op mijn lijst. Enigste nadeel vindt ik persoonlijk de fans. Die maken mij teveel herrie, alhoewel dat mijn ervaring met de spectrabox is. Er zijn tegenwoordig doodstille computerfans dus het moet mogelijk zijn. Maar de wasmachines van je vrouw zullen vast en zeker meer herrie maken..
      Ik had een review op youtube bekeken en vond dat het nog wel meeviel met die fans. Ik kreeg daarnet m'n clip-fans binnen en volgens mij zal ik die nog 't meeste horen
      Maar zoals je zei, de wasmachine maakt inderdaad veel meer herrie, daarom dat ze ook in de garage staat
      Maar ik moet bekennen dat ik me zorgen maak over het geluid. Bij ons in de buurt is het 's nachts muisstil dus ik hoop dat we de tent niet zullen horen...


      Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
      Ook de kleur van het licht moet je een beetje mee oppassen, dat dit niet buiten te zien is als je de tent opent.
      Ik heb een extra felle witte lamp op mijn kamer en extra dikke gordijnen, maar ik durf nooit de tent geheel te openen!
      Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
      Draagkracht, inderdaad het belangrijkste van een tent!
      Yep! Ik had het eerst niet gezien, gelukkig viel m'n oog op die detail. Dus voor mensen die dit verslag lezen: let op de draagkracht van de tent. Je zal er best wel wat gewicht aan hangen, je lamp(en) en je filter/afzuiging, misschien nog een fan,..

      Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
      En dat de uitlaatgaten aan de zijkant van de tent zitten, scheelt weer een bocht in de afzuiging.
      Ja, dat was in mijn geval wel belangrijk. Ik heb amper 20cm over in de hoogte. De uitlaatgaten in de zijkant bespaart me behalve een bocht in de afzuiging ook weer een hoop geknoei.

      Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
      He, afzuiging... wat heb je daarvoor aangeschaft eigenlijk?
      Als afzuiging heb ik gekozen voor eentje van PrimeKlima, een 2-speed 125 met bijhorende koolstof-filter. Een simpel ding maar ik hoop dat ie voldoende zal zijn voor de kleine setup.

      Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
      "Eenvoud en simpelheid.... liever lui dan moe...." Idem!!
      Blumat!! Plagron!
      Het is ook mede door jouw verslagen dat ik er weer zin in ben beginnen krijgen. Je gebruik van de terra lijn heeft ook bijgedragen aan mijn vertrouwen in Plagron. Dus die Blumats, die komen er ook wel bij denk ik

      Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
      Als kanttekening is het nadeel van de terralijn dat je niet echt specifiek kunt voeden. Bij bijv een stikstof probleem geef je met een terra grow of bloom ook de P en K meer of minder. Jij hebt ook additieven begrijp ik, daar valt nog een beetje mee te spelen.
      Klopt helemaal. Maar ik heb er alle vertrouwen in dat als ik de gehele aanbevolen lijn en het schema correct volg, m'n plantjes niets te kort zullen krijgen. Dat zullen we dus nog moeten zien... Maar ik heb veel vertrouwen in de exmember47012 lijn als ik de verslagen lees hierzo, die van jou inclusief.

      Oorspronkelijk geplaatst door Takketoelli View Post
      Vita Race is mijn laatste nieuwe plagron aankoop, heel tevreden over! Planten lijken er gezonder bij te staan dan normaal

      Grote Groeten!!

      Maakt het echt een verschil?
      Hmm laat ik eerst opstarten en zien waar ik kom, verbeteren zal altijd kunnen en nodig zijn nadien


      Toedeloe!
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        OudHollander, ik denk dat in het onverstaanbare deel, de vrouw vroeg, of je het pakje met bruin poeder, dat bij de Chinese lamp in zit, wil afgeven bij het plaatselijk Chinees restaurant!!

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Ik zeg helemaal niks, Takketoellie.......

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Hahaha @Rreppellsteeltjam Ik zal het met veel plezier gaan brengen want met dat bruine poeder ben ik helemaal niets
        Dan mogen ze me nog enkele lampjes toesturen, ik zal dan wel nog een bezoekje brengen aan dat restaurant

      #7
      Attached Files
      Last edited by OudHollander; 8 September 2019, 12:24.
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Hahaha Dat ding kost niets, zal het maar gewoon betalen

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En daarna rennen, leuk voor het personeel, WTF.....toch een dief.......neenee meneer 'kheb ongeloofelijke haast.

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Hahaha!! Ik zie hun gezichten al

      #8
      20190907_134940.jpg
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat zwarte is de tape

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        OK, ik zag het daarnet ook toevallig in je kweekverslag

        Maar hoezo 'ze verwachten dat je een slang gebruikt'? Zowel op het document als op de doos zijn de afbeeldingen wel degelijk die van de filter en de afzuiging aan elkaar gekoppeld, zonder 'slang'...

        Ik vind dat je 't goed hebt opgelost, maar ik ben persoonlijk niet zo'n fan van 'doe-het-zelf' aanpassingen. Ik had de combo gekocht om net dat te vermijden.... Misschien moet ik er een kort stukje slang tussen monteren...

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Verwachten is niet echt het goede woord. Je hebt zo wel de mogelijkheid om er een tussen te zetten, wat vaak ook gedaan wordt.
        Je ziet het altijd bij de broodkwekers, als er eentje is opgepakt en de politie daar weer trots een filmpje van maakt

        Ik begrijp jou denken, en ben het daar ook wel mee eens. Maar bij een kant en klaar setje kweektent moet je ook tape engineering toepassen, altijd wel. Ik ben niet anders gewend.

      #9
      O eh, hoe koud wordt het 's winters in je garage?
      moet je dan bijverwarmen? .....of woon je in een warmer land!

      Als je moet bijverwarmen, kan dat voor je vrouw een reden zijn om je tentje binnen te zetten....

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Heb m'n tent al gekocht en geplaatst. Maar het zou toch geen optie zijn geweest omdat ik maar 20cm ruimte heb boven de tent.
        Mogelijks ga ik de tent op een zelf gemaakt platform zetten (van 20cm hoog) waarin isolatie zit. Op die manier hou ik toch de planten van de koude vloer en isoleer ik ook naar beneden toe.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Van die piepschuim platen, 10 cm ofzo. Ga ik ook nog doen, zelfs op mijn kweekkamer. Ik zit langzaam plannen te maken voor mijn zelfbouwkast....

      • Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        Misschien warmtematje alla QnQ maken dan?
        Check qnq kweekkelder 18/19 eens

      #10
      Screen Shot 2019-09-12 at 15.29.53.png
      Last edited by OudHollander; 12 September 2019, 16:03.
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Erg mooie setup hoor, daar moet je een vette oogst mee kunnen halen!!
        De lv zal zeker een stuk hoger liggen met planten erin, ligt eraan hoeveel bladoppervlak je hebt tov het oppervlakte tent.

        Wat waren de bezorgkosten van de lightmix?
        Goed dat je alles bij 1 leverancier hebt gehaald, vind het zelf ook prettiger om niet overal geregistreerd te staan. Ik zit bij Greensell

        Het geluid wordt niet minder, maar door de fan naar boven te richten ofzo kun je hem wel gebruiken hoor, ik heb hem nu ook op de lamp staan. Die fans van Rreppellsteeltjam zijn (regelbaar) beter, en ook goed om onder het bladerdek te ventileren

        Ik had eerst de gtools regelbare afzuiging. Die had vooral een bromtoon. Ik heb nu de duurdere versie (ik denk die jij bedoelt), geen brom niks. Maar wel het geblaas van de lucht uiteraard. Dat blijf je houden, alleen heb ik nu het voordeel dat ik hem op 30% kan zetten, nog wat stiller. Ik heb de zijkanten van mijn tent moeten verstevigen anders trok de tent teveel vacuum!

        Je hebt alles inderdaad, top! Ik heb de eerste ronden AFjes gedraaid zonder iets te meten. Met AFjes dus, dat ging redelijk. Het kan, maar ik zou op zijn minst een pH meter aanschaffen. EC heb ik ook nog niet

        Nou, starten maar!!!!

      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Dankjewel Takketoelli voor de complimenten Ik hoop er inderdaad ook een mooie oogst van te kunnen halen. Ik kweek voor eigen gebruik en ik zou graag met 1 kweek een jaartje willen toekomen. Zo hoef ik maar 1 keertje per jaar te kweken.
        Ik plan wel een 2de run maar dat zal een hash-run zijn. Waar ik dus al m'n toppen wil verwerken tot eigen hash. (en dus niet alleen van het knipafval) Bij die run zal ik de soortjes er ook naar kiezen uiteraard

        Wat het geluid van de afzuiging betreft, had ik het inderdaad op die duurdere die ook jij gebruikt. Ik had ook ineens voor die moeten gaan, maar goed, het is nu niet anders. Staat genoteerd als volgende upgrade

        Voor deze run heb ik m'n zaadjes al. Ik had er nog liggen dus wordt het een Haze run de eerste keer. Geen AFjes voor mij. AFjes voor binnen raad ik trouwens iedereen af, maar goed, dat ben ik

        Oh, en de pH meter had ik al hoor, die heb ik ook nodig bij m'n buitenplantjes

        Ik plan binnenkort te starten. De exacte moment ligt nog niet vast. Misschien gebruik ik m'n tent eerst nog als droogtent voor m'n buitenkweek. Ik wil zeker niet overhaast te werk gaan, dat doe ik vaak met dingen en ik probeer dat hier dus niet te doen

        Oh ja, die bezorgkosten voor de exmember47012 Lightmix was €0 (ik heb alle voeding tegelijk besteld en die hele bestelling werd gratis thuis geleverd)
        Last edited by OudHollander; 12 September 2019, 22:44.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        AFjes binnen ja....
        Tja, ik was toen ook nog geen lid he

      #11
      Daarnet even de tijd genomen om wat te checken in verband met het geluid.

      Hieronder zie je enkele grafiekjes die de hoeveelheid decibels aangeeft in bepaalde situaties (uitgelegd bij de grafiek)
      De meting is verre van precies, maar het geeft wel een idee.

      Let wel:
      • Deze grafieken zijn overdag gemaakt, dan is er sowieso meer geluid. Ik herhaal binnenkort dezelfde test ook 's nachts.
      • Elke grafiek toont op een opname van de laatste 30 seconden.
      • De 75dB markering die je ziet op de foto is de ingestelde grens waarop een alarm afgaat. Dat is in deze post niet erg relevant dus mag genegeerd worden.


      1) Deze eerste grafiek is genomen toen enkel de 2 lampen aan stonden. Wat je hier dus ziet zijn de decibels die beide lampen samen produceren. Elke lamp heeft 2 fans die de lucht in de lamp zuigen en vervolgens langs de zijkant er terug uitblaast. We zitten hier rond de 62dB (mits enkele kleine schommelingen)

      IN-Lamp.jpg


      2) De tweede grafiek geeft het niveau weer met de lampen + de afzuiging aan. De afzuigventilator heeft 2 standen, wat je hier ziet is met de afzuiging op stand 1. (Stand 2 is overbodig want stand 1 is meer dan krachtig genoeg voor deze kleine setup) We zitten hier rond de 66dB (mits enkele pieken)
      IN-Lamp-Afzuiging.jpg

      3) Op de derde grafiek is te zien hoeveel dB de volledige tent produceert als alles aan staat: de lampen, de afzuiging en de ventilator. We zitten hier rond de 68dB en bijna tegen de 70dB aan.
      IN-Lamp-Afzuiging-Fan.jpg

      4) Als referentie heb ik een extra grafiek opgenomen waarbij te zien is welk effect een lichte kuch heeft op het geluidsniveau.
      Detectie.jpg

      Conclusie: er komt toch een behoorlijk aantal dB's uit de tent. Het verschil met de afzuiging aan, tegenover uit, is minder groot dan ik had verwacht. De lampen produceren best wel wat dB's en ik ben niet zeker of een stille afzuiging het niveau dusdanig zou verlagen dat ik de tent in huis kan nemen en naast onze slaapkamer kan zetten...

      Ik ga in elk geval nog wat tests doen buiten de tent, overdag en 's nachts zodat ik een beeld heb van de eventuele detecteerbaarheid van de tent door derden...

      Groentjes!
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Oei, ik ben geen knutselaar Takketoelli ... Ik mag wel van techniek houden en die volop inzetten in mijn leven, maar zelf dingen knutslen? ho maar! Ik steek sneller m'n huis in de fik dan ik wat in elkaar geknutseld krijg
        Ik vrees dat je je daarvoor tot andere personen moet richten, sorry

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Precies als ze daar nog op zouden letten, denk dat er vele blij mee zouden zijn. Ik ben wel van de rust, dus hoe stiller hoe beter. In het begin heeft het echt wel even geduurd om dar aan te wennen en was bijna geneigd de boel af te breken maar toen dacht ik aan dat gesnbuyrk van mijn ex..ja als ik dan wel kan doorbijten moet dat nu zeker wel lukken

        Takketoelli
        Ja dat kan wel man. Sterker nog wanneer je fan gebroken zou wezen en je neemt contact op met Mars dan geven ze je een instructie guide mee via de mail en een link naar youtube met een video hoe je dat kan doen

        Als je toch een ander lamp hebt en geen garantie waarom niet..
        Last edited by ganjagast; 13 September 2019, 19:25.

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Ik ga hier eens een keertje mee aan de slag

      #12
      'Middag!



      Ik weet niet of je er wat aan hebt, het is lastig foto's nemen met zo'n bak licht dat uit de tent komt

      20190915_134524.jpg

      20190915_134734.jpg
      Het gaat eigenlijk direct de tent in, zon 20 cm verval.

      Ik heb grof gemeten, en kom op een totaal verval van 40 tot 50cm tussen vat en pot


      Geniet van het weertje!!

      Grote Groeten
      "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
      "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
      "Ajeto" - Buurman en Buurman

      Comment


      • OudHollander
        OudHollander commented
        Editing a comment
        Super bedankt Takketoelli

        Heel erg duidelijk! Bedankt om de moeite te willen doen, dat wordt enorm geapprecieerd

        De oplossing die ik voor ogen heb, lijkt hierop. Alleen zal het verval groter zijn. Er staan 2 kasten naast de tent. In de metalen kast zit al het kabelwerk en klokken enzo. Daar lopen dus alle kabels naartoe en verdwijnen in de kast.
        De andere kast die er naast staat, ga ik gebruiken om m'n "vat" in te plaatsen. Ik boor een klein gaatje in de wand waarlangs de leiding naar buiten loopt. Dit zal net op de hoogte zijn van het bovenste ventilatiegat aan de zijkant van de tent. Die wordt nu niet gebruikt en daarlangs zal dus de hoofdleiding van de Blumats naar binnen komen en meteen naar beneden naar de potten. Er zal dus een verval op zitten van ongeveer 1,5 meter zonder dat de vloeistof ergens onderweg terug naar boven moet. En, niet onbelangrijk, dan zal ik ook geen gat in de tent moeten maken

        Eens ik de setup heb gedaan, volgen er sowieso foto's

      • Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Kijk eens aan!
        Dat klinkt goed, zou moeten lukken

      #13
      Even tussendoor richten naar de mods: QnQ

      Is het mogelijk om deze topic te verplaatsen naar het 'kweekruimte' kanaal?
      Ik had deze gestart om dan over te gaan naar een kweekverslag maar de topic werd ondertussen dusdanig lang dat het misschien niet meer handig is om er nog eens een verslag aan vast te knopen.
      Omdat deze topic uiteindelijk ging over het voorbereiden van de kweekruimte, past ie beter in dat kanaal, toch?

      Alvast bedankt!


      Het daadwerkelijke verslag, dat voortvloeide uit deze voorbereidingen, kan HIER
      > Back to the future Haze run <

      < Kweek Down Memory Lane >

      Comment


        #14
        img_2096-2.jpg
        De aanvoerleiding mooi in de hoek vastgemaakt en naar beneden geleid.


        Aan de buitenkant komt de leiding uit de tent en gaat ie meteen de kast binnen:

        img_2095-2.jpg


        Om vervolgens naar de "tank' te gaan in de kast:

        img_2097-2.jpg

        De "tank" is een doorzichtige bak van 11L met deksel. Zo kan ik makkelijk zien hoe hoog/laag het niveau is van het water.
        De kast gaat dicht dus er kan geen licht aan de "tank". Met de deur dicht is alles netjes opgeborgen:

        img_2098-2.jpg

        In de tent zelf heb ik de aanvoerleiding nog laten liggen, vooral omdat er nog geen potten met planten zijn Maar ook omdat ik er nog niet uit ben welke potten ik zal gaan gebruiken.
        Mijn eerste kweekje worden 4 Haze plantjes. Ik dacht ze eerst in 11L potten te zetten, maar ik twijfel of ik ze niet beter in 18L potten zou zetten...
        Als iemand argumenten heeft voor het ene of of voor het andere hoor ik het graag!

        Groentjes!
        > Back to the future Haze run <

        < Kweek Down Memory Lane >

        Comment


          #15
          Da ga wel ni gemakkelijk worden om dien bak iedere keer bij te vullen denk ik !!

          18 liter potje veel plaats !!
          🔥 !! Remco's six strains edition thrèé <-> 19-06-2023 !! 🔥
          ​
          ðŸ‘🼠!! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! ðŸ‘ðŸ¼
          ​

          Comment

          Bezig...
          X